Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Szociális Gondoskodás Diakóniai Megközelítésben Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon.
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
Rehabilitáció és dementia
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A cselekvés filozófiája, mint módszer L’association LE CŒUR DES HALTES est membre du partenariat.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A 2014/15. tanévben a vasvári középiskolába lehet tanulni. Vas megyében az elsők között hirdetjük meg a nappali és ingyenes képzést.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA: Történeti vázlat
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
Magatartástudományi Intézet
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Közösségi ellátók mint facilitátorok
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
A projekt általános szakmai célkitűzései
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Az interprofesszionális együttműködés nélküli esetkezelés
CSODAVÁRÁSCSODAVÁRÁS avagy, küzdelem a kiégés ellen. Nők a szociális munkában.
Családtámogató ellátások
SZIME XVII. KONFERENCIA
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
Gyermek- és ifjúsági addiktológia a napi gyakorlatban, a fejlesztés lehetséges útjai Arany Zoltán SZKTT ESZI Dr. Farkasinszky Terézia Ifjúsági Drogcentrum.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Személyes életvitel.
Megbecsülés az idős embereknek
Ágazatközi együttműködés
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
„Mert mi Kolping művén dolgozunk…”
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév

A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet

A szociális munka közvetlen gyakorlata

Készségek - Módszerek sokfélesége

Sokféle: –Képzés –Sokféle terület: Egészségügy Szociális intézmények: alapellátás – szakellátás Gyermekvédelem: alapellátás szakellátás Civil szervezetek egyéb keretei

–Kliens célcsoport Család Gyermek Idősek Fogyatékkal élők Betegek Hajléktalanok

E sokféleségben rejlő közös elemek CÉL: egyén, család, csoport - környezete közötti kiegyensúlyozás (pszichoszociális, személy a környezetében elmélet) a szociális munka ÉRTÉKEI a szociális munka kialakulásának, gyakorlatának a TÖRTÉNETE

Egyéni esetkezelés mint módszer dominanciája 1. Segítés kodifikált gyakorlata (Richmond könyvével 1917) - általános segítségnyújtás leírása –az ember individum, egyedi kezelése –helyzetének megismerése, megértése (diagnosztizálás) –ORVOSI szemlélet

1940 Hamilton, elveti a beteg hasonlatot Diagnosztikus (pszichoszociális) iskola –pszichoszociális elmélet: vizsgálat leírás, megértés- diagnózis kezelés Freud hatása- pszichoanalízis erőteljes hatása 2. Funkcionális (egzisztencialista elmélet) iskola – segítségnyújtás folyamatán a hangsúly

–Időkeret fontossága –kliens-szoc. munkás kapcsolatának fontossága 3. Esetkezelő munka = problémamegoldó folyamat elmélete (Perlman 1957) –igyekezett a két iskola elméleteit összehangolni folyamatba ágyazva 4. Behaviorista megközelítés (Thomas 1967) Ezek voltak a legmeghatározóbb irányzatok, de létezte egyéb más irányzatok is:

A környzati tényezőkre fektettek nagyobb hangsúlyt- társadalmi reformmozgalmakat hozva létre (Reynold) Krízisintervenciós elmélet (Parad 1965) Klinikai szoc. munka csírái A gyakorlat, a klienssel folyatatott munka termeli ki az újabb és újabb elméleteket, amely elméletek önmagukban képtelenek lefedni a gyakorlatban jelentkező terepet teljes egészében

A gyakorlat - az egyén helyzetének megismerése szükségessé teszi az –egyén, család, közösségben és –környezete közötti kölcsönhatást dinamikáit, mindazt ami megtudható, ismeretanyagot. Túlsúlyban van a – KLIENS IRÁNYÁBA való BEAVATKOZÁS, e mellett legalább olyan fontos – a kliens KÖRNYEZETÉRE vonatkozó beavatkozás is - egyszerre fontos mindkettő

Az EGYÉN, CSALÁD, KÖZÖSSÉG KÖRNYEZETE

Az egyre szélesedő tudásanyag tágítja a látókört - újabb kérdéseket vet fel. A teljes emberi létet, legkülönbözőbb élethelyzet ismeretét felölelő tudásanyag. Így a gyakorlat megköveteli a folyamatos ismeret bővítését (EGYÉNRŐL, KÖRNYEZETÉRŐL). Ezen felül ismerni kell a szociális munka FOLYAMATÁT