TÁMOP 5.3.8.-11/A1 RÉV Megvalósítás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Kisgyermekes szülők és a munkaerő-piac Őry Beáta Projektvezető
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Szociális munka a börtönben
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
1 SCHIFFER SÁRA GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft. Üzemi szociális munkás „SZOCIÁLIS MUNKA A PIACI SZEKTORBAN”
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT
Nyerjünk együtt! Esély a megváltozott munkaképességűek sikeres foglalkoztatásáért TAMOP /
Nyerjünk együtt! TAMOP /
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
TÁMOP /A
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Tranzit foglalkoztatás a Civil Nonprofit Kft-nél
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Családi vállalkozás.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Soft skills.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatási helyzete
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató akkreditált szervezetek vizsgálata.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Alternatív munkaerő-piaci szolgáltatás
KÉREM – Rehabilitációs és oktatási szoftver
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
RÉV Projektiroda Átvezetés Munkacsoport. Egységes Szolgáltatás Módszertan Átvezetésszolgáltatás-módszertan A munkacsoport tevékenységének célja.
FELKÉSZÍTÉS AZ ORSZÁGGYŰLÉSI VÁLASZTÁSOKRA Down Alapítvány Az Értelmi Fogyatékosok Fejlődését Szolgáló Magyar Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
Bentlakásos intézmények kiváltása – TIOP /1
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Előadás másolata:

TÁMOP 5.3.8.-11/A1 RÉV Megvalósítás

A Főkefe Nonprofit Kft. Budapest, 2014. június 11.

Küldetés A Főkefe küldetése, 100%-ban állami tulajdonú, nonprofit cégként, munkalehetőséget és rehabilitációt biztosítani megváltozott munkaképességű munkavállalók számára.

Főkefe Rehabilitációs Foglalkoztató Ipari Közhasznú Nonprofit Kft. Országosan 65 akkreditált telephellyel rendelkezünk 3700 megváltozott munkaképességű személyt alkalmazunk - látás, hallás, értelmi, mozgássérültek,autisták és neurológiai károsodással rendelkezők Kefe, seprű, kooperációs jellegű tevékenységek

Telephelyeink

Munkavállalóink 2013.03.31.

Munkavállalóink 2013.03.31.

Munkavállalóink 2013.03.31. 2013.03.31.

Papíripari termékek Saját termékek Bérmunkák Kötészet Iratgyűjtők, Mappák, Iratrendezők, Dossziék, Naptárak, Gyorsfűzők, Dobozgyártás Kartonból, Többrétegű hullámlemezből Bérmunkák Spirálozott termékek, Naptárak, Tasakok Kötészet Füzetek, Noteszek, Kiadványok

Finommechanikai tevékenység Lámpagyártás – Helios (IKEA) Műanyag, fém és üveg alkatrészekből Síkötés összeszerelés - ATOMIC Infúzió gyártás

A vállalat emblematikus termékei! Kefe és seprűtermékek Háztartási kefe és seprű termékek Kézi, gépi és egyedi igények alapján készített kefék Clarissa, Clarissa Maxima minőségi kefe termékcsalád Seprűk minden kivitelben igény és felhasználás szerint A vállalat emblematikus termékei!

Rehabilitációs munka tevékenységek

Szakmai képzések oktatása Létszám: 420 fő Helyszínek: Budapest, Szombathely, Jánosháza, Bejcgyertyános, Jászapáti, Tiszanána, Poroszló, Szakmai képzések: Kerti munkás, park gondozó, tisztítás technológiai asszisztens – OKJ, Akkreditált tanfolyamok: papíripari termékkészítő, vagyonőr, varrónő, mechanikai összeszerelő, minőség ellenőr tanfolyamok, számítógép kezelő alap és haladó szinten, call-center képzés, piackutató termékfejlesztési munkatárs képzés, betanított frissítő masszőr.

Képzések megvalósítása „Munkavállaláshoz szükséges képességek fejlesztése” tréning: - 480 órában, hétfőtől – péntekig napi 2 órában, 40 képzési helyszínen, 35 oktatóval, 100 órás tanfolyam keretében készítettük fel az interjúk alkalmával kiválasztott rehabilitációs oktatókat. - Megvalósítás ideje: 2013.04.01. – 2014.03.31.

