HUNGARY THE COUNTRY OF SOLUTIONS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
N A GY K A N I ZS A az ezredforduló városa. ALPOK-ADRIA MUNKAKÖZÖSSÉG DRÁVA-MURA EUROKISRÉGIÓ NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ DÉL-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ NAGYKANIZSAI.
Advertisements

Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Magyar sikerek Kínában
Bemutatkozik a Nemzeti Külgazdasági Hivatal
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
A Magyar Suzuki Zrt. tapasztalatai
Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT szeptember 30. Pécs.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Támogatási lehetőségek Magyarországon megvalósuló beruházásokhoz Ésik Róbert elnök november 17.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv Szaló Péter elnök NEMZETI FEJLESZTÉSI HIVATAL Október 11.
Pécs és térsége gazdasága Pólus és a K+F+I november 27. Dr. Síkfői Tamás.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Kollár Katalin Győr, október
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
Nyugat- és Közép-Dunántúl járműipari központjainak pozicionálása a KKE-i városhálózatban Dr. Filep Bálint – Tömböly Teodóra Győr, május 4.
A magyarországi K+F politika
Készítette: Koleszár Gábor
címben in Hungary Indiai konferencia holnapi
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

HUNGARY THE COUNTRY OF SOLUTIONS

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA HUNGARY

IPARI-GÉPIPARI HAGYOMÁNYOK

NAGY MULTÚ, MAGAS SZÍNVONALÚ OKTATÁS ÉS KÉPZÉS

TÁMOGATÁSI CSOMAG, MUNKAHELYENKÉNT AKÁR 100.000 EUR

STRATÉGIAI MEGÁLLAPODÁS A KORMÁNNYAL

NÉMET-MAGYAR KULTURÁLIS ÉS INFRASTRUKTURÁLIS KAPCSOLATOK

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

STABIL ALAPOK HUNGARY

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

1 VERSENYKÉPES GAZDASÁG STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra Magyarország eltökélt, a versenyképes, munkaalapú gazdaság megteremtése mellett. Az elmúlt években nagyban javultak a makrogazdasági és munkaerő-piaci mutatók.

1 K+F A JÁRMŰIPARBAN STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra Magyarország nem csupán egy újabb autógyárat céloz meg, hanem szeretne segítségre lenni abban, hogy a jövő iparágát közösen építse fel a leendő beruházóval. Meggyőződésünk, hogy az autóipar jövőjének szempontjából fontos irányokban található olyan beszállító, aki hozzáadott értéket tud teremteni a beruházónak olyan területen, mint pl. az autó súlyának csökkentése vagy az autó „okosabbá” tétele.

1 K+F MAGYAR VÁLLALATOK A TELJESSÉG IGÉNYE NÉLKÜL STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra NAV N GO innovatív navigációs megoldások ZOLTEK ZRT., A TORAY CSOPORT TAGJA szélturbina lapátok gyártása ALUINVENT ZRT. alumíniumhabok és alumínium mátrixú kompozitok CARBON COMPOSITES KFT. carbon szálerősítésű karosszéria elemek MESHINING ENGINEERING KFT. természetes szálú kompozitok OMIKRON-DOKK MŰANYAGIPARI KFT. erősített kompozit műanyagok TECHNOPLAST GROUP KFT. alumínium habbal történő gyártás

1 BESZÁLLÍTÓK A MAGYARORSZÁGI JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓ CÉGEK SZÁMA 699. STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra BOSCH BRIDGESTONE CONTINENTAL DELPHI DENSO FAURECIA JOHNSON CONTROLS LEAR MAGNA MICHELIN SCHAEFFLER GROUP SUMITOMO ELECTRIC THYSSEN KRUPP ZF GROUP

1 AUDI Hungária Motor Kft. Győr STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság Alapítás éve: 1993 Termékek: TT Coupé/Roadster, A3 Cabriolet/Limousine Autógyártási kapacitás/év: 125.000 Motorgyártási kapacitás: 1.900.000 Alkalmazottak száma (2013): 10.337 Árbevétel (2013): 5,588 milliárd EUR AUDI Hungária Motor Kft. Győr STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra

1 Opel Szentgotthárd Kft. (GM) Szentgotthárd Alapítás éve: 1991 Termékek: motorok, hengerfejek, sebességváltók Motorgyártási kapacitás/év: 1.000.000 (2015) Foglalkoztatottak száma (2013): 1.000 (1.500 – 2015) Árbevétel (2012): 86,7 millió EUR Opel Szentgotthárd Kft. (GM) Szentgotthárd STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra

1 Magyar Suzuki Kft. (Suzuki Motors) Esztergom STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra Magyar Suzuki Kft. (Suzuki Motors) Esztergom Alapítás éve: 1991 Termékek: Swift, Splash, SX4, S-Cross Gyártási kapacitás/év: 300.000 Foglalkoztatottak száma (2013): 3.100 Árbevétel (2013): 1,5 milliárd EUR

1 Mercedes-Benz Manuf. Hungary Kft. (Daimler) Kecskemét STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra Mercedes-Benz Manuf. Hungary Kft. (Daimler) Kecskemét Termékek: B Class, CLA Gyártási kapacitás/év: 150.000 Foglalkoztatottak száma (2013): 3.500 Árbevétel (2013): 2,1 milliárd EUR

1 ? STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Beszállítók Autóipari klaszter Termelékenység Infrastruktúra

1 MUNKAERŐKÖLTSÉGRE VETÍTETT TERMELÉKENYSÉG A JÁRMŰIPARBAN (%) STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra A járműipari ágazatban a látszólagos produktivitás és munkaerő költség összehasonlítása alapján Magyarország kiemelkedő helyet foglal el a környező országok között.

