Inklúzív nevelés Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Értékelés a pedagógiában
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Az egyéni fejlesztési terv
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az együttnevelés gyakorlata az iskolában
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Integráló iskolák a közoktatásban
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Szeretettel köszöntöm
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Sajátos Nevelési Igényű Gyermekek a közoktatás rendszerében, különös tekintettel a hallássérült gyerekekre Nagyné Heidenwolf Erzsébet
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Előadás másolata:

Inklúzív nevelés Magyarországon Kókayné Lányi Marietta

Fogadás - befogadás Az iskola fogadja a sajátos nevelési igényű tanulót, de nem ismeri sajátos szükségleteit. Elvárás, hogy ne térjen el a többiektől, nyújtson hasonló teljesítményt, mint társai. A tanulónak kell az iskola elvárt szintjeihez igazodni, „Úszik vagy elmerül…” Az iskola felkészült a sajátos nevelési igényű tanuló fogadására. Tiszteli, kezeli az egyéni sajátosságokat, biztosítja az egyéni ütemben (módon) való haladást. Az iskola alkalmazkodik a tanulók egyéni sajátosságaihoz.

A sikeres együttnevelés feltételei

Megfelelő törvényi szabályozás

Befogadó, elfogadó légkör

Egyéni képességekhez igazodó oktatás

Differenciált tanulásirányítás, a lehető legkevesebb frontális oktatás

Differenciált tanulási helyzetek Kooperatív tanulás (verseny helyett együttműködés) Differenciált rétegmunka Individualizált tanulás Projekt

Differenciált tananyag elrendezés

Megfelelő, tanulást segítő eszközrendszer

Pedagógiai, gyógypedagógiai együttműködés

Gyógypedagógus Beiskolázás (Szakértői Bizottságok) Iskolai segítés: belső és/vagy utazó gyógypedagógus Egyéni fejlesztési tervek Rehabilitációs órák Tanórai megsegítés Kapcsolattartás Fejlődés nyomon követése

Differenciált tanterv

Szöveges, árnyalt értékelés

Az értékelés célja A gyermek egész személyiségének fejlődéséről szóljon, ne csak tanulási teljesítményeiről Ne minősítsen, hanem fejlődési állapotról számoljon be Mutassa meg, hogy a gyermek önmagához mérten, mennyit fejlődött Jelenjen meg, hogy a gyermek saját lehetőségeit mennyire használja ki

Szoros együttműködés a szülőkkel

Szemléletváltás, pedagógusképzés