DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekgyógyászat jellemzői Demográfiai mutatók
Advertisements

AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Válaszkészség vizsgálata
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Verbális kommunikáció
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
ONKOLÓGIAI ÉBERSÉG Prof. Dr. Kásler Miklós Országos Onkológiai Intézet
Az idős ember méltóságát védő jogok idősek otthonában
Könyvtárhasználati verseny
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Kommunikációs stratégiák
Verbális kommunikáció
Az Onkológia Osztály TEAM munkájának bemutatása
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Szakirodalmi és publikációs ismeretek Dr. Erős Gábor.
A pszichiátriai ellátás jogi szabályozása
A KISCSOPORT. Megközelítések: Cooley: primerszekunder ( az empirikus valóságban(társadalmi munkamegosztás létező, konkrét alakzat)következménye) Simmel:
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
GŐBL 2002 A helyszíni tevékenység általános szabályai.
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Etikai alapelvek az ápolásban
AIDS –Etikai problémák az ápolásban. Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973): Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973):
Ápolásetika.
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Szororigén pszichikus ártalmak
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
SZOCIALIZÁCIÓ A KORTÁRSCSOPORTBAN
Nephrológiai ápolók és dializált betegek
Vadászetika.
Szavakkal operálva Az orvosi kommunikáció oktatása
Ápolási tevékenységünk központja a beteg SE ÁOK I.sz.Sebészeti Klinika Budapest Mollnár Enikő Zina.
SZÜLŐK LÁZZAL, LÁZCSILLAPÍTÁSSAL KAPCSOLATOS ISMERETEI
A fejlesztő értékelés.
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Készítették: Rákóczi Fruzsina, Havasi Adrienn 11.m.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Kommunikáció a szervezetben
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
„Reflektorfényben Te állsz”
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mit tehet a beteg a jó orvos- beteg viszonyért?. A sikeres együttműködés alapköve a kölcsönös bizalom és tisztelet.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Út a sikeres tanuláshoz
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
DR.BARACZKA KRISZTINA IÜ IDEG-ELMEORVOS SZAKÉRTŐ SE ÁOK IBOI
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Hatékony kommunikáció, mint a megismerés eszköze Dr. Szabó József PhD egyetemi adjunktus Budapest, november 20. Pécsi Tudományegyetem.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kommunikáció típusai.
Életmód, szabadidő A fogalmak tisztázása.
Előadás másolata:

DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK A beteg pszichés előkészítésének és vezetésének praktikumai a kompetencia határok betartásával

A vizsgálat előkészítése MEGHATÁROZÓ A PSZICHÉS VEZETÉSBEN A környezet (vizsgáló helyiség) előkészítése: Világítás Hangszigetelés Hőmérséklet Nyugalom Bútorzat: pl. magasság, állíthatóság, fertőtlenítés INTIMITÁS biztosítása

Pszichés vezetés alapjai EMPATIA PSZICHOLÓGIAI ISMERETEK MEGLÉTE és HELYES ALAKALMAZÁSA - pl. A) betegmegfigyelés alkalmazása (testi és pszichés) B) Első benyomás jelentősége C) Szorongás és félelem csökkentése verbális és nonverbális eszközökkel Határozottság és nyugodtság Szaktudás megnyilvánulása Betegjogok tiszteletben tartása

A beteg fogadása Fontos tudni a lelki előzményeket is! Cél: esetleges zavar leküzdése, félreértések megelőzése, stb. Köszönés Bemutatkozás – név, beosztás, feladatkör, megszólítás --- ezzel példát ad --- feszültség csökken Tájékoztatás -- következőn

A beteg tájékoztatása FONTOS: - stílusa, nyelvezet meghatározó - mennyisége Sz.e. várakozási idő megadása Sorrendcsere indoklása Személyes tárgyak elhelyezési lehetőségei Dokumentációval kapcsolatos feladatok végzése (pl. A) beutaló, B) jogi aktusok lebonyolítása: belegyező nyilatkozatok /invazív és noninvazív vizsgálatoknál/ stb.)

Vizsgálatokra való fizikális felkészítés lebonyolítása Pl. Ürítés – URINA -- IGEN -- NEM: pl. kismedencei UH. 2. Ruházat levétele: 1x 1 testtájék 3. Testhelyzet : fekvés és fektetés – időtartama ( MR) -- hőmérséklet -- KLAUSZTROFÓBIA??

folytatás Sz.e. bútorzat, berendezés bemutatása -pl. vizsgálóasztal részei, állíthatósága, magassága -- lépcső -- DESINFICIÁLÁS

Pszichés felkészítés KOMPETENCIA HATÁR BETARTÁSÁVAL VALÓS LEGYEN (pl. fájdalmat NE TITKOLJUK EL!) Vizsgálat: célja, lényege, menete, időtartama, körülményei, veszélyek, stb., AKTUÁLIS ÁLLAPOT SZERINT Együttműködés megbeszélése KÉRDEZHESSEN a beteg (idő, körülmény biztosítása, bizalom) Tapintat különösen kiszolgáltatott betegnél Apró erőfeszítés pozitív értékelése Tisztelet megadása Intimitás tiszteletben tartása KONGRUENS viselkedés NE Bizalmaskodás Közöny Érzéketlen bánásmód

HA az ÁPOLÓ az INFORMÁCIÓ KÜLDŐJE(Tk. 345---347--) 1. Hely és idő biztosítása 2.Érthető, világos beszéd 3. Kompetencia határ betartása 4. Kérdezzen vissza 5.Tudjon hallgatni 6.Kongruens viselkedés 7.Tolerancia 8.Kommunikációs akadályokat ismerje fel és hárítsa el

folytatása 9. Nyelvi, kulturális különbségekhez alkalmazkodjon rugalmasan 10.Halláskárosodott beteg esetében: - szemben helyezkedjen el a beteggel - információ ismétlése lassan, tagoltan beszéljen gesztikuláció kongruens és arányos legyen 11. Sz.e. alkalmazzon jelbeszédet, képkártyákat, mozgásos jeleket egyeztessen 12. Gyermekkel való kommunikáció kornak és állapotnak megfelelő legyen

A betegek megnyilvánulási típusai Kezdeményezők –akadékoskodóvá válhat Véleménynyilvánítók: beleszól mindenbe, vitatkozik Kérdező: apró részlettel kapcsolatban felvilágosítást igényel Informátor – „Hírharang”-gá válhat Szabályalkotó pl. sorrend Általánosítók, összefoglalók – mindentudóvá válhat Engedelmeskedők– versengővé válhat