Bemeneti egység Billentyűzet Egér Joy-stick - game pad

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina
Advertisements

Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
Rendszertervezés Hardver ismeretek.
A vonalkód-olvasó bemutatása
Hardver, szoftver A hardver
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
A számítógép.
Jellemző eszközök: billentyűzet (keyboard)
Az IBM kompatibilis PC perifériák
Fontos fogalmak az informatikában.
Krmsaai Perifériák.
Mai Számítógép perifériák
Mai Számítógép Perifériák
Kis Krisztián – Kiksaai.elte 1Kis Krisztián - Kiksaai.elte.
A számítógép felépítése
Informatikai eszközök
Ismétlés.
1. Ismerkedés a számítógépes környezettel
ELNEVEZÉS Az eszköz formája miatt kapta az EGÉR (MAUSE) elnevezést. Ha jobban megnézzük, tényleg hasonlít a kis rágcsálóra.
A számítógép Szűkebb értelemben a számítógép olyan elektronikus információ feldolgozó gép, amely információk (adatok és programok) tárolására alkalmas.
Készítette: Tömördi Péter
a számítógép kézzelfogható részei.
Perifériák.
Interaktív tábláról röviden. Részei Az interaktív tábla 2 részb ő l áll: -magából a táblából -a rajta mozgatható adóból.
Perifériák.
Szkennerek.
KÉPFELDOLGOZÁS.
Mai számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök
A perifériák általánosan
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Hardver eszközök III. rész
A számítógép felépítése
Beviteli Perifériák A szkennerek.
Adatbeviteli eszközök
1 Takács Béla HOGYMŰKÖDIK A SCANNER? (1.) A scanner lelke, mint a digitális fényképezőgépnél vagy a digitális kameránál a CCD. CCD - Charge Coupled.
Erőforrások: Hardver Manver Szoftver.
A személyi számítógép részei:
Egerek, nyomtatók.
Balaton Marcell Balázs
Képek feldolgozása 7. osztály.
Perifériák Bemeneti: Kimeneti: Billentyűzet Egér Lapolvasó
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Mai számítógép perifériák
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Az egér Oberhuber Balázs.
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
Mai számítógép perifériák
 Rajtuk keresztül kerülnek az információk a központi egységbe.  Néhány példa: Billentyûzet, egér scanner, trackball, fényceruza, digitalizáló tábla,
Bevezetés az informatikába
AZ EGÉR.
Az IBM kompatibilis PC hardverismeretei – perifériák
A számítógép felépítése
Hardver eszközök.
A számítógép perifériái
Az egér.
Hardver eszközök.
Bemeneti perifériák Készítette: Szabóné Lukács Éva.
Kiviteli perifériák  Minden jog fenntartva.
Beviteli Perifériák A szkennerek.
Bemeneti perifériák.
A számítógép felépítése
Az információ.
A számítógép felépítése
Hardver eszközök.
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
I/O perifériák.
Előadás másolata:

Bemeneti egység Billentyűzet Egér Joy-stick - game pad Touchpad - touchscreen Scanner Light pen Digitalizáló tábla Digitális kamera

Billentyűzet (keyboard) Alfanumerikus billentyűk: betűk, számok,szövegek írásához; Numerikus billentyűzet: számok bevitelére; Vezérlő gombok: billentyűk alapértelmezésének megváltoztatására; Funkcióbillentyűk: programokban használt gyakori műveletekre; Képernyőkezelő billentyűk: a képernyőn történő kurzormozgatás megvalósítására. Normál (AT-s alaplapokra), PS/2 (ATX-s alaplapokon)

Egér 1969-ben fejlesztették ki grafikus felület Típusai: Mechanikai egér Optomechanikai egér Optikai egér Optomechanikus egér: Az egérpaddal érintkező golyó mozgat egymásra merőleges görgőket, végükön meghatározott számú lyukkal rendelkező tárcsa mindegyik tárcsa 2 optokapu előtt forog ( fényadó+ érzékelő) optokapuk által érzékel egy processzor meghatározza az egér koordinátáit, továbbítja a szg-nek.