Tananyagegységek megnevezése Tréning óraszám A személyiség kialakulása, fejlődése 30 Önismeret, öndefiníció, önértékelés. Érzelmek és a viselkedés szabályozása. 24 A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei A konfliktus fogalma, okai, elkerülésének lehetőségei A stressz A krízis A munkahelyi légkör A csoportos munkavégzés alapvető munkahelyi szabályai A társas támogatás keresése. 18 A munkahelyi kiégés kérdései. Mentálhigiénés foglalkozások Egészséges életvitel és elsősegély-nyújtás Társadalmi reintegráció Önálló gondolkodás, szabad akarat A szociális és jóléti ellátások A munkahely keresés módjai 31 Az esélyegyenlőség kérdései Tanulás, képzés, önfejlesztés Szabad asszociációs foglalkozások Összesen: 480

A személyiség kialakulása, fejlődése A képzés együttműködési, tanulási környezetének megteremtése, a résztvevők ráhangolása a folyamatra és a különféle feladatokra. Feloldani félelmeiket, megismerni elvárásaikat, megteremteni a jó hangulatú együttműködés légkörét. Megalapozni a kölcsönös vállalások szerződéses rendszerét. Megértetni a résztvevőkkel, hogy önállósságuk, egyéni boldogulásuk érdekében, a munkaerőpiacra akár későbbiekben is visszatérni képessé fognak válni a képzés során. Megismertetni a résztvevőkkel a képzés módszereit, az együttdolgozás módját, lehetőségeit és az ezzel járó felelősséget. Felkészíteni a résztvevőket a tanulási eszköztárának használatára. Megismertetni a résztvevőket a személyiség kialakulásának tényezőiveil, útjával, elemezni, ők mit gondolnak magukról és hol tartanak ebben a folyamatban.

Önismeret, Önértékelés A tananyag egység célja bevezetni a résztvevőket az egészséges, reális önismeret fontosságába, a pozitív önértékelés és az eredményes, komfortos emberi élet összefüggéseibe. A tananyag egység folytatja a megkezdett ívet, a személyiség belső építőköveinek (milyen vagyok és milyen szeretnék lenni) megismerésén keresztül jutunk el mások rólunk alkotott véleményének átgondolásáig.   Cél, hogy a résztvevők az álmaikat, vágyaikat és céljaikat is megfogalmazzák, megbeszéljék egymással és a trénerekkel. Cél, hogy megismertessük a résztvevőkkel a motiváció fogalmát és ráébresszük őket személyes ösztönzőikre, illetve a felelősségtelejs munkahelyi élet elemeire.

Érzelmek és viselkedés szabályozása Tudatosítani a résztvevőkkel az érzelmek és az emberi viselkedés közötti szoros összefüggéseket. Rögzíteni az érzelmek és az emberi agy működésével összefüggő fiziológiai törvényszerűségeket, az érzelmek és az emberi munkateljesítmény kapcsolatát. Gyakoroltatni az öt alapérzelem és kiegészítő érzelem felismerését.

Kommunikáció

Konfliktus Megismertetni a résztvevőket a konfliktus fogalmával, fajtáival, kialakulásának okaival és a kialakult konfliktusok kezelési módjaival. Tudatosítani a résztvevőkben a konfliktushelyzetben tanúsított tudatos viselkedés fontosságát, szerepét a konfliktus megoldásában. A résztvevők konfliktuskezelési preferenciáinak felmérése, önértékelés a konfliktusok kezelése szempontjából. Felkészíteni a képzés résztvevőit a személyközi és a munkahelyi nézet- és véleménykülönbségek kezelésére. A konfliktushelyzet felismerésének és az egyszerű konfliktuskezelési módok gyakoroltatása.

