Kompetencia -eredményesség

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Advertisements

Az iskolai dokumentumok
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
Pethőné Nagy Csilla: Az olvasásfolyamat - szakaszos olvasás
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Fontosabb fogalmak Képesség :
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Képesség? Kompetencia?.
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A mérhető és a mérhetetlen Kompetenciafejlesztés az Ikerkönyvekkel.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Olvasás, értés, megértés? Hogyan fejleszthető a szövegértési képesség?
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
vizuális kommunikáció
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, november 23.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Kompetenciák.
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
Kompetencia fejlesztés – Intézményi eredményesség
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Szegedi Tudományegyetem
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Kompetencia -eredményesség

Eredményesség régen és ma? IEA - PISA A releváns tudás gyors változása A tudásszerzés helyszíneinek megváltozása A tudás gazdasági érték (OECD) De minek a tudása???? A tudás eloszlása - a kompetencia esélyügyi kérdés lett!

A gondolkodás (tudás) szintjeinek Bloom-féle modellje Ismeret azonosít, leír, összegyűjt, meghatároz, felidéz, megjelöl, felsorol, válogat, reprodukál, azonosít Megértés megkülönböztet, felbecsül, megmagyaráz, általánosít, kiterjeszt, példáz, újraír (vagy mond), összegez, kiegészít, kódot vát (lerajzol) Alkalmazás megcserél, bemutat, módosít, megjósol, megold, felhasznál, használ, demonstrál Elemzés különbséget tesz, összevet, csoportosít, okot és/vagy következményt keres, részekre bont Egybefogla-lás tervez, kombinál, megoldást javasol, összeállít, (szöveget) alkot, módosít, átalakít Értékelés megítél, kritizál, érvel, cáfol, bizonyít, összegez, rangsorol, dönt, feltételeket szab, kritériumokat állít

Mi az a kompetencia? „Képesség a komplex feladatok adott kontextusban történő sikeres megoldására” kognitív és praktikus képességek attitűdök emóciók értékek

Kulcskompetenciák OECD 1. Autonóm cselekvés a cselekvés összefüggéseinek látása saját élettervek kialakítása és önálló vezetése jogok, érdekek érvényesítése és védelme

Kulcskompetenciák 2. Az eszközök interaktív használata a nyelv, a szimbólumok és a szövegek interaktív kezelése az ismeretek használata az új információs technológia használata

Kulcskompetenciák 3. Szociálisan heterogén környezetben való működés másokkal való kapcsolatépítés csoportmunkában való együttműködés konfliktuskezelés és megoldás

Kulcskompetenciák Európa Tanács - Magyarország Anyanyelvi és idegen nyelvi kommunikáció Információs és kommunikációs technológia Matematikai kompetencia Természettudományos és technikai kompetenciák Személyközi és állampolgári kompetenciák Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai kompetencia Tanulási kompetencia