Egér Optikai egér: optikai fényszálat bocsát ki Négyzethálós fémrácsos alátét Alján egy fénykibocsátó dióda, fénye erről verődik vissza, ill. megtörik, a csíkokon. A visszaverődő fényt 4 érzékelő fogja fel, a keletkező jelekből a céláramkör megállapítja az elmozdulás koordinátáit.

Egér Optikai egerek IntelliEye Alján egy infravörös optikai szenzor: s-ként több ezer (akár 6000) "felvétel" DSP (Digital Signal Processor) processzora dolgoz fel nagy pontosság (pl:800, 1500 dpi) akármilyen nem visszatükröző felületről, a válaszidő lényegesen lecsökkenése (IntelliMouse egerek)

Egér Csatlakoztatási lehetőség: Hanyattegér (trackball) soros port, PS/2 port, USB Rádióhullám, infravörös fény Hanyattegér (trackball) A golyó két, egymással párhuzamos görgőn pihen. Meghatározzák a képernyőn az elmozdulás irányát. pl.: laptopokban Mások: toll formájú eszköz; Bluetooth technológiát alkalmaz, lézeres egér

Bluetooth 2400-2485Mhz-es ISM (Industrial, Scienic, Medical) frekvenciasávban működő kis hatótávolságú (10 méter, erősítést alkalmazva kb. 100 m.) rádiós adatátvitelt valósít meg. A kis távolság, és egyenlőre viszonylag kis sebesség (kb. 1Mbps ) miatt elsősorban egymáshoz közel levő, nagy sávszélességet nem igénylő eszközök összekötésére alkalmas.

Érintőpad Touchpad Érintőpad (touchpad) Laptopokban, asztali PC-kben

Scanner Optikai beviteli eszköz, érzékeli a papírról és más tárgyakról visszaverődő fényt Több típus: Síkágyas- asztali lapleolvasó Letapogatófej: fényforrás+fényérzékelő A beolvasandó, megvilágított képről a fény a sötét/világos árnyalatokkal arányos mennyiségben verődik vissza Ez egy optikai rendszeren (prizma, tükör, lencse) át kerül az érzékelőre, a fényerősséget elektromos feszültséggé alakítja át. Egy analóg-digitális átalakító (ADC) állítja elő a digitális jelet.

Scanner Felbontás: az eszköz által érzékelt képpontok számát jelenti inchenként (dpi = dot/inch). Legalább 24 bites színmélységgel dolgoznak, azaz minden pont minden egyes alapszínéről 1 B adatot tárolnak. Fájlformátumok: JPG, BMP, GIF, PCX Adagolós scanner: a tárgy mozog a letapogató fej fölött Hengeres scanner: a tárgy a letapogató fej körül forog Kézi scanner: pl:vonalkód leolvasó

Érintőképernyő (touchscreen) Ujjak érintésével adatbevitel lehetséges Üzletekben, áruházakban használatos

Joystick-gamepad Főként játékokhoz használt eszközök Gamepad: térbeli vezérlés is lehetséges

Fényceruza (Light pen) CAD programokhoz, mérnökök által, tervezéshez használt eszköz Monitorhoz csatlakoztatott toll, melyben egy fényérzékeny cella van

Digitalizáló tábla (graphic tablet) Mérnöki, tervezési feladatok, grafikai alkalmazásokhoz szükséges vektorgrafikus adatok bevitelére alkalmas eszköz 1200-4064, 5080 lpi (line/inch) felbontás

Digitális kamera A képeket elektronikusan, raszteres formában tárolja Érzékeléshez egy CCD (Charge-Coupled Device) tömböt használnak: fényt feszültség A CCD általi jeleket egy analóg-digitális konverter (ADC = Analogue-to-Digital Converter) digitalizálja. Utána a processzor (DSP) állítja elő a tároló egységnek (pl. merevlemeznek) átadandó kép formátumát. A digitális kép a kamerához adott szoftver segítségével kábelen át tölthető le a számítógépbe.

Digitális kamera Jellemzői: Felbontás (Mpixel) Objektív Kereső Memóriakártya (flash memória, IBM mikro-drive, optikai lemez) USB port