Információs nap 2014. szeptember 8..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
szerepe a köznevelésben
Pedagógiai szakszolgálat
A GYÓGYPEDAGÓGIAI KOMPETENCIA VÁLTOZÁSA A PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÁSBAN
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Integráló iskolák a közoktatásban
Szeretettel köszöntjük a Szakmai Konferencia résztvevőit.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Mobilitási Nívódíj 2005.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Integráció és inklúzió
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Ágazatközi együttműködés
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
MAGYARORSZÁG NEVELÉSÜGYE A 19. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
Előadás másolata:

Információs nap 2014. szeptember 8.

A pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013 (II A pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013 (II.26.) EMMI rendelet  3.§-a értelmében a pedagógiai szakszolgálati feladatokat a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ által fenntartott pedagógiai szakszolgálati intézmények („saját jogon”), az állami felsőoktatási intézmény által fenntartott pedagógiai szakszolgálati, illetve egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények (ugyancsak „saját jogon”), továbbá az állami köznevelési közszolgálati feladatellátásban az oktatásért felelős miniszterrel kötött köznevelési szerződés alapján részt vevő, az egyházi jogi személy, a vallási tevékenységet végző szervezet, vagy más nem állami, nem önkormányzati köznevelési intézményfenntartó által fenntartott pedagógiai szakszolgálati, illetve egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézmények látják el.

A KLIK által fenntartott intézmények A KLIK-en belüli profiltisztítás befejezése. A főigazgatói pályáztatás eredményei: Dávid Ilona (Békés), Mosányi Emőke (Főváros), Németh Anita Csilla (Somogy), Horváthné Ladányi Kornélia - dr. Bartháné dr. Kmetty Éva (Hajdú-Bihar), Farmasi Éva-Szilágyi Imréné - Márainé Márkus Ibolya mb. (vas), Pest megye. Állami felsőoktatási intézmény által fenntartott intézmények Pető András Főiskola Eötvös Loránd Tudományegyetem

Pető András Főiskola Gyakorló Óvodája Pető András Főiskola Pedagógiai Intézete Pető András Főiskola Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Konduktív Pedagógiai, Módszertani Intézete és Kollégiuma általános Iskola, utazó gyógypedagógusi hálózat, iskola-egészségügyi ellátás, pedagógiai szakszolgálat: konduktív pedagógiai ellátás, gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás, logopédiai ellátás, nevelési tanácsadás, kollégium.

ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, Eötvös Loránd Tudományegyetem ELTE Gyakorló Óvoda, ELTE Gyertyánffy István Gyakorló Általános Iskola (ELTE Gyakorló Általános Iskola és Szakközépiskola), ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola (ELTE Trefort Ágoston Gyakorlógimnázium), ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium, ELTE Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskola (ELTE Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskola és Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény), ELTE Gyakorló Óvoda és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (ELTE Speciális Gyakorló Óvoda és Korai Fejlesztő Módszertani Központ), ELTE Gyakorló Országos Pedagógiai Szakszolgálat (Eötvös Loránd Tudományegyetem Gyakorló Gyógypedagógiai és Logopédiai Szakszolgálat, Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Országos Gyógypedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény).

Az állami köznevelési közszolgálati feladatellátásban az oktatásért felelős miniszterrel kötött köznevelési szerződés alapján részt vevő, az egyházi jogi személy, a vallási tevékenységet végző szervezet, vagy más nem állami, nem önkormányzati köznevelési intézményfenntartó által fenntartott intézmények. Köznevelési szerződések. Szakértői bizottsági tevékenység.

Egyéb: Szükséges gyógypedagógus szakképzettségek. Szükséges pszichológus szakképzettségek. Intézménykijelölés, adatszolgáltatás. Kormányhivatali eljárások: az ELTE Gyakorló Országos Pedagógiai Szakszolgálat szerepe, a szakértői bizottságok KET-es szakértői szerepe Utazási költségtérítés. Nemzetiségi adatok.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! laszlo.kiss@emmi.gov.hu