Péter Katalin 2014. December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2008 Dr. Manherz Károly felsőoktatási és tudományos szakállamtitkár Oktatási és Kulturális Minisztérium július.
Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
SZÜLŐK SZEREPE A TUDATOS PÁLYAORIENTÁCIÓBAN
Mit mond a pályatanácsadás a családnak/ról?”
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Életpálya-építés fiatalkorban
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
TÁMOP / „N ÉGY KISTÉRSÉG EGY PROJEKT ” M ARCALI, B ARCS, K ADARKÚT, N AGYATÁD S ZAKKÉPZÉS - SZERVEZÉSI T ÁRSULÁS Pályaválasztási, karrier-tanácsadási,
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM KÖRNYEZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEI A képzések szakmai felelőse: a Környezettudományi Intézet Fő feladata a tudomány területek közötti.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Felnőttoktatási tájékoztatója
Továbbtanulási tájékoztató
EUROPASS.
V á rosi Intézményi Központ Remenyik Zsigmond Gimn á zium és Szakközépiskola Érettségi ut á ni szakképzések.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Pályaorientáció
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Pályaorientációs munka az OFIK-ban. Országos Felsőoktatási Információs Központ Információs tanácsadás: Választás segítése: karriertervezési információk.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors, programvezető RFKB-NPT kapcsolattartás Az életpálya tanácsadás.
A felsőoktatási felvételi eljárás
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Lejtmenetből lendület
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
Pályaválasztási szülői értekezlet
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Kompetencia alapú szakoktatás
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Pályaválasztási szülői értekezlet
Merre tovább a középiskola után?
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Péter Katalin December 2. Aszód

 Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?  Miben ügyes?  Milyen iskolai végzettség szükséges hozzá?  Hol képeznek ilyen szakembereket?  Hol lehet elhelyezkedni?  Mennyit keres?

Objektív ismérvek (adatok) Személyiségjellemzők  Iskolai végzettség  Kereset  Eszközök  Elhelyezkedési lehetőség  Stb.  Érdeklődés  Képesség  Munkamód  Érték  Stb.

 Család, barátok, tanárok  Információs napok  Internet  Személyes élmény  Önértékelő kérdőívek, tesztek  Tanácsadó, segítő

 Számítógépes programok - érdeklődés (agrár, humán,gazdasági- szolgáltató, műszaki) - képesség(kézügyesség, számolási készség, problémamegoldó, kommunikációs kp, stb.) - munkamód (kint/bent, kézzel, ülő, kötetlen, monotónia tűrés, aprólékos stb. - érték (kreativitás, altruizmus, presztízs, változatosság, biztonság, fizikai környezet, függetlenség, szellemi ösztönzés, stb. Internet

 Önértékelő kérdőívek, önismereti tesztek  Továbbtanulás, képzési lehetőségek  Pályaismertetők  Fontos adatok (elhelyezkedési esély, kereset)  Álláskeresés  Tanulás, munkavállalás külföldön  Ösztöndíjak  Stb.

 Miben kell ügyesnek lenned?  Hány órát kell dolgoznod naponta?  Kikkel dolgozol együtt?  Mi a munkád eredménye?  Milyen iskolatípusokban és mennyi ideig kell tanulnod ehhez?  Gyűjts össze 4-6 olyan foglalkozást, ami közel áll Hozzád, és derítsd ki róluk a legtöbbet! Tervezd meg tudatosan az életpályádat!

 Diplomát adó felsőfokú képzés  Alapképzés (Ba, Bsc) 6-8 félév, oklevélhez nyelvvizsga  Mesterképzés (Ma, Msc) 2-5 félév, diploma  Osztatlan képzés (o) 10,12 félév (orvos, jogász, tanár)  Doktori iskola (Phd) 4 félév  Felsőoktatási szakképzés  Beleszámít a felsőoktatási tanulmányokba  OKJ – középfokú szakképesítés  (nappali, államilag támogatott, HA még nem vagy 21, és még nem rendelkezel OKJ-s szakképesítéssel.  Szakképző iskolákban, felsőokt. Int.  Nappali képzésben heti 5 nap, esti 2-3, levelező 1-2

 Általános tájékozódás Általános tájékozódás   Pályaorientációs oldalak: Pályaorientációs oldalak:      Szakképzés: Szakképzés:         Külföldi továbbtanulás Külföldi továbbtanulás 

 Beszélgessenek vágyakról, realitásról  Biztassa gyermekét az életen át tartó tanulásra  Ismertesse meg gyermekét az Ön vagy rokonai, ismerősei munkakörülményeivel (irodai, szabadban,változatos, monoton, munkaadó, beosztott, „nemszeretem” tevékenységek, kereset, munkaidő, műszakok) Ismerjék meg közösen az iskolákat, képző intézményeket, a foglalkozások világát az Internet segítségével!