Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP-4.1.4-08/1-2009-0002 „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Magyar Tudományos Akadémia Nyugati Magyar Tudományos Tanács teljesítményelemzés és javaslat.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
„A Miskolci Egyetemen működő tudományos képzési műhelyek összehangolt minőségi fejlesztése” című TÁMOP-4.2.2/B-10/ számú projekt Nyitó rendezvény.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Tehetségpont létrehozása
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Gábor Dénes Tehetségpont
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Agria Media Eger, október
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
2007. március A TDK hete a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Amit a TDK-ról tudni kell…
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A kari Tudományos Diákköri Konferencia és az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Készítette: Varga Otília Magyar szak Magyar szak IV. évfolyam IV.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
XXX. Jubileumi OTDK Kémiai és Vegyipari Szekció Április
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Tudományos diákkörök határok nélkül (HTDK)
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Szlovákiai Magyar Akadémiai Tanács Academic Council of Hungarians in Slovakia Akademická Rada Maďarov na Slovensku Létrehozás éve: 2013 SZMA T Elnök Dusza.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Török Ádám, az MTA főtitkára, az AKT elnöke
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
PhD online közösségi oldal Dr
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”

A tudományos diákköri tevékenység A tudományos és művészeti diákkör a kötelező tananyaggal kapcsolatos ismeretek elmélyítését, a képzési követelményeket, a tantervi tananyagot meghaladó ismeretek elsajátítását, a hallgatói kutatómunkát, illetve a művészeti alkotótevékenységet elősegítő, ennek nyilvánosságot is biztosító önképzőköri forma A magyar és a határon túli felsőoktatási intézményekben egyaránt működnek tudományos diákkörök

TDK – OTDK A diákköri munka keretében elért kutatási és alkotói eredményeket összefoglaló pályaműveket a hallgatók intézményi TDK- konferenciákon mutathatják be, ahol azt zsűri értékeli, amely visszajelzést ad az elvégzett munkáról, valamint helyezést adhat és javaslatot tehet az Országos Tudományos Diákköri Konferencián történő bemutatásra Az OTDK-t minden második évben rendezik meg, 2001-től 16 tudományterületi szekcióban

Országos Tudományos Diákköri Tanács – OTDT A tudományos diákköri tevékenység megfelelő országos érdekképviseletére és koordinálására 1973-ban hozták létre az OTDT-t, amely azóta is ellátja ezt a feladatot A felsőoktatási törvény szerinti a tudományos diákköri tevékenységet végző oktatók és hallgatók szakmai szervezete. Független testületként működik, tagjai az OTDT szakmai bizottságainak elnökei és hallgatói képviselői, elnökét és Elnökségének tagjait maga választja

Kezdetek és jelen Az első tudományos diákköri konferenciákat 1951-ben rendezték meg Az első országos rendezvényre 1955-ben került sor, Tudományos Diákkörök Országos Konferenciája néven (19 szakkonferencián 109 előadás hangzott el) Ma már a TDK és az OTDT szerepét a tehetséggondozásban a felsőoktatási törvény is rögzíti

A XXX. Jubileumi OTDK előzményei Intézményi TDK-konferenciák szekcióinak száma: 1713 Bemutatott pályamunkák száma: Szerzők száma: Témavezetők száma: OTDK-ra javasolt pályamunkák száma: 6650 A XXX. Jubileumi OTDK-ra benevezett pályamunkák száma: 4471

XXX. Jubileumi OTDK április 6-29., az ország kilenc városában 16 tudományterületi szekció, 410 tagozat 4169 bemutatott pályamunka, 4658 hallgató, 5157 témavezető 403 első, 479 második, 442 harmadik helyezés Az OTDK-t követően 260 Pro Scientia Aranyérem pályázat, ebből 48-an kapták meg a kitüntetést

Kérdések és problémák Magas részvétel: a színvonal emiatt alacsonyabb lehet Az alapképzésben résztvevő hallgatók nem tudnak „versenyezni” az osztatlan vagy mesterképzés keretében tanulókkal A nevezés során rengeteg formai hiba, ami egyedi kezelést igényel (pl. jeligés pályamunka beadásánál, stb.) Bírálatok megszervezésének nehézségei

Alapképzés – mesterképzés Korábbi felvetések: legyen külön OTDK a BA, BSc képzésben résztvevő hallgatóknak (ezt megelőzően: a főiskolásoknak) A XXX. Jubileumi OTDK alapján erre nincs szükség, a BA, BSc-s hallgatók sikeresen szerepeltek Résztvevő BA/BSc-s hallgatók aránya:46% Helyezést elérők aránya: 41%

A XXXI. OTDK előkészítése Az OTDT november 4-én fogadta el A XXXI. OTDK-t a hagyományoknak megfelelően november 23-án hirdette meg Dr. Szendrő Péter, az OTDT elnöke Jelentős újítások: Az intézményi/kari TDk-konferenciát követően 30 napon belül fel kell tölteniük a hallgatóknak a pályamunkájukat, amelyet bemutattak Elkülönülő nevezési határidők a hallgatóknak és a TDT-elnököknek

Az online rendszer változásai a XXXI. OTDK időszakában Az intézményi TDK-konferenciák jegyzőkönyveinek felöltéséhez szükséges felület biztosítása A régivel megegyező tartalmú, könnyebb felhasználást biztosító jegyzőkönyv minta Bővülő felhasználói kör: az OTDK szekcióinak ügyvezetése, bírálók, zsűritagok Egységes rezümé Cél: a formai hibák további csökkentése

Közoktatási tehetséggondozás és TDK Az OTDT célja, hogy a felsőoktatásba bekerülő tehetséges hallgatók számára biztosítsa a TDK-munkába történő bekacsolódás lehetőségét Pilot projektek elindítása Arany János Tehetséggondozó Program: végzett diákok számára tehetségútlevél kiállítása, erről a TDT-elnököt az OTDT tájékoztatja OKTV döntősök: az Oktatási Hivataltól megkapott adatbázis alapján az OTDT „közvetíti” őket a TDT-elnököknek

Kiváló TDK-műhely elismerés Az egyetemi és főiskolai karokon, akadémiai kutatóintézetekben működő TDK-műhelyek elismerése Meghatározott eredmények alapján történik az elismerés az OTDT szakmai bizottságai és az intézményi/kari TDT- elnökök segítségével

TDK-eredményességi mutató Előzmény: a TDK-adatok felhasználása felsőoktatási rangsorokhoz egyedi számítások alapján Az OTDT célja, hogy a rangsorokba a TDK- eredmények reálisan kerüljenek be A TDK-Felsőoktatás-Minőség konferencián Kecskeméten ismertetett mutatószám, amely az ott tett javaslatok alapján átgondolásra kerül

Az OTDT újjáalakulása Az OTDT szakmai bizottságai 2011 őszén elnököt és elnökhelyettest választottak, egységesen négy év időtartamra Az OTDT november 4-i ülésén ismételten elnököt és Elnökséget választott öt évre, ezzel a Tanács újjáalakult

Köszönöm a figyelmet! Cziráki Szabina, az OTDT titkára