A tanárok autonómiája és felelőssége Európában EURYDICE jelentés Zoltán Katalin mb. irodavezető EURYDICE Magyarországi Képviselet
- Előzmények - A jelentés A tanárok szerepe a változó oktatási környezetben – az Európai Unió megközelítése
A tanulmány szerkezete 6 fejezet Politikai kontextus és a tanári szakma fejlődése Oktatás és a tanárok autonómiája Munkaidő és szakmai kötelességek Továbbképzés – követelmények és lehetőségek A tanárok részvétele a reformok előkészítésében, kidolgozásában és az innovációban Elszámoltathatóság és ösztönők Következtetések
Legfontosabb reformok évszáma, melyek növelték/csökkentették a tantervi autonómiát 1950 és 2008 között
A kötelező tantervi minimum meghatározása
A tanítási módszerek megválasztása
Tankönyv-választás
Évismétlés
Munkaidő-meghatározások
Továbbképzés
A tanárok státuszával és munkakörülményeivel kapcsolatos reformok – mennyire vonják be e reformokba a tanárokat és a szakszervezeteket
Tanárok és szakszervezetek véleményének bevonása a tantervi reformba
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!