Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Coach az egészségügyben
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A Mentor Oscar 2012 nyertesei. Díjak 5,3 millió forint értékben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
1 A „B oldalon” is vannak jó számok, avagy kivezetés a munka világából coaching segítségével Életutak – generációk – ünnepek Szakmai konferencia ISBN:
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Projekttájékoztató nap
Coaching a közigazgatásban
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Vállalati kultúraváltás-Coach szemléletű vezetés
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Vezetés – Vezetési Stílusok
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
professional coach, motivációs előadó
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló.
TERVEZET.
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Olvasd lassan és csendben!.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Nyárnyitó Tini-nap „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.” Gróf Széchenyi István.
Mindennapi veszteségeink
Mentor Oscar.
Coachok és a motiváció. Ahány coach, annyi motiváció? Coachok karakterisztikája: 74% nő – 26% férfi 41 éves átlagéletkor (25-78 év) Eredeti végzettsége:
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Személyiségfejlesztő blogok
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Hogyan teremtsünk egy olyan világot, amihez a munkavállalóink tartozni akarnak Motiváció a XXI. Században Lifegarden.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Értékelő és Fejlesztő Központ
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén Skonda Mária A KPMG Akadémián végzett coach

Szakmai-vezetői háttér Mérnök-közgazdász Több, mint 20 év felsővezetői tapasztalat multinacionális pénzintézeteknél Nagy kihívások - szervezet és csapatépítések – átalakulások és fúziók Sosem „business as usual” Executive coach – 2010.június

Tanulságok-”Lessons learned” A hagyományos vezetői-team fejlesztői módszerek, mint Oktatások, trainingek, Team fejlesztő gyakorlatok Prezentációk, stb… közlés,közlés,közlés….de az üzenet gyakran nem megy át! Hogyan tudom átvinni az üzenetet, hogyan tudom segíteni a munkatársakat annak megértésében: merre tart a vállalat közösen megtalálni a legjobb megoldásokat, legjobb tudásunk szerint hogyan tudom lelkesíteni őket, hogy kreativitást, kezdeményezést és szenvedélyt vigyenek munkájukba?

A „tartalékok” – mobilizálni, ami a felszín alatt van „Eisberg” modell A szunnyadó, hozott tudás, értékek feltárása, Az érzelmi kötődés megteremtése, A racionális és érzelmi azonosulás összekapcsolása A coach-vezető és munkatárs közötti bizalmi kapcsolat, A folyamat kialakítása, Racionális és érzelmi ráhatás, Mobilizálás 4

Vezetői attitüd váltás fontossága A munkatársak értékeinek, céljainak megértése Ezek összehangolása a szervezeti célokkal „Figyelmes hallgatás” Konstrutív visszajelző beszélgetések Bizalmi alapok megteremtése Egy lehetséges út: Coaching tipusu vezetési módszerek

Ami a képzésre elindított A tapasztalatok összegzése Egységes módszertanon alapuló eszköztár a coaching szemléletű vezetés gyakorlatához Támasz az executive létben Mint vezetői tapasztalatokkal bíró képzett coach vezetők támogatása

A módszertan Eszköztár megismerése Készségszintű elsajátítás – egyéni „toolkit” kialakítás Pszichológiai alapok, érzelmi intelligencia Segítség a „jéghegy” víz alatti részének megértéséhez Értő figyelem-kérdezéstechnikák Kérdezz, értsd meg – ne vitatkozz! Döntés, delegálás, motiváció A vezetés alappillérei Csoport coaching Csapatfejlesztés vs. egyéni fejlesztés egy koncepció mentén

A módszertan Coaching és/vagy mentoring Mint vezetői módszer előnyei és buktatói A tudásközpontu szervezetek eszköze Az executive lét fontos kérdései Segítség a vezetői önismerethez, probléma kezeléshez Az executive coach szerepe és fontossága a vezető támogatásában

D - diagnózis I - irányok A - alternatívák D - döntés A - alkalmazás A módszertan A coaching folyamata a vezetés gyakorlatában és a vezető támogatásában D - diagnózis I - irányok A - alternatívák D - döntés A - alkalmazás L - lezárás

Az „AHA” élmény – egy történet

CREDO Mint coach szemléletű vezető és mint coach A manager lét hasonlít a nyolcezres csúcsok megmászásához: folyamatos megpróbáltatások, váratlan "terep-és időjárásbeli" változások. A mászás során egyre fogy az oxigén és fogynak a társak - gyakran oxigénhiányos állapot és szorító magányérzés fog el - de mászol tovább, visszafordulni már sokszor nem lehet ....És ha felérsz, a sikerélményt kíséri az, hogy végtelenül magányosnak érzed magad. Aki erre nincs felkészülve, könnyen a mélybe zuhan. Ezért kellenek az alap- és közbenső "táborok" és fent kapcsolat a támogatókkal. A coachok ezeken az "állomásokon" adnak segítő támogatást és a csúcs magányában is fogódzót, hogy egyedül is megtaláld a megfelelő megoldást. Ők a managerek "biztosítókötelei" a csúcsteljesítmények során: támogatásuk által a vezetők saját munkájuk során is eszközt kapnak beosztottaik támogatásához és a vállalati kultúra színvonalának emeléséhez