Pénzügyi-számviteli mutatók 1. Likviditási mutatók: arányszámok, amelyek a rövid lejáratú kötelezettségek likvid eszközökkel fedezettségét mérik. 2. Tőkeszerkezeti (eladósodottsági) mutatók: az összes eszköz/jövedelem/ cash flow és adósság arányát mutatják 3. Működési mutatók: a menedzsment eredményességét mérő mutatók, amelyeknek két fajtája 3.1. Jövedelmezőségi mutatók 3.2. Hatékonysági mutatók 4. Kockázati mutatók: a hitelezők és tulajdonosok hozamának bizonytalanságát mérő mutatók 5. Növekedési mutatók: az időben eltérő pénzügyi adatok változásának, ütemét számszerűsítő arányszámok 6. Részvény és piaci mutatók: az egy részvényre vetített, értékpapírpiaci információkat tükröző mutatók 7. Pénzügyi megtérülési mutatók: egy projekt megtérülését elemző mutatók
Logisztika Fogalma Logisztikai rendszer feladatai A 7 M A logisztikai rendszer részei A logisztikai stratégia Készletgazdálkodási modellek (mind a 4)
A vállalat céljai és küldetése A küldetés főbb területei Vállalati célok Vállalatok érintettjei Az ösztönzési rendszer, Maslow-piramis
Marketing Marketing stratégia Alapvető feladatai, célja A marketing mix elemei
Termékpolitika Összetevői A TERMÉKÉLETCIKLUS ELMÉLET FŐBB JELLEMZŐI Eltérő marketing elemek a fejlődési szakaszokban Termékfejlesztés szakaszai
Árpolitika Feladatai Árpolitikai stratégia készítésének lépései Árpolitikai célok kiválasztása Promóciós árképzés típusai
Értékesítési politika Célja és feladata Értékesítési csatornák típusai Az értékesítést meghatározó főbb tényezők
Kommunikációs politika Fogalma Négy eleme a) reklám b) személyes eladás c) eladásösztönzés d) PR Ezek részletezése
Stratégiai menedzsment Stratégia fogalma Stratégiai tervezés és menedzsment Vállalati cél és stratégia kapcsolata A vállalati stratégia típusai – a kialakítás módja szerint Stratégiai menedzsment 3 eleme A stratégiai menedzsment folyamata A Porter-féle öt erő (iparág-elemzési) módszer
A stratégia 5 P-je A vállalati stratégia típusai a kialakítás módja szerint, ezek jellemzése Stratégia típusai a versenyhelyzet szerint, ezek jellemzése
Tág környezet (PESTEL módszer) BCG – mátrix Sikeres és sikertelen termék utak SWOT-elemzés Vállalatvezetési modellek