E-Business webhelyek tervezése Forrás: Meghraj Thakkar: Designing e-Business Web Sites Az e-business-ed sikere érdekében fontos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
Advertisements

Weblapkészítési tudnivalók 2: Útmutató az elnevezésekhez Pék Ágnes © 2009.
Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
BPS Web 2.0 Felhasználói kézikönyv. A szerkesztő főoldala A bejelentkezett felhasználóA szerkesztő főmenürendszere Stílusformázások Nyelv- és nézetváltás.
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
A prezentáció művészete
A weboldalunkon regisztrált felhasználó neveddel és jelszavaddal tudsz belépni. Amennyiben még nem regisztráltál oldalunkon, abban az esetben kérjük,
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Operációs Rendszerek I.
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad?
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Forrás: Infografika Forrás:
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
Internetes böngészőprogram használata, beállításai
CCleaner Skyman ™.
University of Kent arculati kézikönyv
HTML (HiperText Mark-Up Language)
Webdesign I - Oldaltervezés alapelvek. I. Tartalom-elhelyezés az oldalon ALAPELVEK 1.Mindig értékes és érdekes tartalom jelenjen meg az oldalon! 2.A tartalom.
Az e-kereskedelem (e-business)
Közösségi portálok használata
Kereső programok használata
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Webszerkesztés Stíluslapok (CSS).
Bevezetés az ebXML-be Forrás: An Introduction to ebXML ebXML and Web Services Practical Considerations In Implementing Web Services Romin IraniRomin Irani.
Közösségi oldalak használata
FTP File Transfer Protocol. Mi az FTP? Az FTP egy olyan protokoll, amely fájlok interneten keresztül végzett átvitelére szolgál. A felhasználók többsége.
AlertPay regisztráció Az AlertPay regisztráció feltételei közt szerepel a legalább 18 éves korhatár betartása. Az alábbi regisztrációs lehetőségek közül.
Buris Katalin V. földrajz - informatika
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Kereskedelmi levelezés
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
Honlapszerkesztés, weblapszerkesztés
Hyper Text Markup Language
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Weblap-szerkesztés.
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
World Wide Web Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
Az NVU webszerkesztő program
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
Készíts költségvetést! Gazdálkodj okosan!
HTML ÉS PHP (Nagyon) rövid áttekintés. ADATBÁZISRENDSZEREK MŰKÖDÉSI SÉMÁJA Felh. interakció DB Connector MySQL ? A gyakorlaton:
Klikkelj ideaz MLP tagberegisztrálásához. Regisztráld a Kereskedői Hűség csomagodat.
Adatbányászati módszerek a weblogfájlok elemzésében
Adatvizualizáció Segédanyag a Gazdasági informatika tárgyához
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
MICROSOFT WORD 2010 KEZELŐFELÜLETE
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
ZH feladat Hozzon létre a Dokumentumok-on belül egy saját mappát, oda helyezze majd el a feladat megoldását!
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Számítógépes programok használata
A Mozilla magyar nyelvű szerkesztőjének használata
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
Kereskedelmi és információs rendszer a zöldségtermesztés területén …avagy az információs szövetkezés támogatása Pető István
Könyvtárstruktúra, felhasználói és rendszerkönyvtárak Fájlkiterjesztések, attribútumok és engedélyek Takács Béla 2016.
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
Információ és kommunikáció
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Előadás másolata:

e-Business webhelyek tervezése Forrás: Meghraj Thakkar: Designing e-Business Web Sites Az e-business-ed sikere érdekében fontos megértened a közönséged profilját, és a webhelyedet úgy kell megtervezned, hogy az kielégítse ennek a közönségnek az igényeit. Ugyancsak fontos megérteni, hogy a nem-webes világhoz hasonlóan a vásárlás egy folyamat (nem pusztán egyetlen művelet); ezért arra kell összpontosítani, hogy segítsd vásárlóidat a döntéshozó folyamatukban és tedd a web jelenlétedet is hasznossá. A cikk első része általános tanácsokat ad az e-business webhely tervezésére, a második rész pedig tervezési tippeket ad bizonyos közönség számára. 1