1 STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra

1 MAGYARORSZÁG KÖZPONTI ELHELYEZKEDÉSE STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra 20 ország piaca és nagyjából 500 millió fogyasztó az Európai Unióban 1.000 km-en belül elérhető A stratégiailag fontos piacok kiváló megközelít- hetősége Magyarország a 4 fő páneurópai közlekedési folyosó találkozásánál helyezkedik el, kiterjedt út- és vasúthálózattal valamint logisztikai- és telekommunikációs infrastruktúrával rendelkezik.

1 STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra

1 EGYRE NÖVEKVŐ AUTÓPÁLYA HÁLÓZAT STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra

1 EGYRE NÖVEKVŐ AUTÓPÁLYA HÁLÓZAT Magyarország Hollandia és Belgium után a harmadik helyen áll az úthálózat sűrűsége szempontjából Európában. Az autópálya-hálózat lehetővé teszi az egyes régiók és a szomszédos országok gyors megközelíthetőségét. STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra MISKOLC NYÍREGYHÁZA BUDAPEST DEBRECEN GYŐR TATABÁNYA SZEGED SZEKSZÁRD NAGYKANIZSA PÉCS

PRÁGA: 5 ÓRA MÜNCHEN: 6 ÓRA VARSÓ: 10 ÓRA KIJEV: 12 ÓRA HAMBURG: 8 ÓRA ROTTERDAM: 12 ÓRA MISKOLC NYÍREGYHÁZA BÉCS: 1 ÓRA BUDAPEST DEBRECEN GYŐR TATABÁNYA BUKAREST: 10 ÓRA KONSTANCA: 12 ÓRA SZEGED SZEKSZÁRD NAGYKANIZSA PÉCS ZÁGRÁB: 1 ÓRA KOPER: 6 ÓRA TIRESZT: 6 ÓRA

1 MISKOLC STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra MISKOLC

1 MISKOLC STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság SK K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra UA MISKOLC DE AU CZ RO

1 KITERJEDT VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra

1 KITERJEDT VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra BREMENHAVEN HAMBURG ROTTERDAM MÜNCHEN BÉCS BUDAPEST KONSTANCA KOPER

1 KITERJEDT VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra

1 KITERJEDT VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra MOSZKVA ZÁHONY BUDAPEST PEKING TOKIO

1 KITERJEDT VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS STABIL ALAPOK Versenyképes gazdaság K+F Autóipari klaszter Beszállítók Termelékenység Infrastruktúra MOSZKVA ZÁHONY 500 konténer/nap átrakási kapacitás Hosszú távon széles nyomtáv kiépítése a Záhony–Nyíregyháza–Tokaj–Miskolc vonalon BUDAPEST PEKING TOKIO

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

OKTATÁS HUNGARY

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

2 MISKOLCI OKTATÁS Miskolc első ismert iskolája már a 15. században OKTATÁS Miskolci oktatás Hazai mérnökhallgatók Duális képzés Bay Zoltán kutatóintézet Miskolc első ismert iskolája már a 15. században létezett. Földes Ferenc Gimnázium: két, több évszázados múltú intézmény, a református és a katolikus gimnázium összevonásával jött létre. Több évszázadra visszatekintő felsőoktatás: Miskolc egyetemének jogelődje a selmecbányai főiskola

2 MISKOLCI KUTATÓ BÁZIS OKTATÁS Miskolci oktatás Hazai mérnökhallgatók Duális képzés Bay Zoltán kutatóintézet A felsőoktatásban a 2012/2013-as tanévben 66 felsőoktatási intézményben (28 állami, 25 egyházi és 13 alapítványi) 338.467-en folytattak tanulmányokat. Össz. mérnök hallgatók: 32.621 Mechanika és fémmunka: 8.067 Elektronika és automatizálás: 17.181

2 DUÁLIS KÉPZÉS A duális szakképzés biztosítéka a gazdaság és a vállalatok versenyképességének- Együttműködés a középfokú oktatás szintjén. Együttműködés a felsőfokú oktatás szintjén: BMW Tanszékcsoport létrehozása a Miskolci Egyetemen. . OKTATÁS Miskolci oktatás Hazai mérnökhallgatók Duális képzés Bay Zoltán kutatóintézet

2 BAY ZOLTÁN alkalmazott kutatási intézmény K+F tevékenységeik Anyagtudomány, nanotechnológia és lézertechnológia Biotechnológia Információs és kommunikációs technológia Környezetipar Logisztika és ipari gyártástechnológia Mechanikai, fizikai, kémiai-analitikai méréstechnika Genomika Szabályozástechnika OKTATÁS Miskolci oktatás Hazai mérnökhallgatók Duális képzés Bay Zoltán kutatóintézet

