„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja Tóth-Pliska Ágnes Dunakeszi Bárdos Lajos Általános Iskola Dunakeszi
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja A modul rövid leírása: - A papír alapanyaga, a takarékosság fontossága, a hulladék-megelőzés szerepe, újrahasználat. - Az újrahasznosítás okának, menetének megismerése. - Újrahasznosított papír készítése. A modul célja: - A papírral kapcsolatos eddigi ismeretek felelevenítése, bővítése. - Nulla hulladék program(anyagtakarékosságról, újrahasználat), a papírhulladék szelektálására vonatkozó ismeretek bővítése. - A környezetvédelem fontosságának kihangsúlyozása, felismertetni a pazarló fogyasztói szokásokat, bemutatni a szelektív hulladékgyűjtés, és a hulladékfeldolgozás előnyeit. Felhasználási terület: - Időkeret: 4x45 perc több napra bontva - Korosztály: 6-14 év - Iskolai keret: témahét
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja Ajánlott feldolgozási mód: 1. Előkészítés - Újrahasznosított papírból készült tárgyak és papírhulladék gyűjtése. -A feldolgozandó papír tépése, áztatása. 2. Új tartalom feldolgozás -Megelőzésről szóló foglalkozás. -Ismétlés csoportalakítással. -Szelektív hulladékgyűjtés ismereteinek mélyítése többféleképpen. -Az újrahasznosítás miértje, menete. A papírpép vizsgálata. -Papírmerítés. -A merített papír feldolgozása. 3. Értékelés -Élménybeszámoló. -Tapasztalatok levonása. -Az elkészült munkák bemutatása.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja „Úgy érezték, a munkájukkal fákat mentenek meg a kivágástól, illetve, hogy olyan dolgot hozhatnak létre a papírmerítéssel, amiben eddig még nem volt részük, csak boltban találkoztak vele.” „ Nem csak a gyerekek, hanem egész családok lettek bevonva.” „ Nagyon sokféle, egymástól igen különböző tevékenység követte egymást a tudásanyag felelevenítésén át, a manuális tevékenységekig.” „A hangulat fantasztikusan jó volt. Mosolyogva és büszkén távozhattak az óráról a saját maguk által készített karácsonyi ajándékkal.”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja Ajánlás -Az oktatás minden területébe beépíthető a modul egy-egy részlete. -Alkalmas tanórai feldolgozásra, témanap, témahét, délutáni foglalkozás, erdei iskola keretein belüli megvalósításra. Több ünnephez, jeles naphoz kapcsolható. -A gyerekeknek nagy örömet okoz, hogy saját kezükkel teremtenek elő valami újat, így maradandó élményt kapnak. -Tapasztalatom szerint sikerül a papírfelhasználással kapcsolatos gondolkodásukat átformálni a modul segítségével.