Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A világ 2004-ben Egy Norwég diplomatát, Charung Gollart, arra kértek, hogy az ENSZ-nek egy rajzos prezentáción keresztül mutassa be 2004-ben a világ fő.
Advertisements

Szülői elégedettség mérés eredménye
Kirándulás. Szép időben maciék kirándulni mennek a szabadba.
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park.
ADVENT.
Takács Béla Tanulási VÁZ (lat). Mit várok a szóbeli feleletnél? Gondosan felépített, végiggondolt feleletet! A továbbiakban ehhez kívánok segítséget.
Mikor, hogyan és miért történik? 3- 5 évesek
Félévi követelmény (nappali)
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
Készitette:Bota Tamás Czumbel István
ADVENT ANGYALAI.
Napocska Napköziotthon
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Sztereogram.
Kastélykert Körzeti Óvoda
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
A KUTYA TOVÁBB.
Interaktív tábla és az Easiteach használata
V. Ki és hogyan tervezi és szervezi a tevékenységet
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Most van a nyulak hónapa!!!
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Módszertani megújulás a nevelő munkában
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
AZ ÍRÁS Ókori Róma írása.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Katica csoport Október Tűz modul
Pozicionálás 1. Kurzor elhelyezése a képernyőn 2. Színkezelés.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Baba Etológia.
Rajzfejlődés-áttekintés
A 0-3 évesek rajzfejlődése
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Paint.
Minden, mi él, csak Téged hirdet, minden dicsér, mert mind a műved, azzal, hogy él, ezt zengi Néked: ”Dicsérlek én, dicsérlek Téged!”
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Programozás Imagine Logo.
A kommunikáció tényezői
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások. Mentés A feladatot mentsük el a saját mappánkba „7_2_ppt_SajátNév” néven (ahol a SajátNév a saját nevünk helyesen leírva,
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
Az alapvető kommunikáció
INNET Az interaktív térkép Duray Zsuzsa. Mi is az interaktív térkép? Olyan kép- és hangzóanyagokat, feladatokat tartalmazó felület, amely bemutatja a.
(REFLEXIONES) Auto. show Caño Cristales – Kolumbia.
Írástörténet Napjainkban divatos metafora a "Gutenberg galaxis" búcsúztatása. A multimédiás kommunikáció, a "digitális írásbeliség" megjelenésével sokan.
Szöveggel vezérelt rajzolás
Dicsér az ég, nap, hold és csillagok,
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
LEGO Dacta program.
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
A JÁTÉK SZEREPE A HABILITÁCIÓS- REHABILITÁCIÓS MUNKÁBAN Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Embléma, logotípia, piktogram, címer. Logotípia LOGÓ: a beszéddel kapcsolatos fogalom, a beszéddel kapcsolatos dologra utal A logó szó valójában az emblémában.
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
MÁSSALHANGZÓK GYAKORLÁSA
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Ágota néni Firenzében Erasmus + kurzus:
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Térbeli tájékozódás fejlesztése
ADVENT.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Előadás másolata:

Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)

Nyelv és kommunikáció Célok: Tudja megérteni a szöveget és tudja használni az új szavakat Megértse, hogy a szövegnek van értelme Felismerjen egyszerű szavakat és betűket a szövegben Milyen formában lehet megvalósítani: Vegyen részt csoportokban Vegyen részt az aktivitásban Beszélgessen a csoporttársaival és az óvónővel egy meséről (pl. tudja elmesélni egy rövid mesének a tartalmát) Témák: Név és vezetéknév Családtagok Barátok, csoporttársai, akik őt körülveszik Saját szobája, óvodája, családi házuk Mik az elvárások (saját) a családjában és az óvodában

