Skype motívációs szerepe

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Miért érdemes francia nyelvi képzést választani? Franciául a világ minden részén beszélnek: az öt földrészen összesen több mint 200 millió ember beszél.
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Virtuális Éden: természetközeli élmények és tapasztalatok megosztása blogon és wikin Szent József Katolikus Általános Iskola Kiskunhalas.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Nyílt napok látogatottsága
Tanfolyami oktatásunk sajátosságai Készítette : Pohner Lászlóné október 10.
A HORVÁT NEMZETISÉGI OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
Ihász Gábor Általános Iskola
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
World Issues Hagyj nyomot a világban
Az e-portfólió használati köre
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Női szabó munkacsoport
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Nincs átfogó magyar monográfia Idegen nyelvű irodalom Időrendi adatbázis Tematikus adatbázis Folyóiratok, szaklapok Gazdasági adatok értékelése Kétoldalú.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Informatika tanítása ea.
FASORI LABORGYAKORLATOK
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Így tanítom… tavasz- tanári konferencia PROFILKÉPEK A „FAKEBOOKON” Filep Otília Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola.
DARUS a gyermekekért.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Regionális konferencia
magyar nyelv és irodalom
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

Skype motívációs szerepe Tóthné Bán Gyöngyi Boglári Általános Iskola Balatonboglár tantárgy: angol nyelv korosztály: 8-14 éves

Fejlesztendő készségek, képességek: nyelvi kézség, kommunikáció szociális készség kollaboráció önállóan munkavégzés önértékelés

Célja: - nyelv gyakorlása -nyelvhasználat fejlesztése -motíváció -más kultúrák megismerése -Magyarország megismertetése -digitális eszközök használata

Eszközök - 1 db laptop - 1 projector -pici hangfal -pici mikrofon -internet hozzáférés

Előnyei -ingynes -azonos korosztállyal gyakorolja a nyelvet -nyelvi kommunikáció fejlesztése Veszélyei, hátrányai -internet biztonság

Óra előkészítése -partnerországról ismeretek gyűjtése -kultúrák megismerése -magyar kultúráról ismeretgyűjtés -presentációk megtervezése ( email) -játékok megszervezése-egyeztetése ( email)

Technikai előkészítés -próbahívás ( tanárok között) -teremrend terve -videókép beállítása, ( talpacskák ) -eszközök összerakása -hang-kép egyeztetése ( óra első percei)

Találkozók után -órák , tanulók értékelése -wikispaces, google site -más collaborácios oldalak szerkesztése-web 2.0-ás eszközökkel ( glogsterek, slideok) -kapcsolat a partneriskolával -mailek a tanulók között

Felmerülő problémák -időzóna:-) USA, Kanada, Nepál, Indonézia, Dél Afrika, Sri Lanka... -idő-óraátállítási különbségek-USA-ban máskor, nem kerek óra -nyelvi problémák-2. idegen nyelv -technikai problémák-hang -kultúrális különbségek -magyar mindenhol van :-)

Mystery skype -kérdések alapján kitaláljuk, hol él a partneriskola -térkép/laptop a gyerekek előtt -15-20 kérdés -20 igen/nem kérdés

Mystery skype -partnereink: ( Nepál, Sri-Lanka, Dél-Afrika, Svédország, USA, Kanada, Mexiko, Svájc, Írország, India…. )

Skypos órák témája kicsiknek játékok -Simon says ( 2. oszt), Santa says, -barchoba-állatok - bingo-állatok -cselekvések kitalálása ( present continuous- are you swimming?) -szótanulás kép alapján ( mi van a képen? angol, magyar, urdu, indiai, svéd:-)) -zene, dalok -karakter kitalálása jellemzők alapján -láncjáték

Skypos órák nagyoknak http://lifeinourcountries.wikispaces.com/home Témák feldolgozása -országaink -városunk jellemzői -család -iskola -ünnepeink, karácsony -kevenc szabadidő programok -sportok-népi játkok bemutatása -egyéni skype: tulufalkon ( azonosságok és különbségek felfedezése-más kutúra, más rendszer)

Partnerek -anyanyelvi partner osztályok ( USA, Kanada, Dél-Afrika) -nem anyanyelvi osztályok ( Nepál,Korea, India,Tajvan, Sri Lanka, Mexico, Svéd ( más kutúra!!! -érdekességek 2070 ) -vendégelőadók, felnőtt tanárok

Adaptálási lehetőségek más tantárgyakra Végtelen lehetőségek -történelem: múzeumi vendégelőadó -irodalom: író-olvasó találkozó, dráma bemutató, -földrajz: partnerország megismerése, kitalálása, Himalája, Óceán, Polar Bears -rajz: közös munkák készítése ( online vagy objektumokkal) -zene: nagyszerű!!! közös zenélés ( zenei projektünk van)-zeneoktatás

Oldalaink: -magyar nyelvű blog, gyerekenek: www.boglarangol.blogspot.com -angol nyelvű referenciánk www.dondi.wikispaces.com -skypos munkáink www.lifeinourcountries.wikispaces.com

Köszönöm a figyelmet!