Tanulás egy életen át „A számítógépes technológia alkalmazása annyi,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
IKT eszközök, szoftverek alkalmazása
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
2011. A Baross Gábor Oktatási Központ képzési kínálata Keszmann János
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Vándor Magyar Internetes műveltségi játék.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak használata
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek

Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Jó gyakorlatok listája Dobó István Gimnázium 2012.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Információs és Kommunikációs Technológiák
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Nemzeti Köznevelési Portál
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
A digitális kompetencia fejlesztése
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Tanulás egy életen át „A számítógépes technológia alkalmazása annyi, mint megtalálni a helyes csavarkulcsot, amit ráerőltethetünk a helyes csavarra.” (ismeretlen szerző) www.ady18.hu

IKT eszközeink Számítógépek (asztali, hordozható) Projektorok Interaktív táblák Digitális fényképezőgépek Digitális videokamera Pendrivek CD- DVD író/olvasók Webkamerák Nyomtatók Scannerek Hálózati eszközök www.ady18.hu

IKT humán erőforrás eszközeink Az intézmény 2 fő egyetemi/főiskolai informatika tanári képesítésű pedagógussal rendelkezik, 16 fő ECDL Start, 2 fő OKJ-s Szoftverüzemeltetői, 3 fő OKJ-s számítógép kezelői vizsgával rendelkezik. A tantestület minden tagja 30 órás IKT tananyagfejlesztés (MOVELEX) tanfolyamon vett részt, Belső továbbképzések (szoftver használat) ISZE tanfolyamok (Word, Excel, Paint, fájlkezelő) Power Point, Smart Mimió www.ady18.hu

Kezdeti lépéktől a professzionális alkalmazásig Köszönhető a sok eszköznek, kollegáim is egyre gyakrabban alkalmazzák az új módszereket, ezért az iskolánk megvásárolt néhány programot. Sajnos nem minden tantárgyhoz állnak rendelkezésünkre megfelelő minőségű digitális anyagok. Ma még leginkább a természettudományos tantárgyak tanítói vannak előnyben. Alsóban nagy segítséget jelenthet a digitalizált tankönyv kivetítése, mely segítségével a figyelmetlen, koncentrációs zavarokkal küzdő tanulók is könnyebben követni tudják az óra anyagát. www.ady18.hu

Kezdeti lépéktől a professzionális alkalmazásig Kész e-tananyagok tanórai felhasználása (kompetencia modulok mellékletei, tanulói feladatlapok) Fejlesztő – tehetség gondozó CD romok tanórai felhasználása Tankönyvi CD mellékletek – tankönyvkiadó honlapok tartalmai *ppt bemutatók Kész anyagok, tananyag elemek keresése, letöltése Digitális tábla szoftverrel tanári, tanulói feladatsorok készítése www.ady18.hu

Interaktív tábla Az interaktív táblával elkészített feladatokat sokkal közelibbnek érzik a gyerekek, bátrabban nyúlnak hozzá és foglalkoznak vele. A technológia lehetőséget ad a differenciálásra, fejleszti a teljesítőképességet és segít a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásában is. Bizonyítottan növeli az oktatás hatékonyságát, eredményesen leköti a tanulók figyelmét. Persze a tanár kisugárzása, személyisége azért még ma sem pótolható. www.ady18.hu

Tananyagfejlesztés Azoknak a kollégáknak, akik már kissé bátrabbak, vagy nincsenek teljes mértékben megelégedve a gyártók által kifejlesztett tananyagokkal, lehetőségük van különböző programok betanulásával saját szemléltetőeszköz készítésére is. Elsősorban nekik szeretnék segítséget nyújtani, hogy a saját tapasztalatimat, innovációmat, ők is hasznosíthassák. Beszámolót, felkészítést tartottam a Smart, PowerPoint, Movelex, Mimió programok használatáról, tapasztalataimról, majd bemutattam az elkészült anyagokat. Én elsősorban a Movelex és a Smart programokkal készítettem kedvcsináló feladatokat. www.ady18.hu

