Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
X. abas vevőfórum Katonáné Dr. Erdélyi Edit
Advertisements

Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
MAGYAR EDZŐK TÁRSASÁGA
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A Hallgatói Mentorprogram működése
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A megújuló tanárképzés
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
BMF – TMPK – HÖK Hallgatói tanácsadás
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar egyetemi tanár GTK3185BAN.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
BIZTONSÁGPOLITIKAI KURZUS 2003/2004 II. FÉLÉV VÁLSÁGKEZELÉS TÓTH LÁSZLÓ MSC HADMÉRNÖK EZREDES SZEGED BIZTONSÁGPOLITIKAI KÖZPONT ELNÖKE.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
A kerekasztal résztvevői
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Simicskó István c. egyetemi tanár, államtitkár
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Sportkoncepció és szervezeti megvalósítása a Debreceni Egyetemen
Debreceni Egyetem "ABS" Képzés- és rendszerfejlesztés a „ABS” Képzés és rendszerfejlesztés sportos társadalomért Észak-Kelet Magyarországon (A és B komponensek.
Sportirodák szerepe az intézményi sportéletben
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Előadó: Németh Péter igazgató
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
Fogyatékkal élők szabadidős és sport tevékenységei mint erőforrások a települések életében SZABÓ LÁSZLÓ ELNÖK.
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ EGYETEMI DOCENS SZTE TRAUMATOLÓGIA TÁMOP E-13/1/KONV Sport a felsőoktatásban PÁLYÁZATI BESZÁMOLÓ DR TÖRÖK LÁSZLÓ.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről
Savaria Egyetemi Központ
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
A Tanárképző Központ koordináló szerepe
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
OKJ SPORTOKTATÓ KÉPZÉS
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh László SZTE JGYPK Testnevelési és Sporttudományi Intézet

Új kerettanterv (NAT 2012) – új KKK EOT számára (személyiségfejlesztés (1), egészségtudatosság kialakítása(2)) Mindennapos testnevelés bevezetése (széleskörű konzultáció előzte meg, felkészültünk, de…) Létesítményfejlesztési program indul A testnevelés tantárgy megújítása – a minőségi pedagógia, minőségi testnevelés…(orvos, gyógytornász, pszichológus) Új képzési formák Mit tett/tesz a szakma?

Sport képesítési kormányrendelet ocid=A KOR&celpara=#xcelparam Testnevelő tanár (A. Bologna, B. egységes osztatlan tanárszak) A mindennapos testnevelés bevezetése során felmerülő tanárhiány? A döntéshozók

Egyetemi testnevelés, hallgatói szabadidősport Testnevelés tantárgy vs. Egyetemi szabadidősport (fogalom) Nincs egységes szabályozás (kötelező, választható, kritériumtárgy, fizetős, ingyenes) Létesítmények, finanszírozás Iroda, Központ, Tanszék, Intézet Testnevelés tantárgy vs. Egyetemi szabadidősport (fogalom) Ki tartja? Hol tartja? Mennyiért tartja? Összefogás: testnevelő/sportszakember, egyetemi klub, hallgatók, HÖK 1. Van testnevelő tanárképzés és edzőképzés2. Nincs Dr. Balogh László SZTE JGYPK Testnevelési és Sporttudományi Intézet

Lehetséges modellek 1.0 Dr. Balogh László SZTE JGYPK Testnevelési és Sporttudományi Intézet Egyetemi testnevelés és szabadidősport Testnevelés „szervezeti egység” Hallgatói önkormányzat „bizottság” felügyeleti szerv Egyetemi sportegyesület (ek) Testnevelő tanárképző és edzőképző szervezeti egység

Implikációk Kötelező testnevelés vagy sem? Főállású státuszban lévők vagy óraadók? Hallgatók bevonása, mentorok irányításával? Kiváltható a testnevelés vagy sem? Együttműködés az egyetemi és a nem egyetemi sportegyesületekkel? Kell-e egységes szabályozás vagy sem? Dr. Balogh László SZTE JGYPK Testnevelési és Sporttudományi Intézet