A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csuhaj Andrea Programvezető
Advertisements

 Szociális alapú ösztöndíj kifizetésére: Rendszeres Szociális Ösztöndíj, Rendkívüli Szociális Ösztöndíj, Alaptámogatás, Szakmai Gyakorlati Ösztöndíj,
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Az iskolai szociálismunka
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Szőke István Szakmai igazgató Dombóvár - Roma Fórum.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
AEGON Ösztöndíj Program
BMF – TMPK – HÖK Hallgatói tanácsadás
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Kormányszóvivői tájékoztató Ösztönző díjak a felsőoktatásban Növekvő támogatások és hallgatói juttatások szeptembertől Arató Gergely, az Oktatási és Kulturális.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programom, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogat és megvalósítója.
Ajánlások a külföldön kutatók hazatérésével és az alapkutatási eredmények magánosításával kapcsolatban Dr. Radnai Márton Elnök Pro Scientia Aranyérmesek.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Szomolyai Magyar Roma Egyesület ben alakult Céljaink: - Helyi hátrányos helyzetű családok, emberek segítése Érdekvédelem Szociális szolgáltatások.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
Salgótarján május 8.. Mit értünk érdekvédelem alatt? Milyen feladatokat jelenthet? Kik védenek érdeket? Hogyan lehet érdeket védeni? Alkossuk.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Zánka A 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet 9.§ (5) alapján: Az éves szakmai tanácskozást minden év február 28-áig kell megszervezni, és arra.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Diákjóléti Bizottság szeptember 25. Hallgatói juttatási rendszer 1.
TÁMOP E-13/1/KONV „Sport a felsőoktatásban” B komponens Dr. Trényiné dr. Rákóczi Zsuzsanna Hallgatói szabadidősport.
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
Ösztöndíj-lehetőségek
Hallgatói juttatási rendszer
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Európai szemeszter 2018/19
Hallgatói juttatási rendszer
Előadás másolata:

A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk egymást – szociális program megvalósítása Nyírgyulaj településen”, SMCA S azonosító számon nyilvántartott és támogatott pályázat programja Szociális ösztöndíj lehetőségek

Ösztöndíj alatt általában valamely állapotra vonatkozóan kapott, vissza nem térítendő pénzbeli támogatást értjük. Ösztöndíjnak nevezzük az oktatási intézmények hallgatóinak alanyi jogon vagy pályázat alapján járó támogatását. A hallgatói ösztöndíj a hallgató tanulmányi teljesítménye vagy szociális helyzete alapján kerül kifizetésre.

A csoportos beszélgetésen érdeklődtem arról, hogy milyen szociális támogatásokat ismernek: - A résztvevők egy része tanulmányi ösztöndíjakról hallott. Valamint arról kérdeztem őket, hogy mennyire követik figyelemmel az oktatásban lévő ösztöndíj lehetőségeket: - Elmondásuk alapján nem szoktak rendszeresen tájékozódni, sőt sok esetben nem is ismerik a lehetőségeket.

Közösen összegyűjtöttünk néhány ösztöndíj lehetőséget: 1.Általános iskolások részére általában a mélyszegénységben élő gyermekek tanulmányi előmenetelének támogatása jellemző (tehetséggondozó táborok, speciális foglalkozások, nyelvórák) 2.Ösztöndíjak roma diákoknak: Roma diákok felzárkóztatását, tanulmányi előmeneteleit segítik (bizonyos tanulmányi átlag elérésekor pénzbeli támogatásban részesülnek)

3. Ösztöndíjak a felsőoktatásban: Teljesítmény alapú ösztöndíj -Tanulmányi -Köztársasági 4. Szociális alapú ösztöndíj -Iskolakezdő alaptámogatás -Rendkívüli szociális ösztöndíj -Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj

-Aki halmozottan hátrányos helyzetű -Családfenntartó -Nagycsaládos -Árva -Fogyatékkal élő -Aki egészségi állapota miatt rászorul

Beszélgettünk arról is, hogy van lehetőség nyelvtanulásra, szakmák tanulására, külföldi programokon való részvételre is (Erasmus ösztöndíj) Emellett ösztöndíjat kaphatnak sportolók, művészek, tudósok, valamiben kiemelkedően teljesítő emberek.

A résztvevők közül többen azt nyilatkozták, hogy érdekelné őket néhány lehetőség, és valóban ösztönzően hatnak rájuk a támogatások. Leginkább a pénzbeli támogatások azok, amelyek igazán segítséget nyújtanak ezen családok számára, vannak akik részesülnek is segítségben, és ez sokat számít a családi költségvetésben.