Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Magatartástudományi Intézet
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
Helyi Esélyegyenlőségi Program Nők munkaerő piaci helyzetfelmérése Bükön 2014.augusztus 27.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Európai szemeszter 2018/19
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka Témavezető: Tunyogi József 2011

TÉMA AKTUALITÁSA Egyetemünkön tanuló sajátos képzési igényű felsőoktatási hallgatók felmérése, vizsgálata Egyetemünkön tanuló sajátos képzési igényű felsőoktatási hallgatók felmérése, vizsgálata Kapott eredmények felhasználásával az optimális körülmények megteremtése a tanulmányok elősegítéséhez Kapott eredmények felhasználásával az optimális körülmények megteremtése a tanulmányok elősegítéséhez Az egyetemen folyó oktatás színvonalának, hatékonyságának felmérése Az egyetemen folyó oktatás színvonalának, hatékonyságának felmérése

Vizsgálati személyek Az SZTE es tanévének I. szemeszterére beiratkozott sajátos képzési igényű felsőoktatási hallgatók Az SZTE es tanévének I. szemeszterére beiratkozott sajátos képzési igényű felsőoktatási hallgatók A kérdőív összesen 155 főhöz jutott el A kérdőív összesen 155 főhöz jutott el A kérdésekre 65-en válaszoltak, ez a megkérdezettek 41,9 %-a A kérdésekre 65-en válaszoltak, ez a megkérdezettek 41,9 %-a 30 fő nő (45 %), 35 fő férfi (53 %), 1 fő nem válaszolt a kérdésre (2 %) 30 fő nő (45 %), 35 fő férfi (53 %), 1 fő nem válaszolt a kérdésre (2 %) Átlag életkor: 21,95 év Átlag életkor: 21,95 év Nappali tagozatos 59 fő (91 %), levelező 6 fő (9 %) Nappali tagozatos 59 fő (91 %), levelező 6 fő (9 %)

VIZSGÁLAT MENETE A vizsgálat időpontja szeptember 25 – október 5. A vizsgálat időpontja szeptember 25 – október 5. A kérdőív megszerkesztése, majd közzététele a gmail űrlapszerkesztőjével, a következő webcímen: A kérdőív megszerkesztése, majd közzététele a gmail űrlapszerkesztőjével, a következő webcímen: =dFBxNkFOTVp2UUdOb211TFpsUi1JQkE6MQ Adatok begyűjtése, elemzése Adatok begyűjtése, elemzése

Fogyatékossági típusok megoszlása A válaszadók több jelölőnégyzetet is bejelölhettek, ezért az összes válaszok száma meghaladhatja a 65 főt.

Szabadidei partnerek A válaszadók több jelölőnégyzetet is bejelölhettek, ezért az összes válaszok száma meghaladhatja a 65 főt. Összesen 10 válasz 103 válasz

Az Egyetemi Életvezetési és Tanácsadó Központ fontossága Milyen gyakorisággal veszi igénybe a központ szolgáltatásait? Elégedett a központ szolgáltatásaival?

Az igénybe vett szolgáltatások típusai A válaszadók több jelölőnégyzetet is bejelölhettek, ezért az összes válaszok száma meghaladhatja a 65 főt.

Milyen hátrányok tapasztalhatók a megkérdezettek szerint? „ A tanárok nem mindig értik meg, hogy látássérült vagyok és nem veszik komolyan ezt a betegséget.” „Sokkal több időt kell tanulással töltenem.” „Lassú olvasás, nehéz megjegyzés, a lényeg megkeresése a rettentő sok anyag között.” „Kevés az idő zh közben. 1,5 óráig nem tudok koncentrálni. Pár perc szünet jó lenne.” „Egy hallássérültnek rendkívül kimerítő minden perc, amíg figyelni kell órán. Nekem is az. Emiatt kevesebb időm és energiám marad a tanulásra, mert hamar elfáradok. Ennek következtében többet is kell tanulnom, ami néha megterhelő.”

A beilleszkedés és az egyetemhez való viszony kapcsolata

ÖSSZEFOGLALÁS Az eredmények ismeretében megállapíthatjuk, hogy kiemelt fontosságú szerep jut az Egyetemi Életvezetési és Tanácsadó Központnak a speciális képzési igényű hallgatók egyetemi integrációjában. Az eredmények ismeretében megállapíthatjuk, hogy kiemelt fontosságú szerep jut az Egyetemi Életvezetési és Tanácsadó Központnak a speciális képzési igényű hallgatók egyetemi integrációjában. A tanulmányokat segítő szolgáltatások minnél kiforrottabb alkalmazása és a mindenki számára egyre könnyebb elérhetőségének biztosítása. A tanulmányokat segítő szolgáltatások minnél kiforrottabb alkalmazása és a mindenki számára egyre könnyebb elérhetőségének biztosítása. A Szegedi Tudományegyetem számára létfontosságú, hogy a speciális szükségletű hallgatók be tudjanak illeszkedni az egyetemi életbe. A Szegedi Tudományegyetem számára létfontosságú, hogy a speciális szükségletű hallgatók be tudjanak illeszkedni az egyetemi életbe.

KÖVETKEZTETÉS A különböző városi és egyetemi intézmények összefogásával a lehető legtöbb speciális szükségletű hallgatót kell bevonni az egyetemi „vérkeringésbe”. A különböző városi és egyetemi intézmények összefogásával a lehető legtöbb speciális szükségletű hallgatót kell bevonni az egyetemi „vérkeringésbe”. Tanároknak megfelelő rendszerességgel kell képzéseken részt venni, ahol speciális technikákat tanulhatnak. Tanároknak megfelelő rendszerességgel kell képzéseken részt venni, ahol speciális technikákat tanulhatnak. El kell érni azt, hogy mindenki előtt nyíltan felvállalják hátrányos helyzetüket. El kell érni azt, hogy mindenki előtt nyíltan felvállalják hátrányos helyzetüket.

Köszönöm figyelmüket!