Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig."— Előadás másolata:

1 Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig

2 JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG Prioritások – a közúti infrastruktúra kiemelt fejlesztési programja 2003-2006. 2003. az előkészítés éve –a folyamatban lév ő munkák folytatása és a 2004-ben induló jelent ő s volumenű új építések előkészítése 2004. az európai építés első éve –az Európai Unió Kohéziós Alapjából is támogatható nagy volumenű és jelentős beruházások indítása 2005. az építés és a felújítások éve –a jelentős beruházások folytatása mellett az országos közúthálózat kiemelt fenntartási és felújítási programja 2006. útátadások és a gyorsítás előkészítése éve –a nagy projektek egy részének befejezése, a gyorsforgalmi utak újabb szakaszai építésének előkészítése

3 Prioritások – a hálózat fejlesztésének stratégiai célkitűzései Közép távon az ország gyorsforgalmi utakkal való ellátottsága érje el az EU mai országai (EU15) akkori megfelelő átlagának 60 %-át. Hosszú távon az ország gyorsforgalmi utakkal való ellátottsága érje el az EU15 akkori megfelelő átlagát. A hálózat sugaras szerkezete változzon sugaras-gyűrűs rácsszerkezetté az elmaradott területek felzárkóztatása, a fővárosi agglomeráció tehermentesítése érdekében. Javuljon a közlekedési ágak közötti munkamegosztás. Teljesítőképes határátmenetek megvalósítása, a hagyományos mellékúti kapcsolatok helyreállítása. A természeti- és emberi környezet, a termőföld védelme. JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG

4 úthálózat 2002-ben A gyorsforgalmi úthálózat 2002-ben SK A SLO HR YU RO UA Vác Tornyosnémeti Dunaújváros BUDAPEST Eger Veszprém Győr Tatabánya Kaposvár Pécs Szekszárd Székesfehérvár Kecskemét Békéscsaba Nyíregyháza Miskolc Szeged Debrecen Füzesabony Emőd Polgár BÉCS felé POZSONY, PRÁGA felé IV. Szolnok IV V V V Duna Tisza Helsinki folyosók állami autópálya koncessziós autópálya állami autóút épülő autópálya épülő autóút koncesszióba adott autópálya építési jog M30 M3 M15 M1 M0 M2 M7 M5 M9

5 JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG

6 SK A SLO HR YU RO UA A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra Rábafüzes Parassapuszta Vác Tornyosnémeti Röszke Ilocska Letenye Nagykanizsa Dunaújváros Eger Szombathely Veszprém Győr Tatabánya Kaposvár Pécs Lelle Szekszárd Sopron Mohács Székesfehérvár Kecskemét Békéscsaba Nyíregyháza Miskolc Kiskunfélegyháza Debrecen Füzesabony Emőd Baja Polgár V V/C X/A BÉCS felé V V/A POZSONY, PRÁGA felé IV. GRÁC felé LJUBJANA, TRIESZT felé ZÁGRÁB felé SZARAJEVÓ felé TEMESVÁR, BUKAREST felé BELGRÁD felé ARAD, KOLOZSVÁR felé LVOV, KIJEV felé KASSA felé Szolnok IV V BUDAPEST ARAD felé Szeged Nagylak Duna Tisza Zalaegerszeg Tornyiszmiklós Helsinki folyosók gyorsforgalmi hálózat 2002-ben Hálózatbővülés 2003-2006: autópálya autóút épülő autópálya épülő autóút autópálya előkészítés alatt autóút előkészítés alatt Salgótarján M0 M0 M4 M30 M3 M2 M3 M35 M8 M4 M5 M44 M43 M15 M9 M8 M1 M7 M7 M70 M9 M6 M56 V BszgyörgyM25

