Www.meroving.hu A digitális átállás társadalmi fogadtatásának jellemző tényezői Internetes kutatás 2007 január.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

Az Élet Igéje április.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
MT mint tévészolgáltató Fókuszban az interaktivitás
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A direkt marketing fogalma
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Szeretteim! Nemsokára elérkezik a születésnapom. Nagyon sok ember vásárol ilyenkor és készülnek már külön erre az alkalomra szóló rádió- és TV-műsorok,
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
 Az alaplap kiválasztása előtt figyelembe kell venni, hogy milyen processzort szeretnénk magunknak, hiszen ettől függ, hogy milyen lapkakészletű/foglalatú.
MINDEN AMI ENERGIA. Nagyon sok mindennapi dologban használhatnánk a fizika törvényeit energiagazdálkodásra. Általában viszont az emberek lusták használni.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Sokan csak azért beszélnek, mert azt hiszik
( Képváltás kattintásra )
Készítette: a Dalai Láma
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Hogyan legyünk jó tanulók?
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
Kutya nélkül élni lehet,de nem érdemes.
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
Mit jelent böngészni? Bizonyára ismerjük már ezt a kifejezést.
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Nagyböjt, az újrakezdés lehetősége!
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Reformáció = Megújulás. Tegnap megértettük, hogy megújulni… csak szabadon lehet!
PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ ig Az okos istentisztelet.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Olvasd lassan és csendben!.
Az elemzés és tervezés módszertana
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Számítógép-hálózatok
Az élet igéje november „Aki szeret engem, megtartja tanításomat. Atyám is szeretni fogja őt, hozzá megyünk és benne fogunk lakni.” (Jn 14,23).
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
Ha aggódnál… Ha valami aggaszt vagy idegesít, akkor nézd meg a dolog másik oldalát is!
Az Élet Igéje június „Ne hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban megújulva alakuljatok át, hogy felismerjétek, mi az Isten akarata, mi.
Az Élet Igéje május Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. S én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki. ( Jn 14,21)
Az élet igéje május.
Az élet igéje április „Testvérek, ne panaszkodjatok egymásra…” (Jak 5,9)
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Az Élet Igéje február.
Barát Müller Péter.
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Olvasd lassan és csendben!
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az Élet Igéje szeptember.
Mesterséges Intelligencia 1. Eddig a környezet teljesen megfigyelhető és determinisztikus volt, az ágens tisztában volt minden cselekvésének következményével.
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
Avagy újabb gyöngyszem az önismereti tesztek palettáján.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Sokan csak azért beszélnek, mert azt hiszik a hanggal könnyebb bánni, mint a csönddel.
JÓ REGGELT !.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Mit jelent gazdálkodni?
Dr. med habil. Imre Sándor geriáter szakorvos
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

A digitális átállás társadalmi fogadtatásának jellemző tényezői Internetes kutatás 2007 január

A kutatás célja Az átállás társadalmi fogadtatásának fókuszában a családok döntései állnak. A kutatás célja az ilyen típusú döntéseket befolyásoló tényezők feltárása, és konkretizálása a DTT-t érintő majdani döntésekre

Módszer Internetes fókuszcsoport beszélgetéseket folytattunk le, összesen hat csoportot A beszélgetések a módszer természeténél fogva anonim módon zajlottak (ami a konkrét hozzászólások szerzőségét illeti), miközben a résztvevőket a kiválasztási kritériumoknak megfelelően pontosan azonosítottuk a beszélgetés megkezdése előtt. Az egyes beszélgetések 1-1,5 óra hosszat tartottak

A csoportok 1.Nem csatlakoztak egyetlen sokcsatornás platformhoz sem, pedig ilyen több éve hozzáférhető a lakóhelyükön. Ennek első sorban anyagi okai vannak 2.Nem csatlakoztak egyetlen sokcsatornás platformhoz sem, pedig ilyen több éve hozzáférhető a lakóhelyükön. Ennek első sorban nem anyagi okai vannak 3.A lakóhelyükön a kábel legalább három csomagot kínált, de anyagi okokból nem a legnagyobb csomagra fizetnek elő 4.Rendszeres internetezők, akiknek az interaktív szolgáltatás nem televízióval összefüggő szolgáltatást jelent 5.Rendszeres internetezők, akiknek az interaktív szolgáltatás mégis főleg a televízióval összefüggő szolgáltatást jelent 6.Nem vesznek igénybe interaktív szolgáltatásokat, és nem is tervezik, noha várható volna tőlük (életmód, anyagi helyzet, életkor alapján)

Eredmények

Ideális DTT Olcsó: „olcsó”, „nulla Ft/hó”, „Ingyen TV mindenkinek ”, „Kedvező ár” Ne legyenek benne reklámok „El tudom vinni magammal pl. kemping buszban Teljes választékból összeállítható programcsomag „Szerintem így is simán jónak tűnik”

Interaktivitás és DTT Általában üdvözölték az elgondolást, hogy a DTT széleskörű interaktivitást biztosít Egy-két fanyalgó akadt majd minden csoportban Különleges volt a 6. csoport hozzáállása –Általános tetszést aratott az a hozzászólás, hogy „Ha működik, akkor király” –Ugyanakkor erős volt az ellenállás a fejlettebb interaktivitással szemben „Igazi interaktivitást ott sem várok” „Nem akarom megszerkeszteni” (ezt hárman három megfogalmazásban); „Csak halkan mondom, a szerkesztés az egy szakma” – kontra: „Nem a műsort akarom megszerkeszteni, abba beleszólni, hogy ne olyan ronda krokodilt rakjanak bele, hanem hogy honnan nézhetem.”

