A munkával való elégedettség

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munka.
Advertisements

Miért éri meg családbarátnak lenni?
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Fogyasztói magatartás
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Minőségbiztosítási ismeretek
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
Csoport munka.
1 SCHIFFER SÁRA GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft. Üzemi szociális munkás „SZOCIÁLIS MUNKA A PIACI SZEKTORBAN”
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A fogyasztói magatartás
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A jó munkahely kritériuma A vezetés és a vezető
Alapfogalmak.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
3. előadás.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
Az alkalmazottak befolyásolása: a motiváció
SZEMÉLYZETI MARKETING
MOTIVÁCIÓ.
MOTIVÁCIÓ és ÖSZTÖNZÉS
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Munkakörök kialakítása és elemzése
Emberi Erőforrás Menedzsment Bérezés, juttatások, ösztönzés
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
Magatartástudományi Intézet
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
„ Megváltozott munkaképességű munkavállalók –
Munkaszervezés Az emberi tevékenységek megszervezése vállalati szinten
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Minőségbiztosítási ismeretek
Marketing alapok Kopcsay László.
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
A támogatott lakhatás kihívásai
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Elégedettség, elkötelezettség Krajcsák Zoltán
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Az üzletek operatív működtetése
Fogyasztói magatartás
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
A munkaerőpiac mai kihívásai
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Előadás másolata:

A munkával való elégedettség „…az ember csak akkor lusta és fegyelmezetlen, ha olyan munkára kényszerül, amihez semmi kedve nincs. A kedvetlen embert csak pénzzel lehet fegyelmezni, különben, ahogy mondják, a nem akarásnak nyögés a vége. De a rosszul dolgozó embert meg miért fizetnék jobban?” Serény József lemezlakatos

Fogalom Pap és Perczel meghatározása szerint a munkával való megelégedettség mindazon tényezők tudati reprezentálódása, amelyek a munkakör jellemzőiből adódnak, és amelyek tudati tükröződés útján a konkrét munkakörrel szembeni állásfoglalást befolyásolják. Marosi Gabriella

Szűkebb értelemben csupán a munkával kapcsolatos attitűdöket veszik ebből a szempontból figyelembe Tágabb értelemben a munkával való megelégedettség megértéséhez sok egyéb tényezőt is figyelembe kell venni Röviden, a munkával való megelégedettség olyan általános attitűd, amely 3 területről származó számos specifikus attitűd eredője Marosi Gabriella

A munkával való elégedettség modelljei A három legfontosabb: a szükséglet kielégítési elmélet, a társadalmi referenciacsoport elmélet és Herzberg motivációelmélete Marosi Gabriella

A szükséglet kielégítési elmélet A munkával kapcsolatos elégedettség legegyszerűbb felfogása: Az ember elégedett, ha azt kapja, amit akar, és Minél inkább akar az ember valamit, annál elégedettebb lesz, ha végül is megkapja, és annál elégedetlenebb, ha nem kapja meg Vroom kétféle elmélete Marosi Gabriella

A társadalmi referenciacsoport elmélet Az egyén vágyai, szükségletei és érdeklődése helyébe annak a csoportnak a véleményét helyezi, melyre a személy mintegy feltekint, amelyhez tartozni kíván Ha egy munka kielégíti a dolgozó referenciacsoportjának vágyait, szükségleteit, érdeklődését, akkor szeretni fogja, ha nem, akkor nem Marosi Gabriella

Herzberg motivációelmélete A munkával kapcsolatos megelégedés vizsgálatát az elmúlt 40 évben leginkább a Herzberg és munkatársai által kidolgozott elmélet stimulálta Az elmélet nagyrészt Maslow motivációelméletén alapszik Az alacsonyabb szintű szükségletek kielégítése még nem vezet megelégedettségre A munkával való elégedettség a magasabb rendű szükségletek kielégítésétől függ Marosi Gabriella

E kétféle megfontolás vezetett Herzberg kéttényezős elméletéhez A munkával való megelégedettség az érdekes, az ember képességeit próbára tevő munkatevékenységektől, vagyis a munka tartalmától függ A munkával való elégedetlenség a fizikai környezettől, a munkatársaktól, a vezetőktől függ Marosi Gabriella

A munkával való elégedettséget befolyásoló tényezők Kilenc környezeti tényező: Fizetés Előléptetési lehetőség Fizetésen kívüli juttatások Teljesítménytől függő jutalmak Közvetlen vezető Munkatársak Munkahelyi szabályok Munka természete Kommunikáció Marosi Gabriella

Környezeti tényezők A foglalkozás jellege A vezetés jellege A fizetés és az előrehaladási lehetőségek A munkacsoport Marosi Gabriella

Következmények A munkával való elégedettség korai vizsgálatai abból a „naiv” elképzelésből indultak ki, hogy „az elégedett munkás jó munkás, az elégedetlen munkás viszont rossz munkás” Marosi Gabriella

Teljesítmény A dolgozó szervezeti hierarchiában való elhelyezkedése és a saját munkájának befolyásolására való lehetőség: Az elégedettség és a teljesítmény közötti kapcsolat szorosabb, ahogy felfelé haladunk a ranglétrán Gyengébb, ha a dolgozónak nincs hatása arra, hogyan, milyen sebességgel végezheti a munkáját Marosi Gabriella

Fluktuáció Az elégedett dolgozó kevésbé hajlamos arra, hogy munkahelyét változtassa. Ezt befolyásolja: A munkaerőpiac helyzete Az egyéb munkalehetőségek jellege A nyugdíj-kilátások A dolgozó kompetenciája Marosi Gabriella

Hiányzások A munkával való elégedettség önmagában nem garantálja a hiányzások alacsony százalékát. Befolyásoló változók: A munka jelentősége a dolgozó számára Mennyire van lehetősége a dolgozónak arra, hogy munkájában többféle képességét, személyiségének több oldalát felhasználhassa A felettesekkel, munkatársakkal való kapcsolat Marosi Gabriella

Készítette: Marosi Gabriella Köszönöm a figyelmet! Készítette: Marosi Gabriella