„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor Sokorópátkai Általános Iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink A modul rövid leírása Környezetünk vadon élő állataival – elsősorban a madarakkal és emlősökkel – kapcsolatos vetélkedő lebonyolítása IKT eszközök alkalmazásával A modul célja pedagógus irányításával önálló ismeretszerzésre ösztönözzön, fejlessze a tanulók önálló tanulási képességeit, a csoportban végzett tevékenység során fejlődjön a tanulók kooperatív képessége felelősségtudatra nevelés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Időkeret 20 perc előkészítés + 2 x 45 perc egy blokkban Korosztály éves korosztály Iskolai keret tanórán kívüli foglalkozás diákcsapatokkal vagy szülő-diák vegyes csapatok (iskola-szülő kapcsolat erősíthető!)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Ajánlott feldolgozási mód: 1. Előkészítés Felhívás faliújságon, iskolarádión keresztül Csoportalakítás A vetélkedő anyagának ismertetése – felkészülési lehetőségek Kellékek előkészítése Zsűri, levezetők személyének meghatározása
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Ajánlott feldolgozási mód: 2. Vetélkedő 1. forduló – Állati … Kérdések – feleletek (villámkérdések) + képfelismerés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Ajánlott feldolgozási mód: 2. Vetélkedő 2. forduló – Szemezgető … Állatnevek keresése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Ajánlott feldolgozási mód: 2. Vetélkedő 3-4. forduló – Kirakó + egy állat bemutatása
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Ajánlott feldolgozási mód: 2. Vetélkedő 5. forduló – Vadlesen
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Ajánlott feldolgozási mód: 2. Vetélkedő 6. forduló – Nyomolvasó
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Ajánlott feldolgozási mód: 2. Vetélkedő Értékelés Általános + konkrét Oklevelek, emléklapok átadása
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink A kipróbálás képekben
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink A kipróbálás tapasztalatai Az IKT eszközök alkalmazása lelkesítette a tanulókat A villámkérdés jellegű feladatok voltak a legsikeresebbek, amelyeknél a tárgyi tudáson kívül a reakciósebesség is befolyásolhatta (jelzőrendszer használata) a megszerezhető pontok számát. Legkevésbé sikeres résznek a fogalmazás írása bizonyult
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Miért ajánlom a modul adaptációját? Az IKT eszközök miatt népszerű a tanulók körében Sikerélményt adhat a tanórán „háttérbe szoruló” gyerekek számára
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink Köszönöm a figyelmet!