Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető 2008. október 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Közoktatási koncepció „Budapest– modell”. Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Szakképzés ma … Málnási Gábor.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Sárik Zoltán A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet szakmai működésének rendszere és fejlesztésének perspektívái.
„Ezt egy életen át kell játszani”
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
A szakiskola jelene és jövője
folytatott bibliográfia elemzéséről
Szakiskolai fejlesztési program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.

Készülő fővárosi közoktatási esélyegyenlőségi terv – OKM szakértők Esélyegyenlőség, mint horizontális szempont az eu-s projektekben Felzárkóztató szakiskolák, felzárkóztató évfolyamok Szaporodó akadálymentes iskolák, intézmények

5H projekt – „tehetségmentés” a fővárosi Oktatási és Ifjúságpolitikai Bizottság támogatásával a Fővárosi Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Fazekas), a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet (FPPTI) és az Aranyelme Tehetséggondozó Egyesület (ATE) közötti háromoldalú szakmai együttműködés VII., VIII., IX. kerületi nagycsoportos, iskola előtt álló hátrányos helyzetű, tehetség-gyanús gyermekeknek Szűrés Speciális iskolaérlelő foglalkozások Garancia a Fazekas első évfolyamára

Előzmények Az iskolákban egyre több erőszakos, agresszív cselekedet jelenik meg – egyre több kerül a média által előtérbe A fővárosi iskolákban is érződik a jelenség felerősödése Sajnálatos események bekövetkezte Konkrét válaszok a problémára Szakértőkből álló bizottság alakul a Fővárosi Önkormányzat megbízásával (neves pszichológusokból, szociológusokból, gyermekvédelmi szakemberek bevonásával) Kutatás indul a fővárosi fenntartású iskolákban, melynek célja az iskolai agresszió tüzetes vizsgálata A Fővárosi Pedagógiai Napok az iskolai erőszak témájával foglalkozott

Az „agresszió” bizottság munkájáról A bizottság javaslatára iskolai kutatás indult, amelynek EREDMÉNYÉT később értékelte és feldolgozta munkája során A közel két hónapos munka során kialakítottak a szakemberek egy javaslatsort, amelyből egy konkrét INTÉZKEDÉSI TERV született A KUTATÁS EREDMÉNYEI Az erőszak és agresszivitás jelen van az iskolában, de a fizikai erőszak és fizikai bántalmazás ritka, az iskolák többségére nem jellemező Ugyanakkor igazolódott, hogy az erőszak és bántalmazás nem fizikai, hanem lelki formái sokkal súlyosabban érintik az iskolákat

A kutatás eredményeit összefoglaló tanulmánykötet készült FRONVONALBAN címmel, amelyben „jó gyakorlatokat” is összegyűjtöttek a szerzők. A munkapéldányt minden intézményvezető megkapta, a végleges változat nemsokára szintén az iskolákba kerül. INTÉZKEDÉSI TERV A Fővárosi Közgyűlés fogadta el és biztosított rá forrást (ebben az évben kb. 50 mFt-ot) Rövid- és középtávú célokat, feladatokat tűzött ki Bevonja a feladatok megvalósításába, a problémák megoldásába az iskolákat, a pedagógiai intézetet, civil szervezeteket, színházakat, szülőket, diákokat, pedagógusokat

AZ INTÉZKEDÉSI TERV KONKRÉT ELEMEI A Mérei Intézetben 5 fős „agresszió” csapat létrehozása és az intézkedési tervben foglalt feladatok koordinálása Agresszió bizottság további működtetése Korosztályi agresszióval foglalkozó színházi előadások, iskolai színjátszó, irodalmi színpadok támogatása Civil szervezetek és kezdeményezések támogatása Konferenciák, műhelyfoglalkozások szervezése Támogató kiadványok, web oldal létrehozása Módszertani segédanyagok készítése Komplex intézményfejlesztés, kezdetben 6-8 iskolában

Szakma-koncentráción alapul, a szakképzési profilok tisztábbak Szakma-koncentráción alapul, a szakképzési profilok tisztábbak Szakmacsoportos és területi szempontokat egyaránt figyelembe vesz Szakmacsoportos és területi szempontokat egyaránt figyelembe vesz Önálló jogi személyek az iskolák Önálló jogi személyek az iskolák Pedagógiai programok (helyi tantervek) részben összehangoltak Pedagógiai programok (helyi tantervek) részben összehangoltak Munkaerő gazdálkodás összehangoltabbá válik Munkaerő gazdálkodás összehangoltabbá válik Pályaorientáció utáni, megalapozottabb pályaválasztást tesz lehetővé Pályaorientáció utáni, megalapozottabb pályaválasztást tesz lehetővé Egységes szakmai alapozás kialakítása Egységes szakmai alapozás kialakítása Akadálymentes szakképzés Akadálymentes szakképzés Szegregált képzéseket is a TISZK-ek infrastruktúráján folytatnak– befogadóbbá válik a közeg Szegregált képzéseket is a TISZK-ek infrastruktúráján folytatnak– befogadóbbá válik a közeg Fővárosi szakképzési rendszer megújítása – TISZK-ek

Beszámítható képzési tartalmak, rövidebb képzési idő Beszámítható képzési tartalmak, rövidebb képzési idő Kiszámíthatóbb tanulói út Kiszámíthatóbb tanulói út Átjárhatóság Átjárhatóság Tanulói jogviszony automatikusan folytatható Tanulói jogviszony automatikusan folytatható A szakképzés tandíjmentes A szakképzés tandíjmentes Egy-egy szakképzés nem szűnik meg Egy-egy szakképzés nem szűnik meg Garancia a szakképzés megszerzésére és a piacképes szakmára Garancia a szakképzés megszerzésére és a piacképes szakmára Piacképes szakmák, magas színvonalú képzés Piacképes szakmák, magas színvonalú képzés Szakképzés-fejlesztési források egységes koncepció mentén történő felhasználása Szakképzés-fejlesztési források egységes koncepció mentén történő felhasználása

Köszönöm a figyelmet!