7 JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG

8 A program elemei 2015-ig I. az M0 teljes budapesti gyűrű szektoronként a forgalom igényeinek megfelelő kiépítettséggel, az M1 autópálya Budapesttől Hegyeshalomig, az M2 autópálya Budapesttől-Vácig, az M2 autópályává fejleszthető autóút Váctól a magyar-szlovák határig, az M3 autópálya Budapesttől-Nyíregyházáig, az M3 autóút Nyíregyházától a magyar-ukrán határig, az M4 autópálya Budapesttől Szolnokig, az M4 autópályává fejleszthető autóút Szolnoktól a magyar-román határig, az M5 autópálya Budapesttől a jugoszláv-magyar határig, az M6 autópálya Budapesttől Dunaújvárosig, az M6 autópályává fejleszthető autóút Dunaújvárostól Pécsig, az M7 autópálya Budapesttől a magyar-horvát határig, az M8 autópályává fejleszthető autóút a magyar-osztrák határtól Dunaújvárosig és Dunavecsétől Szolnokig (M4), az M8 dunaújvárosi Duna- hídja a rávezető szakaszokkal, az M9 autóút Sopron-Szombathely-Nagykanizsa és Kaposvár-Szekszárd- Hajós-53 sz. főút közötti szakaszai, JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG

9 az M15 autóút autópályává fejlesztve Mosonmagyaróvártól a magyar- szlovák határig, az M25 autóút az M3 autópálya és Eger között, az M30 autópálya Emődtől (M3) Miskolcig, az M30 autópályává fejleszthető autóút Miskolctól a magyar-szlovák határig, az M35 autópálya Görbeházától (M3)-Debrecen elkerülésével a 47 sz. főútig, az M43 autópályává fejleszthető autóút Szegedtől (M5) a magyar-román határig, az M44 autóút Kecskeméttől (M5) a magyar-román határig, az M56 autóút Bólytól (M6) a magyar-horvát határig, az M70 autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakasza, az M86 autóút Levél (M1/M15) és Hegyfalu (M9) között. JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG A program elemei 2015-ig II.

10 SK A SLO HR YU RO UA 2015-re javasolt 2015-re javasolt gyorsforgalmi úthálózat Rábafüzes Parassapuszta Vác Tornyosnémeti Röszke Ilocska Letenye Dunaújváros Eger Veszprém Győr Tatabánya Kaposvár Pécs Lelle Szekszárd Sopron Mohács Székesfehérvár Kecskemét Békéscsaba Nyíregyháza Miskolc Kiskunfélegyháza Debrecen Füzesabony Emőd Baja Polgár V V/C IV X/A BÉCS felé V V/A POZSONY, PRÁGA felé IV. GRÁC felé ZÁGRÁB felé SZARAJEVÓ felé TEMESVÁR, BUKAREST felé BELGRÁD felé ARAD, KOLOZSVÁR felé LVOV, KIJEV felé KASSA felé Szolnok IV V ARAD felé Helsinki folyosók autópálya autóút épülő autóút V Szeged Nagylak Duna Tisza LJUBJANA, TRIESZT felé BUDAPEST M56 M30 M3 M35 M4 M8 M4 M0 M2 M8 M15 M1 M81 M86 M9 M70 M7 M6 M9 M56 M5 M43 M44 Szombathely Zalaegerszeg Bszgyörgy NagykanizsaM25

11 JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG

12 A 2003-ban biztosított 79,4 MrdFt-ból épül a 38 darab kiemelt fejlesztési projekt építésének folytatása, az M30 autópálya Emőd-Miskolc közötti szakaszának tovább építése, az M9 autópálya 6-51 sz. főutak közötti szakaszának és a Duna-hídnak befejezése, az M3 autópálya Polgár-Görbeháza közötti, az M7 autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi és Letenye- Becsehely közötti szakaszai továbbá az M70 autóút építése, további autópályák építésének előkészítése. JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG

13 A fejlesztés eredményei a főváros tehermentesítése az átmenő forgalomtól az M0 forgalommal arányos bővítése révén, új, nagyteljesítményű főhálózati elemek kiépítése a budapesti agglomerációban, Szeged, Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc elérése autópályával, a határszakaszok gyorsforgalmi utakkal való elérése, új folyami átkelések létesítése a Dunán és a Tiszán, a gyűrű- és haránt irányú kapcsolatok fejlesztése a hátrányos hálózatszerkezet felszámolása érdekében, a dél-alföldi régió feltárása. JAVASLAT A KÖZÚTHÁLÓZAT FEJLESZTÉSI PROGRAMRA 2015-IG


Letölteni ppt "Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig."

Hasonló előadás


Google Hirdetések