HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
"Adj egy esélyt" - esélyalapú fejlesztés a Mórágyi Általános Iskolában
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A szaktanácsadó segítő szerepe
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Barcsák Marianna - KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN

– Főpályázó: Csertán Sándor Általános Iskola (Alsónemesapáti-Nemesapáti) Konzorciumi partnerek: - Általános Iskola, Óvoda és Kollégium Pacsa - Sík Sándor Római Katolikus Általános Iskola (Zalaszabar) - Hálózat az Integrációért Alapítvány ben került kiírásra a Humánerőforrás Operatív Program (HEFOP) keretében a ˝Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelése˝ című EU-s adaptációs pályázat, melyre konzorciumi formában is lehetett pályázni. A mi konzorciumunk összetétele a következőképpen alakult: A pályázat előzményei:

A pályázati program lebonyolításáért a projektmenedzsment a felelős, melynek tagjai: – projektmenedzser: Fehér Attila (Csertán S. Ált. Isk.-igh.) – szakmai vezetők: Szabó Katalin (Csertán S. Ált. Isk.-ig.) Kovácsné Lugosi Mária (Pacsa Ált. Isk.-ig.) Molnár Sándor (Sík S. Ált. Isk.- ig.) Kovács Mónika (Hálózat az Int. Alapítvány) Szabó Katalin (Csertán S. Ált. Isk.-ig.) Kovácsné Lugosi Mária (Pacsa Ált. Isk.-ig.) Molnár Sándor (Sík S. Ált. Isk.- ig.) Kovács Mónika (Hálózat az Int. Alapítvány) – pénzügyi vezető: Patakiné Sümegi Mária Erzsébet (Önk. Alsónemesapáti)

A konzorciumi partnerség távlati céljai: a nyitott kirekesztéstől mentes közoktatási szolgáltatás megteremtése a nyitott kirekesztéstől mentes közoktatási szolgáltatás megteremtése befogadó intézményi környezet kialakítása befogadó intézményi környezet kialakítása a halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak nyújtott oktatási szolgáltatások minőségi javítása a halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak nyújtott oktatási szolgáltatások minőségi javítása a szociális és gazdasági háttér eltéréseiből adódó esélykülönbségek csökkentése az oktatásban a szociális és gazdasági háttér eltéréseiből adódó esélykülönbségek csökkentése az oktatásban a továbbtanulási esélyek kiegyenlítése a továbbtanulási esélyek kiegyenlítése a konzorciumi partnerség által kialakított „hálózat” eredményeinek elterjesztése a megyében a konzorciumi partnerség által kialakított „hálózat” eredményeinek elterjesztése a megyében

A program közvetlen célja: Az intézmények pedagógiai módszertani fejlesztése, a tantestületek, pedagógusok a központi program által biztosított és az intézmény által kiválasztott továbbképzések keretében sajátítsák el az integrált neveléshez szükséges kompetenciákat, gazdagítsák az e célt szolgáló pedagógiai eszköztárat. Az intézmények pedagógiai módszertani fejlesztése, a tantestületek, pedagógusok a központi program által biztosított és az intézmény által kiválasztott továbbképzések keretében sajátítsák el az integrált neveléshez szükséges kompetenciákat, gazdagítsák az e célt szolgáló pedagógiai eszköztárat. A különböző feltétel- és eszközrendszerrel rendelkező partneriskolák a „horizontális tanulás” révén segítsék egymást a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációs programjában, minél több „jó gyakorlat” megismerésében és használatának elterjesztésében saját intézményükben. A különböző feltétel- és eszközrendszerrel rendelkező partneriskolák a „horizontális tanulás” révén segítsék egymást a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációs programjában, minél több „jó gyakorlat” megismerésében és használatának elterjesztésében saját intézményükben. Az intézmények tágítsák azt a társadalmi, környezeti kapcsolatot, amely felkarolhatja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket, segítheti tanulásbeli nehézségeik leküzdését, biztosíthatja a családi háttér folyamatos támogatását. Az intézmények tágítsák azt a társadalmi, környezeti kapcsolatot, amely felkarolhatja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket, segítheti tanulásbeli nehézségeik leküzdését, biztosíthatja a családi háttér folyamatos támogatását.

A program közvetlen célcsoportja: 1. Az iskolák tantestülete (3 iskola összesen 57 fő) és az alapítványi program rész szakmai vezetője (1 fő). E célcsoport a kiválasztott képzési programokon való részvétel keretében elsajátítja a szükséges ismereteket, az intézményi mikrocsoportok keretében kialakítja az alkalmazás helyi gyakorlatát, majd bemutatja azt a konzorciumban résztvevő szakmai és társadalmi partnereknek. 1. Az iskolák tantestülete (3 iskola összesen 57 fő) és az alapítványi program rész szakmai vezetője (1 fő). E célcsoport a kiválasztott képzési programokon való részvétel keretében elsajátítja a szükséges ismereteket, az intézményi mikrocsoportok keretében kialakítja az alkalmazás helyi gyakorlatát, majd bemutatja azt a konzorciumban résztvevő szakmai és társadalmi partnereknek. 2. A programban érintett hivatalok, CKÖ-k, gyermekvédelmi szolgálatok és civil szervezetek delegáltjai. Részükre is központi képzést biztosít a SuliNova kht. 2. A programban érintett hivatalok, CKÖ-k, gyermekvédelmi szolgálatok és civil szervezetek delegáltjai. Részükre is központi képzést biztosít a SuliNova kht.

