integrációjának megvalósulása az Asbóth Sándor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP A projekt: Segítség a sikerhez.
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Educatio Nonprofit Kft.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Ismerj meg! Fogadj el! Érzékenyítő team tagjai: Gyurina Éva Hegedűsné Somogyi Beáta Nagyné Tóth Ibolya TÁMOP
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
„Együtt, eredményesen”
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

integrációjának megvalósulása az Asbóth Sándor A pályázati kiírás: „„Sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja” A pályázat címe: „A sajátos nevelési igényű gyerekek integrációjának megvalósulása az Asbóth Sándor Térségi Középiskola és konzorciumi intézményeiben” A pályázat azonosító száma: TÁMOP 3.4.2.A/11-2-2012-0002 Pályázati összeg: 11 738 510 Ft vissza nem térítendő támogatás A Projekt megvalósítási időszakának kezdő időpontja: 2013. 01. 21. A projekt fizikai megvalósításának határideje: 2014. március 21. A projekt megvalósításának határideje: 2014. május 21.

A projekt tervezett eredménye az intézmény SNI tanulói számára: A projekt célja: a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi) szervezete és működése alkalmassá váljon az inkluzív nevelés megvalósítására, megújuljon az intézmények pedagógiai gyakorlata, megvalósuljon a gyermekek körében megnyilvánuló képességbeli és tanulási szükségleteihez való alkalmazkodás. A projekt tervezett eredménye az intézmény SNI tanulói számára: - Több képzett pedagógus foglalkozik velük integráltan, mindenféle megkülönböztetés nélkül. - Több iskola által szervezett program és eszköz áll majd rendelkezésükre, fejlesztésükre (kirándulás, tábor, előadás, tréning) - Nyitottabbak lesznek a külvilág, társaik és a munka világa iránt. - Észrevétlenebbül segítenénk problémáikon. - Közelebb kerülnénk hozzájuk: szüleik által több oldalról megismerné a gyereket a pedagógus. - A szociális életben jobban megállnák a helyüket: a munkába jutás és a felsőoktatás előtti utolsó lépcső vagyunk számukra, ahonnan a velük való törődés, a differenciált integrálás révén magabiztosabban, céltudatosabban tudnának elmozdulni.

A konzorcium tagjai ASBÓTH SÁNDOR SZAKKÖZÉPISKOLA ZÖLDMEZŐ UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA CSÁNY-SZENDREI ÁLT. MŰV. KÖZP. ÉLETFA ÓVODA

A projektmenedzsment tagjai Szakmai vezető: Kocsis Judit Projektmenedzser: Gorszki István Projektasszisztens: Végh László

A projekt részletes költségvetése: Projekt menedzsment költségei 1 305 150 Ft Projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek 3 445 596 Ft Projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások 2 600 000 Ft Egyéb szolgáltatások 260 000 Ft Eszközbeszerzés, immateriális javak beszerzése (ERFA) 3 405 764 Ft Egyéb, a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség 722 000 Ft Összesen 11 738 510 Ft

Az Asbóth program költségvetése: Projekt menedzsment költségei 1 305 150 Ft Projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek 839 025 Ft Projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások 1 038 750 Ft Egyéb szolgáltatások 170 000 Ft Eszközbeszerzés, immateriális javak beszerzése (ERFA) 1 000 000 Ft Egyéb, a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség 257 600 Ft Összesen 4 610 525 Ft

A pályázathoz végrehajtására alakult munkacsoportok 1.) Az inkluzív nevelést, befogadó pedagógiai gyakorlatot támogató programok, jó gyakorlatok adaptációja az együttműködő intézményekben. (50 óra) Nagy Mária Losoncziné Pölöskei Orsolya Szekérné Barna Adrienn dr.Kardosné Kovács Anikó Varga Istvánné

2.) Az egyéni átvezetési és fejlesztési tervek adaptációja, az intézménytípusok közötti átmenetek támogatásának kialakítása. (50 óra) Matos Bernadett Csótár András Gradwohl Ágnes Borsosné Mihályi Mónika Benesné Schiszler Noémi

3.) A sajátos nevelési igényű tanulók iskolarendszerből a munkahelyekre történő átvezetését segítő programok adaptációja/kidolgozása. (15 óra) Gergely Edit Szekérné Barna Adrienn Palágyi Árpád

4.) A diákok inkluzív szemléletének kialakulását segítő attitűdformáló program/tréning kidolgozása. (40 óra) Csitári Ibolya Losoncziné Pölöskei Orsolya dr.Kardosné Kovács Anikó Benesné Schiszler Noémi

5.) Az intézmények közötti szakmai együttműködések formáinak kidolgozása. (25 óra) Szitáné Sütő Andrea Gradwohl Ágnes Török Iván Palágyi Árpád Varga Istvánné

6.) Az intézmények pedagógiai dokumentumainak módosítása. (80 óra) Krasznai Tamásné Nagy Mária Gergely Edit Csótár András Gradwohl Ágnes Szekérné Barna Adrienn Palágyi Árpád dr.Kardosné K.Anikó Borsosné M. Mónika Szabó Árpádné Benesné Schiszler Noémi Varga Istvánné

7.) A konzorcium intézményeinek felkészítése a modelladaptációs folyamatok alkalmazására, legalább egy tanéven keresztül, amely a részt vevő intézmény működését készíti fel, a fejlesztések fogadására és beépülésére. (80 óra) Krasznai Tamásné Csitári Ibolya Szitáné Sütő Andrea Csótár András Gradwohl Ágnes Szekérné Barna Adrienn Palágyi Árpád, dr.Kardosné K.Anikó, Borsosné M.Mónika Szabó Árpádné Benesné Schiszler Noémi Varga Istvánné

8.) Az egyéni átvezetési programokban részt vevő illetve részt vett tanulók utánkövetéséhez modellprogram kidolgozása (30 óra) Gergely Edit Török Iván Borsosné Mihályi Mónika

9.) Az intézmény - befogadó pedagógiai gyakorlatát segítő működési és szervezeti átalakulás - a nevelés/oktatás eredményességét fokozó programok - az osztálytermi munka, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok - segítő egyéni fejlesztések, az egyéni fejlődést támogató oktatási és tanulási utak, programok, kidolgozása, kiemelt figyelemmel azok gyakorlati megvalósítására. (50 óra) Matos Bernadett Losoncziné Pölöskei Orsolya Török Iván Palágyi Árpád Szabó Árpádné

A betervezett indikátorok: