Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia
Miről is beszélünk? Corporate Social Responsibility (CSR): Vállalatvezetési filozófia, amely elismeri, hogy a vállalati működés az érintettek széles körére van hatással, és emiatt a vállalatnak felelőssége van velük szemben.
CSR kutatás A magyarok szerint a vállalatoknak : 1. elsősorban saját alkalmazottai iránt kellene felelősséget vállalniuk. 2.a második legfontosabb befolyásoló tényező a megkérdezettek szerint az, hogy a dolgozók beleszólhatnak-e a munkafeltételeket érintő kérdésekbe. 3. környezettudatos működés 4. társadalmi ügyek támogatása A Braun & Partners megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet 1200 fős, reprezentatív mintán végezte el a felmérést 2005 szeptemberében, majd 2006 áprilisában újra megismételték a kutatást.
CSR kutatás A fogyasztók igénylik a folyamatos és hiteles tájékoztatást a vállalatok CSR-ügyeivel kapcsolatban. Az amerikai fogyasztók közel fele rendszeresen keres a társadalmi felelősséggel kapcsolatos információkat, a magyarok harmada pedig elvárja a vállalatoktól, hogy rendszeresen adjanak tájékoztatást CSR-tevékenységükről. A megkérdezések szerint a CSR a fogyasztói döntéseket is befolyásolhatja: a többség a társadalmi szempontból felelősebb terméket választaná. Magyarországon a fogyasztók 53 százaléka fizetne valamivel többet egy felelős termékért, amikor a helyettesítő termék valamivel olcsóbb ugyan, de gyártója kevésbé, vagy nem vesz részt CSR-projektben.
CSR kutatás A lakosság igényli, hogy a cégek folyamatosan tájékoztassák társadalmi tevékenységükről a csomagolásban vagy boltokban terjesztett szórólapokon tájékoztatnának szociális tevékenységükről (33 százalék) klasszikus reklámokat (32 százalék) ha a vállalatok ingyenes jelentések formájában (23 százalék) honlapokon (16 százalék) Szonda Ipsos kutatóintézet 2003-as felmérése
Gyógyszergyártók Ön szerint mit tegyenek a gyógyszergyártók a lakosság egészségéért? (%)
Az egészségügy helyzete Mivel magyarázható a magyarok alacsony várható élettartama? (rangsorátlagok)
Motiváció Fogyasztói elvárás – „mindenható ÁR” Támogatási forma – Szponzoráció, donáció? Multinacionális minta – Nemzetközi programok Személyes motivációk – Véletlenszerű választás
„Eszközök” vállalat nyújthat anyagi támogatást, természetbeni hozzájárulást a tudatosság növeléséhez (case promotion). fedezheti bizonyos civil ügyek költségeinek egy részét (cause-related marketing), támogathatja bizonyos magatartásmódok megváltoztatását (corporate social marketing),
„Eszközök” nyújthat direkt támogatást, készpénzben és/vagy természetben (corporate philantropy), növelheti a munkavállalók tudatosságát az önkéntesség terén (community volunteering). támogathat szociális ügyeket, hogy növekedjen az adott közösség életszínvonala védje a környezetet (socially responsible business practices).
CSR kommunikációja Reklám A médiumok jótékonysági felhívást ingyen nem tesznek közzé –Ez lesz TCR TCR-ekben nem hangozhat el cégnév –fedőszervek kereskedelmi hirdetések elvileg nem jelenhetnek meg ilyen tartalommal. –Danone kampány
CSR kommunikációja Pr Újságírói érdeklődés –Nemzetközi programok honosítása –Hírérték –Márkaérték RTL Klub hétmillió forintos bírság a –Híradóban a Hégető Honorka Alapítványról szóló beszámoló végén elhangzott a díj fő támogatója, a Pannon GSM neve Anyagi korlát „Névadó” támogató –Ez is csak 25-60%-os siker
CSR megtérülése A mindenható ROI… Értékelés –Kommunikáció –Imidzs –Forgalom? Mérni a mérhetetlent –Kutatási költségek Imidzs kutatás (összetettség problematikája) Befektetés számszerűsítése –+ kommunikációs költség
Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/