A program közvetett célcsoportja: 1. Az iskolák tanulói (teljes létszám 556 fő- halmozottan hátrányos helyzetű 90 fő), akik a program keretében tanórák és önálló, egyedi foglalkozások keretében találkozhatnak a pedagógusok által elsajátított új módszerekkel. Az új szemléletmód segítheti felzárkózásukat, illetve integrációjukat. 1. Az iskolák tanulói (teljes létszám 556 fő- halmozottan hátrányos helyzetű 90 fő), akik a program keretében tanórák és önálló, egyedi foglalkozások keretében találkozhatnak a pedagógusok által elsajátított új módszerekkel. Az új szemléletmód segítheti felzárkózásukat, illetve integrációjukat. 2. A szülők, akik támogató magatartásukkal erősíthetik az iskolák fejlesztési elképzeléseit. (kb. 200 fő). 2. A szülők, akik támogató magatartásukkal erősíthetik az iskolák fejlesztési elképzeléseit. (kb. 200 fő).

Megvalósult tevékenységek: Megvalósult tevékenységek: Mikrocsoportok kialakítása az iskolákban, és között (fejlesztő, szolgáltató, intézményi-környezeti, óvodából iskolába való átmenetet segítő mikrocsoportok). Mikrocsoportok kialakítása az iskolákban, és között (fejlesztő, szolgáltató, intézményi-környezeti, óvodából iskolába való átmenetet segítő mikrocsoportok). A pedagógusok, társadalmi szereplők továbbképzése. Mentori segítséggel az IPR- hez szükséges hálózati intézményi rendszer kialakítása. A pedagógusok, társadalmi szereplők továbbképzése. Mentori segítséggel az IPR- hez szükséges hálózati intézményi rendszer kialakítása. Nyitó közös sajtótájékoztató tartása, intézményi speciális nyitó „szülői értekezlet tartása”. Nyitó közös sajtótájékoztató tartása, intézményi speciális nyitó „szülői értekezlet tartása”. Honlap létrehozása. Honlap létrehozása. Tanulóbarát iskolai környezet kialakítása, fejlesztő eszközök beszerzése. Tanulóbarát iskolai környezet kialakítása, fejlesztő eszközök beszerzése.

Társadalmi kerekasztal-beszélgetés szervezése. Társadalmi kerekasztal-beszélgetés szervezése. A képzés és a mikrocsoportok helyi működési eredményeinek felmérése. (Felmérés a program közben és a végén zajlott.) Az eredmények közös értékelése. Részvétel a regionális szakmai műhelyeken, intézményi találkozókon. A képzés és a mikrocsoportok helyi működési eredményeinek felmérése. (Felmérés a program közben és a végén zajlott.) Az eredmények közös értékelése. Részvétel a regionális szakmai műhelyeken, intézményi találkozókon. Helyi adaptációk elkészítése. A helyi pedagógiai program, tanterv átdolgozása. Helyi adaptációk elkészítése. A helyi pedagógiai program, tanterv átdolgozása. Adaptációs foglalkozások tartása halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára intézményenként egyedi elvárások szerint, igénybe vett képzés függvényében. Módszere: egyéni és kiscsoportos felkészítés (max. 8 fő). Adaptációs foglalkozások tartása halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek számára intézményenként egyedi elvárások szerint, igénybe vett képzés függvényében. Módszere: egyéni és kiscsoportos felkészítés (max. 8 fő). Tanulmányút (Gyermekek Háza –Budapest). Tanulmányút (Gyermekek Háza –Budapest). Közös ismertető kiadvány megjelentetése. Közös ismertető kiadvány megjelentetése.

Várt eredmények: hálózati együttműködés alapjainak lerakása hálózati együttműködés alapjainak lerakása halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára új integrált oktatási modell kialakítása halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára új integrált oktatási modell kialakítása képzésen szerzett ismeretek helyi adottságokra történő adaptálása képzésen szerzett ismeretek helyi adottságokra történő adaptálása

Támogatás összege (Ft) Honlap Pedagógus továbbképzések: Csertán Sándor Általános Iskola Alsónemesapát i anapatiwww.altisk- anapati. anapatisulinet.hu 1. Tanórai differenciálás a gyakorlatban, az egyéni fejlődési különbségeknek, szükségleteknek megfelelő fejlesztés módszerei, mint a sikeres integráció egyik feltétele. 2. Kooperatív tanulás a hátrányos helyzetű gyermekekért 3. IPR Sík Sándor Római Katolikus Általános Iskola Zalaszabar www.theeye.hu/iskola 1. Tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazására való felkészítés 2. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű, kiemelten a roma gyermekek integrált nevelésének érdekében 3. IPR

Támogatás összege (Ft) Honlap Pedagógus továbbképzések: Általános Iskola, Óvoda és Kollégium Pacsa Hatékony tanulómegismerési technikák 2. Óvoda-iskola átmenet megkönnyítése a hátrányos helyzetű, elsősorban roma gyermekek integrációja érdekében 3. IPR Hálózat az Integrációért Alapítvány t.axelero.net Összesen: