Készítette: Plöchl Matthias, Fehér Balázs, Kebelei Csaba
„Utzáinkon vígan robog a villamos…”
1. Fővonal: GYSEV pályaudvar – Várkerület – Déli pályaudvar (Megkerülte Sopron történelmi városmagját, 16 megállóval.) 2. Szárnyvonal: Pannónia szálló – Ezüst utca – Magyar utca – Győri út – Vágóhíd (1903-ban bezárták, elbontották.) 3. Kocsiszíni vonal: a Kossuth utca északi végéből ágazott ki, a Flandorffer (Táncsics) utcában lévő csarnokhoz.
A Széchenyi téren végighaladva a vonal elérte a Pannónia szállót, ahol a szárnyvonal ágazott ki. A képen látható a szárnyvonal felé induló, pótkocsiból átépített motorkocsi, míg a háttérben a fővonali kocsi közeledik
A Kossuth utcai kitérő a 4-es és az 5-ös motorkocsival. A kocsiszín ehhez a helyhez közel helyezkedett el, a Flandorffer utcában.
Kocsik fajtái: hat motorkocsi (1-6 számmal) két nyitott nyári pótkocsi (11, 12- es számmal)
Okai: Kacskaringós vonalvezetés. A végpontok közötti nagy kerülő. Kevés utas és bevétel.
A nyomtáv: 1000mm volt A fővonalat egy időben meghosszabbították a Sörgyárig, de ide csak alkalmanként járt a villamos.. Az 1940-es években egy rövid ideig újra volt villamosforgalom, de aztán megszűnt. A magyar városok közül Sopronban közlekedett a legrövidebb ideig, 23 évig, villamos.
Szerzők: Dr. Kubinszky Mihály Lovász István Villányi György