A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens EKF TTK Sporttudományi Intézet Közép-Kelet-Európai Rekreációs Társaság alelnök
Rekreáció szervező és egészségfejlesztő szakos hallgatók Milyen területről is van szó? Mi a képzési struktúra? Milyen kurzusokat tanulnak, milyen ismereteket szereznek a hallgatók? Milyen kompetenciákkal rendelkeznek? Milyen munkaköröket tudnak ellátni? Kötelező terepgyakorlat: 80 óra félévenként 3 félév
Sokan sokféleképpen… A rekreáció szabadidőben, a tevékeny pihenés érdekében végzett minden olyan szellemi és mozgásos tevékenység, melyet a napi fő elfoglaltság által okozott fáradtság, feszültség feloldása, a testi-lelki- szellemi teljesítőképesség helyreállítása-, fokozása érdekében tesz az ember. A rekreációt az életminőség tanának is nevezik (Kovács; 2007).
Elhelyezkedési lehetőségek
FITNESZ
WELLNESS Az élet átélésének tudatosabbá tétele!
Egészségturizmus
Sanus per aquam” SPA „ Sanus per aquam” SPA
Tematikusparkok Tematikus parkok
Örökségparkok
Falusiturizmus Falusi turizmus
Animációs munkák
Terápiásrekreáció Terápiás rekreáció
Munkahelyi egészségfejlesztés Települési egészségfejlesztés
Tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig A 6 féléves képzési rendszer nem veszi figyelembe a piaci igényeket, a szezonalítást, A piaci szereplők nem ismerik a képzést, A hallgatók nem tudják megfelelően képviselni a szakmai érdekeket, Túlzottan bürokratikus a hallgatók foglalkoztatása, sok időt vesz el a foglalkoztatótól,
Foglalkoztatás A for-profit cégek sok esetben félnek a hallgatóink munkaszerződéses alkalmazásától. Előnyben részesül az idény diákmunka A non-profit szféra nyitottabb a hallgatók foglalkoztatására, pályázati források igénybevételével.
A Közép-Kelet-Európai Rekreációs Társaság tapasztalatai a szakos hallgatók iránti kereslet alakulásáról
Köszönöm a figyelmet!