Tudományok Célok: Tudja a formákat, színeket és tudja is megnevezni a kapcsolatokat (térbeli kapcsolatok) Tudjon arról beszélni, amit a környezetében megfigyelt Legyen véleménye Milyen formában lehet megvalósítani? Ismerjen fel dolgokat, tárgyakat a teremből Ismerjen fel különbségeket és hasonlóságokat csoportok között Mondja meg, hogy hol van a teremben (asztalon, széken, jobbra vagy balra) Témák: Tudjon különbséget tenni a geometriai alakzatok között (kör, kocka, háromszög) Térbeli pozíciók: fent, lent, felette, jobbra, balra 1 – 5ig számolás

Ember és társadalom Célok: Ismerje és tartsa be a társadalmi szabályokat Tartsa be a közlekedési szabályokat Tudjon viselkedni egy megadott környezetben Milyen formában lehet megvalósítani? Tanítsa meg várni egy adott helyzetben Tanítsa meg a kötelességeit egy csoporton belül Tegyen fel kérdéseket a szabályokról Témák: Helység (a mi városunk) Az ország, ahol él Higiéniai szabályok A gyerekek jogai

Esztétika és kreativitás Célok: Legyen képes végigkísérni ritmikusan egy éneket Tudja azt a felületet festeni, amit az óvó néni odaadott Ismerje föl a saját rajzát Milyen formában lehet megvalósítani? Ismertesse meg a festéket és az ecsetet Mutassa meg hogyan kell egyenes és görbe vonalakat húzni (nyitott és zárt) Tegyen ki két vagy több dekorációt, mintát ami ahhoz a témához kapcsolódik Témák: Tudjon vonalon belül festeni Tudjon nyomtatókat pecsételni Felületet tudjon ecsettel befesteni

Pszichomotorika Célok: Helyes testtatás kialakítása Tér-, időérzék kifejlesztése Legyen képes helyes testtartásra ülés, járás vagy mozgás közben Milyen formában lehet megvalósítani? Ismertesse a gyerekkel a mozgáshoz szükséges eszközöket (labda, ugrókötél, stb.) Játszva tanítsa meg a helyes testmozgást Tartassa be a gyerekekkel a higiéniai szabályokat Téma: Tudjon megnevezni testrészeket, amiket használ Alak mozgás (járás, szökés, szaladás) Tudjon szabályokat megérteni

Ki és milyen vagyok én (5-7 évesek)

Nyelv és kommunikáció Téma: név: vezetéknév, keresztnév Családtagok Saját szobájáról, családi házukról, óvodájáról Mik az elvárások a családban és az óvodában Tudományok Tudjon 1-től 10-ig számolni Tudja párba tenni őket (páros, páratlan) Sok, kevés, több, még több ismerete Meg tudja különböztetni a tárgyakat formájuk, nagyságuk szerint (kicsi, nagy, közepes) Meg tudja különböztetni a geometriai alakokat (kör, kocka) A térbeli elhelyezkedés (fent, lent, jobbra, balra, mellette) Az intervallum használata 1-től 10-ig (összeadás, kivonás) Az emberi test ismerete A család megjelenése különböző helyzetekben pl. asztalnál, parkban, kiránduláson, a kertben Különbségek a nyelvben, a vallásban

Ember és társadalom Téma: A gyerek megjelenése különböző helyzetekben (asztalnál, játéknál, sétálás közben, vendégségben) Lakhely Barátok, szomszédok Az ország, ahol él, és annak eredeti neve A nemek különbsége Kulturális különbségek Gyerekjogok

Esztétika és kreativitás Téma: A természet, a tárgyak hangjai Beszéd, ének hangjai Hangszín szerint (magas,mély, halk, hangos) Ének, játék, zene Játék az énekkel (pl. körben áll egy kislányka) A tárgyak megnevezése (ceruza, vízfesték, ecset, plasztelin) Színek megnevezése (piros, sárga, kék, zöld), semleges színek (fekete, fehér), és ezek árnyalatai, amik képződnek belőle Pszichomotorika Testrészek megnevezése egy betöltött feladat után (nyak, láb, szem, fül, hát, térd – van két fülem, szemem, szám) Motorikus mozgás, a menés variánsai (szaladás, sétálás)

