A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit 2013.12.12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Komplex Instrukciós Program
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A védés Ősz Rita.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
PROJEKT A GYAKORLATBAN AVAGY A TANULÓPÉNZT MEG KELL FIZETNI.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Az e-portfólió használati köre
„A XXI. századi köznevelés”
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
A prezentációkészítés alapjai
Kompetensek lettünk? június 27..
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Skype motívációs szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
DARUS a gyermekekért.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Euler 3D térgeometriai szerkesztő és szemléltető program
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Oxford július 4 – július 15. Creative teaching and methodology
Regionális konferencia
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Előadás másolata:

A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit 2013.12.12.

XXI. századi képességek fejlesztése 5. osztályban google dokumentumok segítségével, virtuális osztályteremben Kimaradt, hogy matematika szakos vagyok 

Amiről beszélni fogok Honnan is érkeztem Hogyan szeretünk ünnepelni Mi motivált az óra tartására Projekt bemutatása Felhasznált alkalmazások bemutatása

Dél-Alföldi régióban, Csongrád megyében, Zsombón található. Bemutatkozunk Dél-Alföldi régióban, Csongrád megyében, Zsombón található. 218 tanulója 23 pedagógusa 5 művészeti tanára van. Zsombói film iskola filmjének bemutatása Suli bemutatása

Jelenlegi állapot 8 évfolyam 11 osztály 4 napközis csoport 19 tanterem Tornaterem Informatikatermünk jól felszerelt. Az iskolában 6 db digitális tábla van Tanuló csoportok,épület,kollégák naponta digitális eszközök

Tarczal-Márta Edit Matematikát, informatikát tanítok 6. osztályban osztályfőnök vagyok Felsős munkaközösséget vezetem 15 pedagógus 5 osztályfőnök munkáját koordinálom Az iskolában média szakkört tartok 5-8. osztályosoknak Magam bemutatása

Milyen megemlékezéseket szeretünk?

Elképzelésem Motiváció: igazgatóm email-je Megoldandó feladat: gyerekekhez szólni, az ő nyelvükön, az én lehetőségeimmel Az ötlet: illusztráljunk egy verset közös bemutató készítéssel 

XXI. Századi képességek Tudásépítés Együttműködés IKT használat Valós problémák megoldása és innováció Önszabályozás

A projekt főbb lépései: 1. előkészítés 2. bemutató készítés 3. előadás 4. értékelés A projekt főbb lépései: Főbb lépések

4.Értékelési szempontok Előkészítés Előkészítés 2.Magyar órai 5.Gyűjtő munka 4.Értékelési szempontok 3.Csoport alakítás 1.Téma megjelölés

Magyar órák Nyelvünk eredete Nyelvi rokonság Nyelvi alapfogalmak Mit jelentenek a rokon értelmű szavak Rokon értelmű szavak gyűjtése

TeamUp program Tanulók felvitele (képekkel) Tulajdonságok hozzáadása (ikonok) Kapcsolatok ábrázolása Szavazás témákra Csoport alakítás („amit dob a gép” ) Munkafolyamatok rögzítése rövid szöveggel A program bármilyen órán használható Lehetőségei TeamUp oldal

Értékelési szempontok Első közös munka Csoportvezető google dokumentumot oszt meg (külön szín) Csoportok által összeállítottból egy közös készül Közös kidolgozásánál jobban ügyelnek a gyerekek a betartására, minden projekt előtt érdemes Mindenkinek írni kell csoportforgó szerűen

Gyűjtőmunka Sulivilágon megosztottam egy virtuális parafatáblát a Corkboard.me alkalmazással Mindenki feltett egy cetlit a nyelvről eszébe jutó szavakkal Összegyűjtött szavakból wordle.net program segítségével háttér készítés Bevezető, összefoglaló rendszerező órákon kiválóan alkalmazható programok Mindenkinek írni kell csoportforgó szerűen Két kép egymás felett  parafatábla wordle.net

Fényképezés, blogírás Mindenki 2-2 fénykép készítése Letöltés fényképezőről Tömörítés Feltöltés a sulivilágra Minden óra után ott történtekről bejegyzés írása Sulivilágon Egymás bejegyzéseinek elolvasása Minden tantárgynál érdemes a projektek során

Csoport tagok segítése Csoport tagok értékelése Bemutató készítése Bemutató készítése Vers bemásolása Képek keresése Csoport tagok segítése Illusztrálás Csoport tagok értékelése

1.Közös prezentáció, egyénekre lebontva Prezentálás Prezentálás 1.Közös prezentáció, egyénekre lebontva 3.Projekt értékelése 2.Disszemináció

Osztály keretben bemutatás Saját dia felolvasása Szülőknek bemutatás

Megjelenés iskola honlapján youtub videó Feltöltés youtubra, iskola újságba

Csoportmunka értékelése Diák értékelése Dia készítők értékelése

GYEREKEK BEJEGYZÉSEIBŐL  „Szerintem mindenkié nagyon szép lett. De ha választani kellene hogy kié lett a legszebb akkor nem tudnék választani.” „Nekem minden óra tetszett!!!!!” „Nagyon jó volt mert egy pár képet kellett keresni” „Mai nap szavazógéppel szavaztunk. Hát ennyi történt !” „Ezen az órán is a PowerPointot csináltuk. Most már mindenkinek sikerült megcsinálnia. Szerintem nagyon jó lett mindenkié. Úgy gondolom, hogy az enyém is jól sikerült. Nagyon remélem, hogy máskor is lesz ilyen óra, mert ez nagyon tetszett.”

Köszönöm a figyelmet!