A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP 3.4.2-B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Tehetségpont létrehozása
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Educatio Nonprofit Kft.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Pedagógiai szakszolgálat
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Pedagógiai szakszolgálatok megújulásának szakmai támogatása, eredményei (TÁMOP 3.4.2-B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető

Az igénybe vehető pedagógiai többlet szolgáltatások támogatása Kliens továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés fejlesztő nevelés szakértői bizottsági tevékenység nevelési tanácsadás Tehetség- gondozás Iskolapszicho- lógiai, óvodapszicho- lógiai ellátás gyógy- testnevelés logopédiai ellátás konduktív pedagógiai ellátás TÁMOP 3.4.2/B Sajátos nevelési igényű gyermekek integrációja (Szakszolgálatok fejlesztése) A megvalósítás szakmai koordinációja: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A projekt időtartama: december 14 – december 31 Felhasználható forrás: 2,3 Mrd Ft, 30% ERFA keret

Támogatott tevékenységek A strukturális átalakulás szakmai támogatása Hozzájárulás az infrastrukturális feltételek javításához Informatikai támogató- rendszer fejlesztése Hozzájárulás a szakmai munka minőségi megújításához Információs napok, műhelymunkák Szakmai tanácsadás Helyzetelemzés Protokollok fejlesztése, felkészítése a protokollok használatára Protokollok fejlesztése, felkészítése a protokollok használatára Továbbképzések Jó gyakorlatok gyűjtése, elterjesztése Hálózati munka elősegítése Tesztek, vizsgáló eszközök, fejlesztő eszközök Vizsgáló, tanácsadói szobák bútorzata, felszerelése Infokommunikációs eszközök Nyilvántartás, nyomonkövetés (KIR, ellátási adatok) Nyilvántartás, nyomonkövetés (KIR, ellátási adatok) Kommunikációs felület Dokumentumsablonok, adatbázisa Szakmai tárhely/iskolatáska felület

Tevékenységek 1 Az intézmény átalakítás szakmai támogatása Műhely- munkák, információs napok Tájékoztató anyagok Helyzetelemzés, szakmai háttéranyagok Szakmai tanácsadói támogatás Elektronikus november – augusztus Helyzetkép (2013): ellátórendszer infrastruktúra, Javaslatok Megvalósult 7 alkalommal További események: 2014 szeptember/november

Tevékenységek 2 A szakmai munka támogatása Protokollok Hálózati munka Tovább- képzések Jó gyakorla- tok Elkészült: Alap-protokoll Szakterületi protokollok (10) Gyűjtés, közzététel (elektronikus, nyomtatott) 2014 novembertől Műhelymunkák, work shopok szeptembertől Elkészült: Hálózati modellprogram, 2014 szeptembertől ágazatközi, szakterületi kipróbálás Képzési kínálat 350 szakember képzése november - december Konzultáció, felkészítés Június (690 fő) 2014 szeptember, október (várhatóan 500 fő szakember) megjelenik kiadványban: novemberétől

Tevékenységek 3 Eszköztár bővítése Diagnosztikus és fejlesztő eszközök Infrastrukturális fejlesztés Infokommunikációs eszközök fejlesztése Asztali számítógépek, laptopok: június multifunkciós nyomatatók: szeptember Asztali számítógépek, laptopok: június multifunkciós nyomatatók: szeptember Figyelem vizsgáló eljárás; intelligencia vizsgáló eljárások, nyelvi tesztek; személyiségtesztek eszközei, Terápiás eszközök, konduktív fejlesztő eszközök, komplex képességfejlesztő eszközök októbertől Figyelem vizsgáló eljárás; intelligencia vizsgáló eljárások, nyelvi tesztek; személyiségtesztek eszközei, Terápiás eszközök, konduktív fejlesztő eszközök, komplex képességfejlesztő eszközök októbertől Fejlesztős és csoportszobák berendezései, Tornaszobák alap fejlesztő eszközei októbertől Fejlesztős és csoportszobák berendezései, Tornaszobák alap fejlesztő eszközei októbertől Hiányterületekre adaptáció, Hiányzó eszközök sztenderdizálása Hiányterületekre adaptáció, Hiányzó eszközök sztenderdizálása

Tevékenységek 4 t Szakmai tárhely Elektronikus nyilvántartási és nyomon követő rendszer Kommunikációs felületDokumentumsablon adatbázis Informatikai támogató rendszer Alkalmazás: 2014 szeptembertől

A fejlesztésről… A fejlesztések kulcseleme, hogy az érintettek magukénak érezzék a fejlesztést. Bevonódás nélkül a fejlesztési eredmények átmenetiek lehetnek.

Köznevelés-fejlesztési stratégiából…( ) Európai Fogyatékosságügyi Stratégia 2010–2020: kiemelt figyelmet kell kapnia -az inkluzív oktatás és a személyre szabott tanulás kellő időben nyújtott támogatásának, -a speciális szükségletek korai felismerésének, -a megfelelő képzés és támogatás biztosításának az oktatás bármely szintjén dolgozók számára.

A köznevelés-fejlesztési stratégiából Átfogó cél:  Minden gyermek sikeres felnőtté válásának feltételeit elősegítő, méltányos köznevelés a méltányosságot elősegítő programok és intézkedések kilépjenek a projektfinanszírozás ciklikus és esetleges rendszeréből. „a méltányosság a köznevelés minőségének és eredményességének horizontális, átfogó szempontjává váljon” Specifikus cél  A köznevelési rendszer esélyteremtő, felzárkózást támogató tehetségsegítő szerepének erősítése, a képzettségi szint javítása, tehetséggondozás

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!