Mi volt és mi lesz a Földön (3-5 évesek)

Nyelv és kommunikáció Célok: Különítsék el a hangokat és a szavakat és mondják helyesen Értsék meg azt, hogy az írásnak van értelme Hogyan lehet megvalósítani? Tanítsuk meg a következő kérdésekre válaszolni: Miért? Hol? Mikor? Mit jelent? Tanítsuk meg, hogy hogyan kell bánni egy könyvel, hol van az eleje és a vége, hogyan kell kinyitni Beszéljünk a mese a szereplőiről és meséljék el Téma: A körülötte lévő dolgok (ház, óvoda, csoport) A szokások, a helyi és nemzeti tradíciók A ruházat Az emberek és a születési helyek Az ősök, rokonok családon belül Történelmi események Anyagok, pl. föld, karton, fa, üvegek, műanyag Közlekedési járművek

Tudományok Célok: Ismerje meg a körülvevő világ elemeit (levegő, víz, növényzet) Megtanulja az égitesteket (nap, Föld, csillagok) Hogyan lehet megvalósítani? Játék közben beszélgessenek egy elképzelt világról pl. mintha a holdon lennének Tegyenek fel kérdéseket azzal kapcsolatban, amiket tanultak, és amiket észleltek Téma: Az évszakok változása Város, falú, völgy, hegy, folyók, tengerek A szerszámok és felszerelések a múltból Fiatalság, öregség, jelen, múlt, jövő Az emberek és aktivitásai

Ember és társadalom Hogyan lehet megvalósítani? Ismerje és használja a sürgősségi számokat (112) Válassza szét a képeket, könyveket, újságokat Ismerje az ország fővárosát Téma: nép, születési hely Háború, béke Együttélési szabályok Megnevezze a tárgyakat (evőeszközök)

Esztétika és kreativitás Célok: Megkülönböztesse a zenei hangokat, amelyek már be vannak rögzülve Téma: Különböző hangszerek hangjai (dob, hegedű, zongora) Pszichomotorika 1. Különböző tornagyakorlatok

Mi volt és mi lesz a Földön (5-7 évesek)

Nyelv és kommunikáció Téma: Az ember és a Föld fejlődése Közlekedési eszközök (milyen volt régebb, milyen most és milyen lesz) Tudomány Célok: Gazdagítsa az élményét az előző matematikai ismeretek alapján (tárgyak megnevezése, mennyiség csoportosítása az alapján, hogy milyen a formája, színe és magassága) Számoljanak 1-től 10-ig felismerve azokat a csoportokat, amelyek 1-5-ig tartalmaznak tárgyakat Felismerjék és körbejárják szóban vagy körben, rajzoljanak különböző változásokat a környezetéből

Hogyan lehet megvalósítani? Tanítsuk meg őket, hogy úgy tudják csoportosítani a dolgokat, hogy amelyik formán “a4” vagy “3”-ast azok mind kockák, és amelyekben “X4” van az virág Ismerje és használja a számokat Téma: Időtartam (most, akkor, később, nap, este) Ismerje és tudja használni a számokat 1-10-ig

Esztétika és kreativitás Hogyan valósítsuk meg? Énekeljenek dalokat a gyerekekkel, és a gyerekek is próbáljanak egyedül vagy az óvónővel együtt Énekeljenek ismert dalokat úgy, hogy közben mozogjanak és használjanak hangszereket, pl. dobot, csengőt Téma: Természet hangja, tárgyak hangja a környezetből Különböző hangszerek hangja, pl. dob, hegedű, gitár Beszéd és az ének hangja Különböző hangszínek ismerete (magas, alacsony) Különböző tárgyak megkülönböztetése: ceruza, vízfesték Színek különböztetése: piros, sárga, kék, zöld, a fehér, fekete és ezek keverésének kombinációi Pszichomotorika Testrészek megnevezése Különböző mozgást fejlesztő táncok (mini-foci, mini-kosár)