JÓL SZERVEZETT (HATÉKONY) RENDEZVÉNYEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
Eredmények, ismeretek megosztása
CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Beruházási projektek dokumentációja
DPR kommunikáció alapelvei
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
A rendezvényszervezés feladatai
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az eseményszervezés formái, eszközei
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Sponsorare necesse est
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
A rendezvények előkészítése
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében

Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
1 Tervezés, kontrolling 8. előadás. 2 Tartalom Mitől függ az operatív tervezés hatékonysága A terevzési rendszer A bázis terv A projektek, mint a fejlődés.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
9. tétel.
Haszon rendezvények médiaajánlat
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

JÓL SZERVEZETT (HATÉKONY) RENDEZVÉNYEK „Ha nem mutatom meg, amit csinálok, akkor az (majdnem) olyan, mintha nem is csinálnék semmit.”

FOGALMAK DISSZEMINÁCIÓ „A disszemináció a projektek eredményeinek terjesztése annak érdekében, hogy a projekt által kiváltott hatás és ezáltal a projekt megvalósítására fordított források hasznosulása a lehető legnagyobb lehessen. Magában foglalja mind a projektek során megszületett termékek (új képzések, tantervek, tananyagok, taneszközök stb.), mind a projektmegvalósítás tapasztalatainak (projektmenedzsment, együttműködés, módszertan stb.) átadását. A hazai szakirodalomban egyelőre nem született olyan magyar szakkifejezés, amely kellő pontossággal adná vissza a jelentését, így az angolból átvett szó látszik meggyökeresedni.” Idézet Tordai Péter korábbi előadásából

FOGALMAK RENDEZVÉNY A rendezvény fogalma a wikipédia szerint: „Előre meghatározott célból, adott helyen és időben tartott összejövetel, egységes és összehangolt szervezésben”

KULCSSZAVAK CSAPATMUNKA, TERVEZÉS, TUDATOSSÁG STRATÉGIA

MIKOR SZERVEZZÜNK RENDEZVÉNYT? Ne csak akkor, amikor kötelező  FONTOS: Ha valamit létrehoztunk, disszemináljuk! „Ha nem mutatom meg, amit csinálok, akkor az (majdnem) olyan, mintha nem is csinálnék semmit.”

MIKOR SZERVEZZÜNK RENDEZVÉNYT? Disszemináljunk rendezvény formájában, ha:  Meg tudjuk tölteni a programot valódi szakmai tartalommal  Ha az eredményeink bemutatását valamilyen egyedi, látványos kontextusba tudjuk helyezni Ha fontos a személyes kapcsolat, a kontaktokkal való személyes találkozás Ha személyes kötődést szeretnénk kialakítani

MIKOR SZERVEZZÜNK RENDEZVÉNYT? Büdzsé, vagy kapacitás hiánya: kapcsolódó rendezvények, programok

MIKOR LEHET HATÉKONY EGY RENDEZVÉNY?  

MIKOR LEHET HATÉKONY EGY RENDEZVÉNY?   Résztvevőként: Hasznos, érdekes, és aktuális információk, amik csak itt elérhetők Nekem szól / célzott Kapcsolatépítés  Pozitív élmények

MIKOR LEHET HATÉKONY EGY RENDEZVÉNY?  Szervezőként: Sok résztvevő jön el Ők jól érzik magukat (a program végéig maradnak) Pozitív visszajelzések

MIRE / MIÉRT JÓ EGY HATÉKONY RENDEZVÉNY? Disszemináció  Pr, image, kapcsolatok Üzenet, kommunikációs célok elérése Nemzetközi rendezvények: ország, kultúra bemutatása

MIT BUKHATUNK EGY ROSSZ RENDEZVÉNNYEL? Nem érvényesülnek a kitűzött célok, és a várt eredmények Hitelesség A jó hír / image Felesleges idő, energia és pénzkidobás Rosszkedvű és ideges résztvevők

MIVEL NÖVELHETJÜK EGY RENDEZVÉNY HATÉKONYSÁGÁT? Látványos programok Interaktív elemek Új munkamódszerek használata a frontális előadás mellett (vagy helyett) Célcsoport orientált program és kommunikáció Fókuszban a szakmaiság, az üzenet AZ IGAZI HATÉKONYSÁG RITKÁN SZÁMSZERŰSÍTHETŐ, DE SOKSZOR ÉRZŐDIK A HATÁSA MÁS TERÜLETEKEN!

MIVEL NÖVELHETJÜK EGY RENDEZVÉNY HATÉKONYSÁGÁT? Meghívó: gondoljuk tovább! A témában érintett intézmények, helyi szervezetek és szakértők, esetleg hírességek, VIP vendégek Sajtó

FOLYAMATOK TERVEZÉS SZERVEZÉS ELŐKÉSZÍTÉS LEBONYOLÍTÁS UTÓMUNKÁLATOK – DISSZEMINÁCIÓ!

TERVEZÉS – ELSŐ FÁZIS Célcsoportok (elsődleges, másodlagos) Célok Üzenetek ÉS: Büdzsé, kapacitás !

TERVEZÉS - MÁSODIK FÁZIS Program, létszám, kellékek Stílus, forma, hangvétel – helyszín? Időzítés Költségterv Ütemezés Ütemezés!