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

TÁMOGATÁS HUNGARY

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

3 TÁMOGATÁSOK Munkavállalónként 10.000 EUR Készpénztámogatások Egyedi kormánydöntéssel megítélt közvetlen támogatás (EKD). Az Európai Unió által társfinanszírozott pályázati lehetőség. TÁMOGATÁSOK Készpénztámogatások Egyéb pénztámogatások Adókedvezmények Intenzitás

3 TÁMOGATÁSOK Munkavállalónként 10.000 EUR Egyéb pénztámogatások Munkahely teremtési támogatás a hátrányos helyzetű régiókban Képzési támogatás és tanműhely létrehozási támogatás TÁMOGATÁSOK Készpénztámogatások Egyéb pénztámogatások Adókedvezmények Intenzitás

3 TÁMOGATÁSOK Munkavállalónként 10.000 EUR Adókedvezmények Fejlesztési adókedvezmény Szociális adókedvezmény Kutatás-fejlesztést ösztönző adókedvezmények Egyéb adókedvezmények TÁMOGATÁSOK Készpénztámogatások Egyéb pénztámogatások Adókedvezmények Intenzitás

3 MAXIMÁLIS TÁMOGATÁSI INTENZITÁS TÁMOGATÁSOK Készpénztámogatások Egyéb pénztámogatások Adókedvezmények Intenzitás ÉSZAK-MAGYARORSZÁG 50% KÖZÉP-MAGYARORSZÁG 20-35% ÉSZAK-ALFÖLD 50% KÖZÉP-DUNÁNTÚL 35% NYUGAT-DUNÁNTÚL 25% DÉL-ALFÖLD 50% DÉL-DUNÁNTÚL 50%

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

ÜGYINTÉZÉS HUNGARY

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

4 EGY-ABLAKOS ÜGYINTÉZÉS EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉS Egy-ablakos ügyintézés Timing Telek előkészítés A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) „egy-ablakos” támogatási rendszert működtet a Magyarországon beruházást megvalósító vállalatok részére. A szolgáltatás-csomag részeként a HIPA az egyedi kormánydöntéssel megítélt támogatás vonatkozásában teljes körű projektmenedzsment tevékenységet végez

4 TIMING EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉS Egy-ablakos ügyintézés Timing Telek előkészítés

4 TELEK ELŐKÉSZÍTÉS EGYABLAKOS Az állam minden szükséges előkészületet ÜGYINTÉZÉS Egy-ablakos ügyintézés Timing Telek előkészítés Az állam minden szükséges előkészületet elvégez: Engedélyeztetés Földterület vásárlás Tulajdon átruházás Kisajátítás Telek előkészítés Közmű

4 TELEK ELŐKÉSZÍTÉS EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉS Egy-ablakos ügyintézés Timing Telek előkészítés

4 TELEK ELŐKÉSZÍTÉS Közvetlen autópálya lecsatlakozás a telek mellett EGYABLAKOS ÜGYINTÉZÉS Egy-ablakos ügyintézés Timing Telek előkészítés Közvetlen autópálya lecsatlakozás a telek mellett Közvetlen autópálya-kapcsolat Nyugat-Európával

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

KÖRNYEZET HUNGARY

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

A MEGOLDÁSOK ORSZÁGA STABIL ALAPOK OKTATÁS TÁMOGATÁS ÜGYNZÉTÉS KÖRNYEZET

5 SZABADIDŐ Miskolc város számtalan lehetőséget nyújt a kikapcsolódásra KÖRNYEZET Szabadidő Oktatásügy Német-magyar kapcsolatok Termálfürdők, spa-k Bükki nemzeti park Aggteleki nemzeti park Mátra Tokaj-hegyalja borvidék Opera fesztivál Moziünnep Színház fesztivál Bor- és sör fesztivál

5 OKTATÁSÜGY Az oktatásügy megfelelően ki van építve: 278 óvoda mellett, 291 általános iskola működik ebből 29 kéttannyelvű 19 érettségit adó iskola, ebből 11 kéttannyelvű. A Magyarországi Németek Országos Önkormány- zatához jelenleg három nagy oktatási intézmény tartozik: Friedrich Schiller Gimnázium, Pilisvörösvár Magyarországi Németek Általános Művelődési Központja, Baja Koch Valéria Iskolaközpont, Pécs KÖRNYEZET Szabadidő Oktatásügy Német-magyar kapcsolatok

5 NÉMET-MAGYAR KAPCSOLATOK A magyarországi német kulturális élet főbb intézményei: Magyarországi Németek Háza. Nikolaus Lenau Közművelődési Egyesület Magyarországi Német Fiatalok Közössége A budapesti Német Nagykövetség kulturális referatúrája támogatja a Magyarországon tevékenykedő német kulturális és oktatási intézményeket: Goethe Intézet Budapesti Német Iskola KÖRNYEZET Szabadidő Oktatásügy Német-magyar kapcsolatok

HUNGARY THE COUNTRY OF SOLUTIONS