e-Business webhelyek tervezése Színek és betűtípusok Tervezési szempontok: az összes weblapon ugyanazt a hátteret használd, lágy színű és mintázatú hátteret válassz, általában hasznos a nagyon világos, vagy a nagyon sötét háttér, a letöltési folyamat felgyorsítására válassz kis fájl méretű háttereket, a kapcsolatok szokásos jelölése kék aláhúzott szöveg, minden olyan betűtípust, amit megváltoztathatatlanná akarsz tenni, például lapcímekben és logókban, GIF vagy JPG grafikává kell alakítani. 2

e-Business webhelyek tervezése Navigáció Tervezési szempontok: tegyél egy navigációs sávot minden lap tetejére, aljára vagy oldalára, ha grafikus navigációs sávot készítesz, több apró képet használj egy nagy kép helyett, hasznos lehet a navigációs sáv mind a lap tetején és alján, használj például színkódolási technikát a navigációs sávban, hogy megkülönböztethető legyen a jelenlegi lap. 3

e-Business webhelyek tervezése Külső linkek Tervezési szempontok: rendszeres időközönként ellenőrizd, hogy a külső linkek a weblapodról ténylegesen létező webhelyeket érnek el, a külső linkekre az általános szokás a kék aláhúzott szöveg, használj különböző színeket a meglátogatott és a még nem látogatott linkekre, ha egy lapon túl sok link van, akkor szervezd a linkeket kategóriákba és biztosíts rövid leírást arról, hogy a felhasználók mit érhetnek el a linkek meglátogatásakor. 4

e-Business webhelyek tervezése Weblap-tartalom Tervezési szempontok: minden weblapnak legyen egy központi tárgya vagy témája, minden lapnak legyen valami célja, jó írási stílust alkalmazz a weblapok tartalmában, határozd meg a tartalom megfelelő kivitelét, használj grafikát a tartalom kiegészítésére, ne vidd túlzásba a grafika használatát, ne alkalmazz oda nem illő grafikát. 5

e-Business webhelyek tervezése A webhely sebessége Tervezési szempontok: hozz létre inkább több kis lapot, mint egy nagyot, takarékosan bánj a grafikával, ugyanazt a grafikát és hátteret használd az összes lapon, a kép elemek tartalmazzák a grafika pixel méretét, ha a grafikát GIF fájlként mentjük, akkor fontoljuk meg a kép színei számának csökkentését, használd a grafikus szerkesztő interlace GIF grafika lehetőségét, méretezd át a grafikát ha lehet, hogy csökkentsd a fájl méretét. 6

e-Business webhelyek tervezése Keretek tervezése A keretek megkönnyítik a weblap navigációját. Tervezési szempontok: kezdd a weblap tervezését keretek nélkül, és egy későbbi időpontban konvertáld azt keretek alkalmazásával, a kereteket csak a navigáció megkönnyítésére használd, a keretek ne vezessenek be túl sok ablakot, a keretek ne vezessenek be túl sok gördítő sávot, töröld az összes keret határvonalát, vagy tedd átlátszóvá. 7

e-Business webhelyek tervezése Képernyőfelbontás Nagyon fontos a webhely olyan tervezése, hogy az jól látszódjon az összes képernyő felbontásnál. Tervezési szempontok: ne tételezz fel egy bizonyos képernyő felbontást, a helyet tervezd úgy, hogy jól illeszkedjék a legkisebb felbontáshoz és azután tökéletesítsd, hogy illeszkedjék a nagyobb felbontásokhoz is, a képeket skálázd a képernyő bizonyos százalékára vagy egy bizonyos pixel szélességre, központosítsd a grafikákat és a címeket, a szöveget balra igazítsd. 8

e-Business webhelyek tervezése Tervezés egy bizonyos közönség számára Mivel az e-kereskedelemben különféle típusú vásárlók vehetnek részt és mivel nagyon nehéz az összes típust kiszolgálni, meg kell ismerni a közönséged nagyobb részének profilját és az ő igényeiknek megfelelően kell tervezni. Az e-kereskedelemben három típusú vásárló a legelterjedtebb: 1.A böngésző felhasználók bizonytalanok abban, hogy mit akarnak. 2.A kiértékelők tudják, hogy mit keresnek, de még nem határozták el magukat. 3.A rendszeres felhasználók pontosan tudják, hogy mit akarnak, és a tranzakcióikat szeretnék gyorsan és biztonságosan végrehajtani. 9