SZERVEZÉS – ELSŐ FÁZIS Az ideális helyszín Könnyen megközelíthető Jó ár / érték arány Igazodik a rendezvény stílusához A folyamat: ajánlatkérések - ajánlatok összehasonlítása, kiértékelése, döntés, szerződéskötés A program véglegesítése Célok, a szakmai program, előadók és egyéb szereplők, extrák

A CÍMVÁLASZTÁS A jó cím: Frappáns, rövid (alcím) Figyelemfelkeltő Utal a szakmai tartalomra Miért fontos a jó cím?

SZERVEZÉS – MÁSODIK FÁZIS Meghirdetés, meghívók kiküldése Jelentkezések kezelése Előzetes forgatókönyv: kellékek, feladatok, felelősök Folyamatos egyeztetés minden érintettel

A MEGHÍVÓ A meghívó feladata Figyelemfelkeltés, érdeklődéskeltés A jó meghívó: Tömör, lényegre törő Figyelemfelkeltő / vonzó, egyedi Célzott Miért fontos a jó meghívó?

A RÉSZLETES MEGHÍVÓ TARTALMI ELEMEI Technikai információk Dátum Helyszín Megközelítés (autó, tömegközl., bicikli, parkolás, stb) Érkezés, helyszíni regisztráció (tól-ig) A részvétel feltételei (díja, ha van, regisztráció, visszaigazolást kapnak-e?) A jelentkezés módja, határideje, a kiválasztás módja, szabálya Speciális információk Akadálymenteség Étkezés: van/nincs? Egyéb: dohányzás, fenntarthatóság, elvárt öltözék Jogi részek Kép, és videó felvételek Pedagógus kreditek

A MEGHÍVÓ TERJESZTÉSE/ MEGHIRDETÉS A kiküldés időzítése: 4-6 héttel a rendezvény előtt (elektronikus küldés, 1 napos, nem nemzetközi rendezvény) A kiküldés módja, csatornái: Célcsoportok szerint változzon! Ingyenes: saját és partnerek hírlevelei, honlapjai, saját adatbázisok, előző rendezvények, közösségi média, stb… Fizetős: ha a célcsoport indokolja, ha kevés az időnk, ha van rá pénzünk… Online: leggyakoribb, kivéve bizonyos célcsoportok Offline: posta (költségek, idő) – ma már ritkább Pontos címlisták, adatbázisok!

Személyiségi jogok, adatvédelem REGISZTRÁCIÓ Regisztráció, jelentkezések kezelése és feldolgozása: folyamatos feladat Szakmai információk A programmal kapcsolatos kérdések Technikai információk Személyiségi jogok, adatvédelem Formátum

ELŐKÉSZÍTÉS Részletes forgatókönyv Emlékeztetők Szóróanyagok, információs anyagok Előadások Fenntarthatóság!

LEBONYOLÍTÁS Aznapi előkészítés Forgatókönyv Problémamegoldás Gördülékeny rendezvény Csapatmunka!

DISSZEMINÁCIÓ (amikor disszemináljuk a disszeminációt :D) UTÓMUNKÁLATOK DISSZEMINÁCIÓ (amikor disszemináljuk a disszeminációt :D) Az utómunkálatok (disszemináció) fontossága és előnyei A rendezvény értékelése & tanulságok Meglévő információk, anyagok felhasználása Pénzügyi elszámolás, lezárás

NEMZETKÖZI RENDEZVÉNYEK Hosszabb folyamatok – ütemezés Költségterv – tartalék A saját céljaink + az ország bemutatása Protokoll fontossága

JÓTANÁCSOK EGY CSOKORBAN Ne zsúfoljuk túl a programot! 1-1 blokk hossza ne haladja meg a 1.5-2 órát! Aznap: figyeljünk, hogy elkerüljük a nagyobb csúszásokat a programban! Mindennek legyen felelőse és legyen egy „főnök” is! Legyen egy technikus, vagy egy ahhoz értő felelős is! Ha fontos a technikai háttér, legyen egy mentő telefonszám (pl. bérlés) a telefonunkban! Mindig járjunk fejben egy programponttal előrébb, mint ahol éppen tart a program! Amiből lehet, legyen nálunk tartalék (elem, előadások, pendrive…) Amit lehet, készítsünk elő előző nap! Legyen nálunk S.O.S. doboz: tollakkal, filcekkel, ragasztóval, papírral, stb.

JÓTANÁCSOK EGY CSOKORBAN Legyen nálunk egy mobil, az összes szereplő, előadó, fontos vendég mobilszámával! Előző nap ellenőrizzük a kellékeket, hogy minden megvan-e, fussuk át a forgatókönyvet, programot, beszéljük át közösen is a többi szervezővel Fektessünk nagy hangsúlyt az előadók előzetes felkészítésére, kössünk velük szerződést (feladatok, határidők, jogi rész!) Előző nap próbáljuk ki az előadásokat, filmeket, lehetőleg azon a gépen, amiről menni fog! Ne pánikoljunk,ha valami nem a tervek szerint alakul, mindig van megoldás és mindig jobb megoldást találunk „hideg fejjel” Legyen velünk a jószerencse 

Karnuts-Takács Zsuzsanna NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Karnuts-Takács Zsuzsanna Rendezvényszervező  - kommunikáció, pr   Tempus Közalapítvány T: 237 1300/127 zsuzsanna.takacs@tpf.hu

Jó példák: videók, képek Dokumentumok Feladatok, tapasztalatok, beszélgetés