„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hulladékok újrahasznosítási célja
Advertisements

Biblia Levelez ő Iskola „Idegen vagyok a földön, ne rejtsd el el ő lem parancsaidat”
Az OH TÁMOP fejlesztései
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Külső tantárgyi koncentráció Technika évfolyam
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
TÁMOP /A
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Napocska Napköziotthon
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
A TÁMOP / „FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt Az innovációs foglalkoztatási kezdeményezések tématerületen megvalósuló.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Erdei iskola Szálkán. CélokEredmények Tantárgyi ismeretanyag elmélyítése, bővítése, közvetlen tapasztalatszerzés – cselekvés útján Vízinövények és állatok.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
A sajtótájékoztató a Zöld fesztivál keretein belül kerül megrendezésre Vállalások: - Anyagtakarékossági célból a sajtóközlemény CD mellékleten kerül kiküldésre.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
Körlánc Egyesület.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A projekt általános szakmai célkitűzései
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
TÁMOP /1-2F Hulladékanalízis és –kezelés 14. évfolyam Hulladékanalízis és -kezelés – a gyakorlat szerkezete, általános tudnivalók (elméleti.
S AJÁT MODUL ÖS TANÉVBEN D ROGPREVENCIÓ Szegedi Károlyné.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Készítette a Pápai Gazdasági Szakközépiskola és Kollégium 9.D osztálya
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Barcsák Marianna KPSZTI
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A papír másik oldala I. rész Összeállította: az Ökológiai Stúdió Alapítvány, Győr A projektet támogatta: a FM Zöld Forrás PTKF/359/2014.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Család – és Gyermekjóléti Központ
Újrahasznosítás Forrás:
Előadás másolata:

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja Tóth-Pliska Ágnes Dunakeszi Bárdos Lajos Általános Iskola Dunakeszi

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja A modul rövid leírása: - A papír alapanyaga, a takarékosság fontossága, a hulladék-megelőzés szerepe, újrahasználat. - Az újrahasznosítás okának, menetének megismerése. - Újrahasznosított papír készítése. A modul célja: - A papírral kapcsolatos eddigi ismeretek felelevenítése, bővítése. - Nulla hulladék program(anyagtakarékosságról, újrahasználat), a papírhulladék szelektálására vonatkozó ismeretek bővítése. - A környezetvédelem fontosságának kihangsúlyozása, felismertetni a pazarló fogyasztói szokásokat, bemutatni a szelektív hulladékgyűjtés, és a hulladékfeldolgozás előnyeit. Felhasználási terület: - Időkeret: 4x45 perc több napra bontva - Korosztály: 6-14 év - Iskolai keret: témahét

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja Ajánlott feldolgozási mód: 1. Előkészítés - Újrahasznosított papírból készült tárgyak és papírhulladék gyűjtése. -A feldolgozandó papír tépése, áztatása. 2. Új tartalom feldolgozás -Megelőzésről szóló foglalkozás. -Ismétlés csoportalakítással. -Szelektív hulladékgyűjtés ismereteinek mélyítése többféleképpen. -Az újrahasznosítás miértje, menete. A papírpép vizsgálata. -Papírmerítés. -A merített papír feldolgozása. 3. Értékelés -Élménybeszámoló. -Tapasztalatok levonása. -Az elkészült munkák bemutatása.

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja „Úgy érezték, a munkájukkal fákat mentenek meg a kivágástól, illetve, hogy olyan dolgot hozhatnak létre a papírmerítéssel, amiben eddig még nem volt részük, csak boltban találkoztak vele.” „ Nem csak a gyerekek, hanem egész családok lettek bevonva.” „ Nagyon sokféle, egymástól igen különböző tevékenység követte egymást a tudásanyag felelevenítésén át, a manuális tevékenységekig.” „A hangulat fantasztikusan jó volt. Mosolyogva és büszkén távozhattak az óráról a saját maguk által készített karácsonyi ajándékkal.”

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja Ajánlás -Az oktatás minden területébe beépíthető a modul egy-egy részlete. -Alkalmas tanórai feldolgozásra, témanap, témahét, délutáni foglalkozás, erdei iskola keretein belüli megvalósításra. Több ünnephez, jeles naphoz kapcsolható. -A gyerekeknek nagy örömet okoz, hogy saját kezükkel teremtenek elő valami újat, így maradandó élményt kapnak. -Tapasztalatom szerint sikerül a papírfelhasználással kapcsolatos gondolkodásukat átformálni a modul segítségével.