e-Business webhelyek tervezése Tervezés böngésző felhasználók számára A böngésző felhasználóknak nincs határozott elképzelésük arról, hogy mit akarnak. A honlapod kivitelének segítenie kell a böngésző felhasználót, hogy valami érdekeset találjon, és érdeklődésüket fenn kell tartani, hogy újból visszajöjjenek. Néhány ötlet a böngésző felhasználók elérésének elősegítésére: Kövesd a de facto web szabványokat! Használj jókora kulcsszó készletet a kereséshez! Tervezd a helyedet az elsőként látogatók ellátására! A termékeket és szolgáltatásokat sorold logikai csoportokba! Biztosíts tájékoztató, tanító anyagokat! 10

e-Business webhelyek tervezése Tervezés kiértékelők számára A kiértékelők azok a felhasználók, akiknek van elképzelésük, hogy mit akarnak és a különböző lehetőségeket vizsgálják, de még nem döntöttek egy bizonyos lehetőség mellett. Néhány tervezési tipp, amely segíthet a kiértékelők elérésében: Részletezd a termék és szolgáltatási opciókat! Foglalj be termék ajánlásokat, ahogyan az az Amazon.com-on is látható! Biztosíts termék fotót, ahol csak lehetséges! Biztosíts döntéstámogató eszközöket! Biztosíts versenyképes információkat és analíziseket! 11

e-Business webhelyek tervezése Tervezés rendszeres vásárlók számára A rendszeres vásárlók gyakran látogatják webhelyedet, ismerik kínálatodat, és egyszerűen csak az érdekli őket, hogy a lehető leggyorsabban és legbiztonságosabban elvégezzék feladatukat. Néhány tervezési ötlet a rendszeres felhasználók elérésére: Ne kényszerítsd a felhasználókat számla nyitására! Biztosíts fizetési változatokat és viszontbiztosításokat! A lehető legkevesebb navigációt alkalmazd a weblapon az üzleti tranzakció összeállításához! Csak a szükséges információkat kérd be! Biztosíts visszajelzést a rendelésről és a szállítási feltételekről! 12

e-Business webhelyek tervezése Személyreszabás (personalization) Az e-businessnek célközönség esetén figyelmet kell fordítania a tartalom személyre igazításának. Ez általában magába foglalja a vásárlói szokásokat és a tartalom célszerű tálalását. A személyreszabás jelentős hatással lehet a webhellyel kapcsolatos hűségre és az e- kereskedelem bevételére azáltal, hogy különböző közönséggel és különböző tartalmakkal dolgozik. A személyreszabásnak négy típusa lehet: Explicit személyreszabás, ami a vásárlótól begyűjtött információs profilon alapul. A szervezetnek meg kell felelnie a vásárlók biztonsági és titok elvárásainak. 13

e-Business webhelyek tervezése Az implicit személyreszabás olyan információkkal hajtható végre, melyeket a vásárlói bázisról közvetetten, felmérésekkel gyűjtünk be. A történeti személyreszabás egy másik személyreszabási forma, melyet általánosan használnak pl. az Amazon.com helyen. Az elképzelés az, hogy meghatározzuk hogy mit fog valószínűleg meglátogatni, azon alapulva, hogy mit tett a múltban azon a helyen. A méretreigazítás (customization) a személyreszabás egy másik formája, amelyet az e-business-ben a vásárló részére biztosított rugalmasságot jelenti. Lényegében a vásárlónak megengedjük, hogy létrehozza saját webhelyét. 14

e-Business webhelyek tervezése A web világában a hűség a hosszútávú bevételnövekedés kulcsa. A Harvard Business Review által folytatott kutatás azt jelzi, hogy kb szeres a marketing és hirdetési költsége egy új vásárló megnyerésének, mint egy meglévő megtartásának. Ugyanez a kutatás azt is feltárta, hogy az e-kereskedelmi környezetben a vásárlók kevesebb mint 40%-a volt visszatérő vásárló. Egy bizonyos közönség célbavétele az e-business-ben alapvetően három lépésből áll: 1.Felhasználói profilok kezelése. 2.A felhasználók szegmentálása különböző kategóriákba a profiljaik alapján. 3.Tartalom menedzselés a különböző kategóriák számára. 15