A tanárok autonómiája és felelőssége Európában EURYDICE jelentés Zoltán Katalin mb. irodavezető EURYDICE Magyarországi Képviselet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

Ágazati stratégiák az NFGM szerepe a pénzügyi és gazdasági válság kezelésében, valamint a hosszú távú versenyképesség biztosításában Bakács András, főosztályvezető.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
AZ EMBERI LÉT RENDSZERE KUTATÁSI PROGRAM-VÁLTOZAT Készítette: Seres György 2005.
A tanári munka értékelése
Komplex Instrukciós Program
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Területfejlesztés a vidéki térségekben HVI továbbképzés december 10. Bihari Zsuzsa VKSZI szakmai tanácsadó.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
44. MKT Vándorgyűlés , Nyíregyháza 1 „MAGYAR HELYTEREMTÉS EURÓPÁBAN” Informatika a modern magyar gazdaságért avagy a GKM teendői.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A munkavállalói FB tagság
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
RÉGIÓK ÉS REGIONÁLIS KÖZIGAZGATÁS EURÓPÁBAN Horváth Gyula.
Támogató politikák Angliában Neumann Eszter Educatio lapbemutató 2008/4-es szám március 5.
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
A fogyatékkal élők integrációjának kérdése Románia EU csatlakozása után.
FELKÉSZÍTÉS AZ ORSZÁGGYŰLÉSI VÁLASZTÁSOKRA Down Alapítvány Az Értelmi Fogyatékosok Fejlődését Szolgáló Magyar Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Üzemi Tanács Általános ismertető
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
Készítette: Kovács Ferencné
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
TÁMOP B- 12/ „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
4. Az Alkotmány.
BETEKINTÉS AZ EURYDICE HÁLÓZAT
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Munkaerőhiány és megoldási lehetőségek a közoktatásban
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
Előadás másolata:

A tanárok autonómiája és felelőssége Európában EURYDICE jelentés Zoltán Katalin mb. irodavezető EURYDICE Magyarországi Képviselet

- Előzmények - A jelentés A tanárok szerepe a változó oktatási környezetben – az Európai Unió megközelítése

A tanulmány szerkezete 6 fejezet Politikai kontextus és a tanári szakma fejlődése Oktatás és a tanárok autonómiája Munkaidő és szakmai kötelességek Továbbképzés – követelmények és lehetőségek A tanárok részvétele a reformok előkészítésében, kidolgozásában és az innovációban Elszámoltathatóság és ösztönők Következtetések

Legfontosabb reformok évszáma, melyek növelték/csökkentették a tantervi autonómiát 1950 és 2008 között

A kötelező tantervi minimum meghatározása

A tanítási módszerek megválasztása

Tankönyv-választás

Évismétlés

Munkaidő-meghatározások

Továbbképzés

A tanárok státuszával és munkakörülményeivel kapcsolatos reformok – mennyire vonják be e reformokba a tanárokat és a szakszervezeteket

Tanárok és szakszervezetek véleményének bevonása a tantervi reformba

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!