Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
„ Könyvek révén sokan lesznek tudóssá az iskolán kívül is, könyvek nélkül viszont senki sem lesz tudós még az iskolában sem." /Comenius/
A NAT és a kerettanterv figyelembevételével készült el az új második évfolyamos tartós nyelvtankönyv.
Szembetűnő a vizuális formanyelv változása. Az illusztrációk jobban igazodnak a mai gyerekek ízlés- és képvilágához.
A tankönyvek megvalósítják az integrált anyanyelvi nevelést. Az anyanyelvi nevelés minden területe jelen van a tankönyvekben. A tanulók rendszeresen gyakorolhatják a hangos és néma olvasást, kapnak értelmezési feladatokat, foglalkozhatnak nyelvhelyességi kérdésekkel, beszédműveléssel és beszédfejlesztéssel; a fogalmazástanítást történetalkotási feladatok készítik elő, az írásos feladatok pedig az eszközszintű íráshasználat fejlesztését (is) biztosítják.
A tankönyv fejezetei: A beszéd és az írás A hangok és a betűk A szótagolás és az elválasztás A szavak (A toldalékos és a kiejtéstől eltérő helyesírású szavak) A mondat
Minden fejezet egy képpel kezdődik, amely illeszkedik a fejezet tananyagához, és lehetőséget teremt a funkcionális nyelvszemlélet megvalósításához.
A fejezeteket áttekinthető, lényegre törő összefoglaló-rendszerező táblázatok, gondolati térképek zárják.
A tankönyv tartalmazza az új szakszavak érthető, pontos magyarázatát. A kiadvány végén helyesírási szógyűjtemény és tollbamondásszövegek is találhatók.
Munkaformák A tankönyv feladatai lehetővé teszik a korszerű tanítási-tanulási stratégiák, illetve a változatos munkaformák (páros, csoport, kooperatív) alkalmazását. A taneszköz használatát egységes jelrendszer segíti. Például külön piktogram hívja fel a figyelmet a csoportmunkára.
Egyéb kiadványok Nyelvtan és helyesírás munkafüzet Tanmenet (Word formátum) Kézikönyv Interaktív tananyag
Köszönöm a figyelmet!