A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
A Hallgatói Mentorprogram működése
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
Brüsszel milyen messze van
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Kismama Karrier Központ és Alternatív Főiskola
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
Anyagmérnöki Alapszak
Mesterképzés az EKF-en
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
„Új irányok a magyarországi távmunka terjedésében” évi monitoring feldolgozása Dr. Tésits Róbert egyetemi docens Bokor Lászlóné Szőke Éva PTE TTK.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Dr. Hardi Tamás, MTA RKK NYUTI,
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
WELLNESS TURIZMUS MENEDZSMENT Boronyák Mária.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Dr. Dancs Henriette, PhD Főiskolai docens Sporttudományi Intézet
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.
KIG Pályaválasztási Nap Martony Gergely
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
Lejtmenetből lendület
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
OKJ SPORTOKTATÓ KÉPZÉS
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Velünk élő középkor Forrás:
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése
Felsőoktatási Szakképzés
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Előadás másolata:

A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens EKF TTK Sporttudományi Intézet Közép-Kelet-Európai Rekreációs Társaság alelnök

Rekreáció szervező és egészségfejlesztő szakos hallgatók  Milyen területről is van szó?  Mi a képzési struktúra?  Milyen kurzusokat tanulnak, milyen ismereteket szereznek a hallgatók?  Milyen kompetenciákkal rendelkeznek?  Milyen munkaköröket tudnak ellátni? Kötelező terepgyakorlat:  80 óra félévenként  3 félév

Sokan sokféleképpen… A rekreáció szabadidőben, a tevékeny pihenés érdekében végzett minden olyan szellemi és mozgásos tevékenység, melyet a napi fő elfoglaltság által okozott fáradtság, feszültség feloldása, a testi-lelki- szellemi teljesítőképesség helyreállítása-, fokozása érdekében tesz az ember. A rekreációt az életminőség tanának is nevezik (Kovács; 2007).

Elhelyezkedési lehetőségek

FITNESZ

WELLNESS Az élet átélésének tudatosabbá tétele!

Egészségturizmus

Sanus per aquam” SPA „ Sanus per aquam” SPA

Tematikusparkok Tematikus parkok

Örökségparkok

Falusiturizmus Falusi turizmus

Animációs munkák

Terápiásrekreáció Terápiás rekreáció

Munkahelyi egészségfejlesztés Települési egészségfejlesztés

Tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig  A 6 féléves képzési rendszer nem veszi figyelembe a piaci igényeket, a szezonalítást,  A piaci szereplők nem ismerik a képzést,  A hallgatók nem tudják megfelelően képviselni a szakmai érdekeket,  Túlzottan bürokratikus a hallgatók foglalkoztatása, sok időt vesz el a foglalkoztatótól,

Foglalkoztatás  A for-profit cégek sok esetben félnek a hallgatóink munkaszerződéses alkalmazásától.  Előnyben részesül az idény diákmunka  A non-profit szféra nyitottabb a hallgatók foglalkoztatására, pályázati források igénybevételével.

A Közép-Kelet-Európai Rekreációs Társaság tapasztalatai a szakos hallgatók iránti kereslet alakulásáról

Köszönöm a figyelmet!