Stressz, krízis, munkahelyi légkör Bemutatni a stressz jótékony (inspiráló) és káros hatását. Feloldani a stresszel kapcsolatos esetleges félreértéseket, megismertetni a résztvevőket a stressz kezelésének különböző módszereivel. Megismertetni a résztvevőket azzal, hogy hogyan lehet a krízishelyzeteket azonosítani és felismerni. Melyek a krízishelyzetek lélektani sajátosságai, és bemutatni a kezelésük lehetséges módjait. Bemutatni a válság kialakulásának folyamatát. Megismertetni a résztvevőket a krízis és a változás összefüggéseivel. Feloldani és lebontani a krízissel, a változással kapcsolatos esetleges félelmeket. Bemutatni a változás pozitív hatásait. Megismertetni a résztvevőkkel a munkahely fajtáit, jellemzőit. Bemutatni, hogy mitől válik munkahellyé egy munkahely, miben különbözik más emberi közösségtől.

Megvalósítás nehézségei szervezeti szinten Termelés fenntartása – kis létszámú oktatási csoportokkal, ezáltal egy adott telephelyen egyszerre nem esett ki sok személy a munkából, azaz folyamatosan voltak termelők. Azért terveztük több telephely bevonását, hogy ne essen ki egy teljes telephelyi létszám. Több telephelyen – kisebb létszám. Magas hiányzási arány, tartós és gyakori betegállományok – megoldás pótóráztatás, tananyagok összevonása, egyszerűsítése Nehézség: napló, jelenléti ívek!

Megvalósítás nehézségei egyéni szinten Alacsony iskolai végzettség Életkor Motiváció hiánya Egészségkárosodás Egyéni félelmek Megoldás: jól kiválasztott oktatók, oktatók felkészítése, folyamatos mentorálása a résztvevőknek és oktatóknak egyaránt! A problémák megoldásának kulcsszereplői az oktatók és a rehabilitációs mentorok voltak!!!!!!!

Eredmények egyéni és szervezeti szinten Mentális állapot javulása Munkahelyi légkör javulása, melynek eredményeképpen a termelési folyamatokban is fejlődés mutatkozik Feszültségek, stressz csökkenése Bizalom, önbizalom kialakulása, fejlődése Kommunikáció fejlődése Tolerancia kialakulása Együttműködés javulása Egymás elfogadása, tisztelete Konfliktusok kezelésének javulása

Eredmények Önismeret, önbizalom fejlődése Probléma: ugyan elindult egy folyamat munkavállalóink körében, de továbbra sem szeretnének a nyílt munkaerő piacon munkát vállalni, mert a biztonság mindennél fontosabb számukra. Telephelyeink nagy részén alacsony a fluktuáció, mert Egészségkárosodásuk miatt nem akarnak munkahelyet válltani, Bizonyos régiókban nem is tudnának, hiszen nincs munka lehetőség, Alacsony iskolai végzettségük miatt nem tudnak magasabb munkakörökben elhelyezkedni, Biztonság!

Oktatói levél Kedves Krisztina! - CSONGRÁD   Az első hetem szerintem jól sikerült a képzésben, mert érzem, hogy alakul a bizalom irányomba, többen jönnek hozzám a szünetben is megnyílnak. Jó a hangulat a csoportfoglalkozásokon, érdeklődőek, és igyekeznek aktívan közreműködni. Már előfordult, hogy nem pontosan az lett a menete egy játéknak, amiért készültem vele, de nagyon jól sült el, mert felszabadított bennük régen elnyomott érzéseket, és érezhető volt a légkörben a gyógyulás. Jól érezték magukat, én pedig hasznosnak érzem magam. Nagyon igyekszem finoman, szeretettel, kedvesen irányítani a folyamatokat. Most búcsúzom. Minden jót Neked! Marika

„ Szerintem ez a tanfolyam minden témája hasznos „ Szerintem ez a tanfolyam minden témája hasznos. Megváltoztatta az ember tulajdonságát és benső értékét. Hatása bizonyos volt és várom a további részeket.” „ Fejleszti a gondolkodóképességet. Jók voltak a játékok. A munkahozzáállás változott, már nem csak az van, hogy az egyik dolgozik, a többi nézi, csapatmunka folyik, nincs széthúzás.”  

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!