A Movelex nem annyira látványos, mint a másik  A Movelex nem annyira látványos, mint a másik. Kezelhetősége egyszerű, könnyen végezhető és elsajátítható, ha időhiányban van az ember és gyorsan kell valami IKT, akkor ezzel pillanatok alatt készíthetünk egyet. www.ady18.hu

A Smart egy jóval összetettebb, többrétegű program, melynek megismerése időigényesebb és a vele készített feladatok elkészítése is tovább tart. A tapasztalatok alapján a gyerekek a Smarttal elkészített feladatokat jobban szerették. www.ady18.hu

Ezeken kívül a Microsoft PowerPointtal is lehet érdekes bemutatókat készíteni, ami szintén leköti a gyerekek figyelmét. Ezeket az elkészített feladatokat megfelelő bevezetéssel kell elővezetni az órákon, mert a jó IKT-s óra nem csak informatikai eszközből áll. www.ady18.hu

Web 2.0-ás eszközökkel támogatott oktatás Web 1.0: statikus HTML oldalak, egyirányú kommunikációra voltak alkalmasak. Web 2.0: olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek, azaz a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit. Használható eszközök, alkalmazások közösségi oldalak: Iwiw, Facebook, Myvip képmegosztó oldalak: Picasa, Flickr videomegosztó oldalak: Youtube, Indavideo blogok, mikroblogok: Twitter online “irodai alkalmazások”: Google Dokumentumok, Google Naptár azonnali üzenetküldő alkalmazások: MSN, Skype www.ady18.hu

www.ady18.hu

Web 2.0- szolgáltatások, és azok iskolai felhasználása TagGalaxy (képkereső), amely címkék segítségével sok-sok képet csoportokba rendez, így egy általánosabb keresés után pontosíthatjuk, milyen témakörben keressük az adott képet. Beszédmester.:a sajátos nevelési igényű gyermekek tanulását, fejlődését elősegítő program – ingyenesen letölthető. Google Docs – Google Dokumentumok Előnye, hogy közösen, akár egyszerre is szerkeszthetőek, formázhatóak a dokumentumok. A pedagógus szemszögéből is hasznos, mivel könnyen követhető, hogy ki hogyan, milyen aktivitással vett részt a közös tudáskonstruálásban. Google Maps – térképszolgáltatás www.ady18.hu

Fővárosi Közoktatásfejlesztési Közalapítvány Jó gyakorlataim: Számváros matematikai oktatóprogram 3. osztályosoknak Játékos fejlesztő programok SNI-s tanulóknak (ly-j, alapműveletek, angol, német, kémia, fejlesztők) Fővárosi Közoktatásfejlesztési Közalapítvány www.ady18.hu

Határon túli versenyek Ma már nem mehetünk el amellett szó nélkül, hogy tanítványaink nemcsak használják a gépet, hanem életük szerves részévé is vált. Abban segíthet tehát a számítógép, hogy lépést tartsunk velük, ha szükséges, saját “eszközeikkel”. Így az interaktív táblával elkészített feladatokat sokkal közelibbnek érzik a gyerekek, bátrabban nyúlnak hozzá és foglalkoznak vele. A technológia lehetőséget ad a differenciálásra, fejleszti a teljesítőképességet és segít a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásában is. Persze a tanár kisugárzása, személyisége azért még ma sem pótolható. A manapság oly sokat emlegetett kompetenciafejlesztésben is nagyon fontos szerepet tölthet be ez az új oktatási módszer: nemcsak a diákok digitális kompetenciája, hanem a szociális, kommunikációs, rendszerező, problémamegoldó, matematikai-logikai kompetencia is fejleszthető. Tehetséggondozás Határon túli versenyek www.ady18.hu

Tehetséggondozás Kerületi, fővárosi felhasználói versenyeken sikeresen szerepelünk Word, Paint, Excel, Komplex kategóriában. Német - Informatika: Power Point verseny www.ady18.hu