A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit 2013.12.12.
XXI. századi képességek fejlesztése 5. osztályban google dokumentumok segítségével, virtuális osztályteremben Kimaradt, hogy matematika szakos vagyok
Amiről beszélni fogok Honnan is érkeztem Hogyan szeretünk ünnepelni Mi motivált az óra tartására Projekt bemutatása Felhasznált alkalmazások bemutatása
Dél-Alföldi régióban, Csongrád megyében, Zsombón található. Bemutatkozunk Dél-Alföldi régióban, Csongrád megyében, Zsombón található. 218 tanulója 23 pedagógusa 5 művészeti tanára van. Zsombói film iskola filmjének bemutatása Suli bemutatása
Jelenlegi állapot 8 évfolyam 11 osztály 4 napközis csoport 19 tanterem Tornaterem Informatikatermünk jól felszerelt. Az iskolában 6 db digitális tábla van Tanuló csoportok,épület,kollégák naponta digitális eszközök
Tarczal-Márta Edit Matematikát, informatikát tanítok 6. osztályban osztályfőnök vagyok Felsős munkaközösséget vezetem 15 pedagógus 5 osztályfőnök munkáját koordinálom Az iskolában média szakkört tartok 5-8. osztályosoknak Magam bemutatása
Milyen megemlékezéseket szeretünk?
Elképzelésem Motiváció: igazgatóm email-je Megoldandó feladat: gyerekekhez szólni, az ő nyelvükön, az én lehetőségeimmel Az ötlet: illusztráljunk egy verset közös bemutató készítéssel
XXI. Századi képességek Tudásépítés Együttműködés IKT használat Valós problémák megoldása és innováció Önszabályozás
A projekt főbb lépései: 1. előkészítés 2. bemutató készítés 3. előadás 4. értékelés A projekt főbb lépései: Főbb lépések
4.Értékelési szempontok Előkészítés Előkészítés 2.Magyar órai 5.Gyűjtő munka 4.Értékelési szempontok 3.Csoport alakítás 1.Téma megjelölés
Magyar órák Nyelvünk eredete Nyelvi rokonság Nyelvi alapfogalmak Mit jelentenek a rokon értelmű szavak Rokon értelmű szavak gyűjtése
TeamUp program Tanulók felvitele (képekkel) Tulajdonságok hozzáadása (ikonok) Kapcsolatok ábrázolása Szavazás témákra Csoport alakítás („amit dob a gép” ) Munkafolyamatok rögzítése rövid szöveggel A program bármilyen órán használható Lehetőségei TeamUp oldal
Értékelési szempontok Első közös munka Csoportvezető google dokumentumot oszt meg (külön szín) Csoportok által összeállítottból egy közös készül Közös kidolgozásánál jobban ügyelnek a gyerekek a betartására, minden projekt előtt érdemes Mindenkinek írni kell csoportforgó szerűen
Gyűjtőmunka Sulivilágon megosztottam egy virtuális parafatáblát a Corkboard.me alkalmazással Mindenki feltett egy cetlit a nyelvről eszébe jutó szavakkal Összegyűjtött szavakból wordle.net program segítségével háttér készítés Bevezető, összefoglaló rendszerező órákon kiválóan alkalmazható programok Mindenkinek írni kell csoportforgó szerűen Két kép egymás felett parafatábla wordle.net
Fényképezés, blogírás Mindenki 2-2 fénykép készítése Letöltés fényképezőről Tömörítés Feltöltés a sulivilágra Minden óra után ott történtekről bejegyzés írása Sulivilágon Egymás bejegyzéseinek elolvasása Minden tantárgynál érdemes a projektek során
Csoport tagok segítése Csoport tagok értékelése Bemutató készítése Bemutató készítése Vers bemásolása Képek keresése Csoport tagok segítése Illusztrálás Csoport tagok értékelése
1.Közös prezentáció, egyénekre lebontva Prezentálás Prezentálás 1.Közös prezentáció, egyénekre lebontva 3.Projekt értékelése 2.Disszemináció
Osztály keretben bemutatás Saját dia felolvasása Szülőknek bemutatás
Megjelenés iskola honlapján youtub videó Feltöltés youtubra, iskola újságba
Csoportmunka értékelése Diák értékelése Dia készítők értékelése
GYEREKEK BEJEGYZÉSEIBŐL „Szerintem mindenkié nagyon szép lett. De ha választani kellene hogy kié lett a legszebb akkor nem tudnék választani.” „Nekem minden óra tetszett!!!!!” „Nagyon jó volt mert egy pár képet kellett keresni” „Mai nap szavazógéppel szavaztunk. Hát ennyi történt !” „Ezen az órán is a PowerPointot csináltuk. Most már mindenkinek sikerült megcsinálnia. Szerintem nagyon jó lett mindenkié. Úgy gondolom, hogy az enyém is jól sikerült. Nagyon remélem, hogy máskor is lesz ilyen óra, mert ez nagyon tetszett.”
Köszönöm a figyelmet!