DTT versus kábel/műhold A kérdés: milyen szempontokat mérlegelne, amikor majd választani kell DTT és kábel/műhold között Minden csoportnál –élen járt az ár, nyomában lihegett a minőség, egymástól nem függetlenül –a DTT mellett – a minőségen túl – legfontosabb érv az a (vélt) szabadság, hogy a fogyasztó állíthatja össze, hogy milyen programokat néz A kábel mellett szóló szempont –Megszokás, hagyomány Az 1. csoport kivételével minden csoportban volt 1-2 résztvevő, aki feltétel nélkül a DTT-t választaná – ők a tipikus „early adaptor”-ok

DTT versus Internet Kényelmes Jobb minőség A számítógéptől félő idősek is használhatják Az egyszerűbb emberek is merik kezelni Internet nincs mindenkinek, TV van Kevésbé van kitéve a vírusoknak Rövidebb keresés, hosszabb szórakozás Lehet családi programként is használni Tágabb a lehetőségek, szolgáltatások köre „A neten mindig az lesz, amit én szeretnék” (a „push vagy pull” szembeállítás) Interaktívabb Az internetet én irányítom, a másikat nem egészen Jobban ki van téve a vírusoknak Hosszabb keresés, rövidebb szórakozás Magányosabb

Az egyes csoportok és a DTT Az 1. csoport (Nem csatlakoztak egyetlen sokcsatornás platformhoz sem, pedig ilyen több éve hozzáférhető a lakóhelyükön. Ennek első sorban anyagi okai vannak.) esetében a legkritikusabb tényező az ár a többi csoporthoz képest. Ehhez képest az attitűd a tájékoztatás után tartalmi alapon inkább pozitív volt A 2. csoportot (Nem csatlakoztak egyetlen sokcsatornás platformhoz sem, pedig ilyen több éve hozzáférhető a lakóhelyükön. Ennek első sorban nem anyagi okai vannak.) az „intellektuális” televíziózás (vagy inkább nem televíziózás) jellemezte. A DTT mégis nagyon pozitív fogadtatásra lelt körükben, ami a „pull” üzemmód lehetőségének köszönhető: nem kell a nép ópiumára hagyatkoznom

Az egyes csoportok és a DTT A 3. és 4. csoportok egyaránt az ártól aggódnak kizárólag, egyébként az egyéni kontroll változatos lehetőségeit lelkesen üdvözlik 3. csoport: A lakóhelyükön a kábel legalább három csomagot kínált, de anyagi okokból nem a legnagyobb csomagra fizetnek elő 4. csoport: Rendszeres internetezők, akiknek az interaktív szolgáltatás nem televízióval összefüggő szolgáltatást jelent

Az egyes csoportok és a DTT Az 5. és 6. csoport kevésbé árérzékeny, és már most is az ő televíziózásuk áll legközelebb ahhoz az ideálhoz, amelyet a DTT testesít meg (kiegészítve az internet-használatukkal), így ők a leginkább felkészültek és nyitottak a fogadására 5. Csoport: Rendszeres internetezők, akiknek az interaktív szolgáltatás mégis főleg a televízióval összefüggő szolgáltatást jelent 6. csoport: Nem vesznek igénybe interaktív szolgáltatásokat, és nem is tervezik, noha várható volna tőlük (életmód, anyagi helyzet, életkor alapján)

Hozzáférés a csatornákhoz Jellemző minden csoportban az érzés, hogy ki vannak szolgáltatva egy adott műsorválasztéknak, ami az egyik legfontosabb indíték számukra, hogy a DTT-vel rokonszenvezzenek: azt várják tőle, hogy sokkal nagyobb szabadságuk lesz egy nagyobb választékból a saját igényeik szerint megszűrt kínálatra előfizetni.

A DTT megítélése A spontán ismertség nem lehangoló, a csoportok kollektíve majd minden lényeges mozzanatot megemlítettek. Ezzel együtt hiányzik az intenzív tájékoztatás. A tájékoztató szöveggel való megismerkedés után a megítélésben két tényező jutott döntő szerephez: –Ár –Kontroll lehetősége

A két döntő tényező Bár az árnak kiemelkedő jelentőséget tulajdonítottak, a tényleges elterjedést ez valószínűleg a mostani várakozásuknál jóval kevésbé fogja befolyásolni. A kontroll igény kielégítését várják a DTT-től, és ez hatalmas pozitív potenciált jelent: –DVD-szerű kezelhetőség (azaz, egy sor dologban választási lehetőségem van) –A programcsomag egyéni ízlés szerinti összeállítása –Visszajátszhatóság (azaz, nagyobb szabadság abban, hogy mikor nézek meg egy műsort) –Interaktivitás (a szerkeszthetőség bizonyos fokát is beleértve) –Mobilitás, kötetlen vételi hely E két tényező sajátos metszetét jelenti az igény arra, hogy csak azokért a programokért kelljen fizetni, amelyeket kiválasztottam és ténylegesen nézek Mindezek a várakozások megfogalmazód(hatnának) az IP TV-vel kapcsolatban is. Ezt alig ismerik, de aki igen, az komoly konkurenciát lát benne a DTT-nek.