1. Anya – gyermek kapcsolat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
Advertisements

A roma családok segítése a csecsemőmasszázs módszerével. Gyakorlati útmutatás az egyéni és csoportos csecsemőmasszázs oktatásában a roma lakosság körében.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Az újszülött élettani sajátosságai (folytatás)
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Hozzászólás Lovász Anna és Szabó-Morvai Ágnes: „Does childcare matter for maternal labor supply?” előadásához Elek Péter ELTE Közgazdaságtudományi Tanszék.
A felnövekvő ember: EGY GYERMEK LELKE.
Óvoda.
A barát az, akihez akkor fordulunk, amikor bátorításra van szükségünk.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
érzékelés-észlelés, figyelem, emlékezet, képzelet, gondolkodás.
Nyolc gondolat az ANYASÁGRÓL
Születéstől a halálig BONI Széchenyi István Általános Iskola
Varga Ritmus Sándor Nyakas Péter Dávid
A melankólikus vérmérséklet
Szociális tanulás formái
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
A játéktevékenység kezdeti fejlődése
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Játék és tanulás.
A KUTYA TOVÁBB.
A gondozás,nevelés egysége
A jelnyelvi fejlődés kezdeti szakaszai siket és halló gyerekeknél
A középkor és reneszánsz gyermekfelfogása
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Egészséges csecsemő, gyermek
Szimbolikus,Szerepes Játékok
Második előadás.
A megismerés fejlődése
Az érzelmek fejlődése.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Speciális tanulási nehézségek
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Bevezetés a neveléstudományba
A háromszög Napoleon- háromszögei
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Baba Etológia.
Apor Vilmos Katolikus Főiskola A gyermekek helyzete a családban
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Programozás Imagine Logo.
A „diszes” problémák korai jelei
Vilmos, a kis futóbicikli
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Gyermek újraélesztése
A szülői példa jelentősége az utódok életében
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Korai fejlesztés fontossága
FENG SHUI Tudod miért hordják a jegygyűrűt a negyedik ujjon?
Generációk és család.
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Kognitív fejlődés 2. Piaget 1.
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
Jó játék a mozgás !.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
2. A dohányzás okozta betegségek- következmények, hatások.
1 Készítette: Barkó Zsolt. Nem betegség, rendellenesség A diszlexiásoknak problémát okozhat a betűk, szavak és számok felismerése, leírása. A leírt betűket.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Videójátékok veszélyei
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A gyermek biológia fejlődése
Előadás másolata:

1. Anya – gyermek kapcsolat A gyermek fejlődése újszülöttkortól iskoláskorig

Tartalom 1. Újszülöttkor 2. Csecsemőkor Kisgyermekkor Óvodáskor Kisiskoláskor

2. Az újszülöttkor Az újszülöttkorban a csecsemő még a nap nagy részét átalussza, mozgását a reflexműködések uralják és kb. 4 óránkét lehet őket szoptatni.

3. Csecsemőkor Csecsemőkorban már javul a látásuk, hosszabb ideig követik a mozgó tárgyakat és figyelik az emberi hangokat, arcokat. A szociális mosoly is dominánsá válik, ebben az időszakban.

4. Kisgyermekkor A kisgyerekek 10 hónapos koruktól kezdve megtanulnak járni, először négykézláb, majd kapaszkodva felállnak és aztán kezdenek járni, úgy hogy a kezüket fogjuk. Ekkor kezdenek el beszélni is, és a tejfoguk is kifejlődik. Már tudják mozgatni külön a végtagjaikat, ujjaikat, javul a mozgásvezérlésük.

5. Az óvodáskor Az óvodáskor legfőbb jellegzetessége a játék. Többféle játékot ismerünk: - Szerepjáték 5-6 éves korban - Szabályjáték 6-7 éves korban - Építőjáték 3-4 éves korban

6. Kisiskoláskor Kisiskoláskorban már a szülők szerepe átértékelődik a gyerekek életében, a kortárskapcsolatok válnak fontossá. Kifejlődnek a finom motorikus mozgások.

Vége Készítette: Ferencz Adrienn