Korai fejlesztés fontossága

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A hálózattá alakulás útján
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Óvoda.
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A koragyermekkori intervenció múltja, jelene és remélt jövője
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
A koragyermekkori nevelésről
Mikor beszélünk koraszülésről?
Színes programok minden korosztálynak
EGYENSÚLYBAN A VILÁGGAL
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Iskolapszichológia a gyakorlatban, a pedagógus szemével
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Közösségi ellátók mint facilitátorok
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Korai tehetségnevelés
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Amilyen korán csak lehet
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Út a sikeres tanuláshoz
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Cegléd, június 1. Cegléd, Malom tér 3.
Szolnoki Tagintézmény
Műtét előtt- műtét után
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Korai fejlesztés fontossága Integráció kisgyermekkorban „Minden gyermek ajándékkal érkezik a világra, de néhányuknak segíteni kell kibontani a csomagjaikat.”

Komplex koragyermekkori intervenció (15/3013 EMMI) Komplex diagnosztika Szakmaközi kommunikáció - teammunka Egyénre szabott fejlesztő terápiák Tanácsadás Családgondozás Utánkövetés - A későbbi társadalmi inklúzió előkészítése Tudásbázis kialakítása

Kiemelt periódusok az egyén fejlődésében

Elvárások Elérhetőség Magas szakmai színvonal Széles módszertani reoertoár Sokoldalú fejlesztési lehetőség Költséghatékonyság

Szakmaköziség Intézmények közötti együttműködés Csapatmunka

Feladatok A gyermekek megfelelő fejlődését támogató és akadályozó tényezők felismerése, beavatkozás lehetőségei Horizontális és vertikális együttműködés a komplex folyamatban a hármas egység figyelembevételével Diagnosztika Fejlesztés Családgondozás Szakmaközi Tudásbázis Információs rendszer

Korai Fejlesztés Sérülésspecifikus egyéni és csoportos gyógypedagógiai fejlesztés tanulásban akadályozottak pedagógiája értelmileg akadályozottak pedagógiája autista specifikus pedagógia szurdopedagógia tiflopedagógia szomatopedagógia pszichopedagógia logopédia Mozgásfejlesztés Katona DSGM Vojta Szenzoros fejlesztés TSMT SZIT Ayres HRG Delacato – Alapozó terápia Alternatív terápiák művészetterápia zeneterápia állatasszisztált terápiák (kutya, ló)

A koragyermekkori intervenció kiemelt céljai Korai felismerés Célirányos, egyénre szabott egészségügyi, szociális ellátás és korai fejlesztés A gyermekek komplex személyiségének, a hármas egységnek a gondozása Teammunka – hatékonyságnövelés A családi kompetenciák erősítése A család és a gyermek társadalmi inklúziójának az elősegítése

Down-szindróma ~ koragyermekkori intervenció Újszülöttkori pontos diagnózis Kidolgozott gyerekutak Szakmaköziség Szülői szervezet

Játék = fejlesztés/terápia Felfedezni a körülöttünk lévő világot Alkalmazkodni a világhoz Megismerni önmagunkat Megismerni társainkat Megtanulni együttműködni

A Csodavár FC alaptézisei A szülő mint partner Elfogadás, meghallgatás Információ Együttműködés Tanácsadás Fejlesztés Terápia

„Többcélú intézmény” Fejlesztő munka óvodás és kisiskolás korosztály számára Játszóház – társadalmi integráció a legkorábbi életszakasztól kezdve egy közös szociális tér biztosításával

Csodavár Korai Fejlesztő Centrum Integrált játszóház Cél: Társadalmi integráció és attitűdformálás születéstől Szolgáltatások: Szabad játék Integrált játszóházi foglalkozások Szülőklubok Szakmai segítségnyújtás többségi szülőknek Családi programok, rendezvények Integrált táborok

Köszönöm a figyelmet!