Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Az olvasástanítás módszere:
Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Üdvözöljük a Super-Nature világában!
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Szűts József Általános Iskola
E-learning és a multimédia
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Hagyományos szemléltető eszközök
Korszerű, használható tankönyveket az iskolákba szeptember 15.
Korszerű, használható tankönyveket az iskolákba szeptember.
Általános könyvtárismeret
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
„- Mi volt ma az iskolában? - Semmi!”
Az olvasástanítás módszertana előkészítés, betű és hangtanítás
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Az anyanyelvi nevelés elmélete MR-351, előadás Steklács János KF TFK Nyelvészeti és Irodalomtudományi Intézet
A szövegszerkesztés alapjai
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
ELEMÉR
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Kompetensek lettünk? június 27..
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Albertné Balogh Márta tankönyvszerző
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Gyógypedagógiai munkája  váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára  Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák”  1808-tól igazgatója  Simon.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Az alsó tagozatos kerettantervekről
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Kocsis Gáborné Lamberti Judit
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Hagyományápoló munkafüzet felhasználási lehetősége
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Általános iskolai német sorozatok
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
„Tanulni, tanulni, tanulni!” Vlagyimir Iljics Lenin
Előadás másolata:

Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig

„ Könyvek révén sokan lesznek tudóssá az iskolán kívül is, könyvek nélkül viszont senki sem lesz tudós még az iskolában sem." /Comenius/

A NAT és a kerettanterv figyelembevételével készült el az új második évfolyamos tartós nyelvtankönyv.

Szembetűnő a vizuális formanyelv változása. Az illusztrációk jobban igazodnak a mai gyerekek ízlés- és képvilágához.

A tankönyvek megvalósítják az integrált anyanyelvi nevelést. Az anyanyelvi nevelés minden területe jelen van a tankönyvekben. A tanulók rendszeresen gyakorolhatják a hangos és néma olvasást, kapnak értelmezési feladatokat, foglalkozhatnak nyelvhelyességi kérdésekkel, beszédműveléssel és beszédfejlesztéssel; a fogalmazástanítást történetalkotási feladatok készítik elő, az írásos feladatok pedig az eszközszintű íráshasználat fejlesztését (is) biztosítják.

A tankönyv fejezetei: A beszéd és az írás A hangok és a betűk A szótagolás és az elválasztás A szavak (A toldalékos és a kiejtéstől eltérő helyesírású szavak) A mondat

Minden fejezet egy képpel kezdődik, amely illeszkedik a fejezet tananyagához, és lehetőséget teremt a funkcionális nyelvszemlélet megvalósításához.

A fejezeteket áttekinthető, lényegre törő összefoglaló-rendszerező táblázatok, gondolati térképek zárják.

A tankönyv tartalmazza az új szakszavak érthető, pontos magyarázatát. A kiadvány végén helyesírási szógyűjtemény és tollbamondásszövegek is találhatók.

Munkaformák A tankönyv feladatai lehetővé teszik a korszerű tanítási-tanulási stratégiák, illetve a változatos munkaformák (páros, csoport, kooperatív) alkalmazását. A taneszköz használatát egységes jelrendszer segíti. Például külön piktogram hívja fel a figyelmet a csoportmunkára.

Egyéb kiadványok Nyelvtan és helyesírás munkafüzet Tanmenet (Word formátum) Kézikönyv Interaktív tananyag

Köszönöm a figyelmet!