Bolla Tibor vezérigazgató előadása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
Projekt általános bemutatása
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Aktuális pályázati lehetőségek
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A közszolgáltatás finanszírozási kérdései Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Harkány, február 05.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közbeszerzési, Pályázati és Beruházási ismeretek
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
ELENA Program – energetikai beruházások előkészítésének finanszírozási lehetősége Szabó Valéria Nemzetközi projektmenedzser.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt.
A BKV Zrt. pozícionálása
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
SAJTÓBESZÉLGETÉS Budapest, május 19..
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Előadás másolata:

Bolla Tibor vezérigazgató előadása Szolgáltató vállalatok szerepe az okos városokban A BKV az élhetőbb fővárosért Bolla Tibor vezérigazgató előadása BUDAPEST 2014. SZEPTEMBER 17.

A BKV Zrt. bemutatása Tulajdonos: Budapest Főváros (100%) Személyszállítási közszolgáltatási tevékenység Budapesten: villamos, fogaskerekű vasút, metró, HÉV, autóbusz, trolibusz, különjárati, sikló, libegő, hajó ágazatok 1 350 millió utas / év, 5 020 millió utaskilométer ~ 2700 db jármű, 10 932 fő teljes munkaidős létszám

Több mint száz éves szakmai múlt - a BKV az elsők között Budavári Sikló 1870 A világ második hegyi kötélvasútja. Fogaskerekű 1874 Európában a harmadik. Millenniumi Földalatti 1896 A világ második földalattija.

Megváltozott környezeti feltételek (2011) Fővárosi közlekedési intézményrendszer átalakítása 1. Új Közszolgáltatási Szerződés 2012 - 2020 2. Többszereplős autóbusz-üzemeltetési modell bevezetése 3. Új feladatmegosztás a fejlesztésekben Közlekedésfejlesztés: BKK Zrt – Üzemeltetés: BKV Zrt. 4.

Új fővárosi közlekedési intézményrendszer MEGRENDELŐ KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS Járművek és infrastruktúra karbantartása, felújítása Járművek üzemeltetése, infrastruktúra működtetése Járművezetők és karbantartók biztosítása Közreműködés a BKK menedzselésű projektekben BELSŐ SZOLGÁLTATÓ 8 év Megrendelt szolgáltatások: autóbusz, kötöttpálya (villamos, metró, HÉV, troli) és hajó Finanszírozás: kompenzáció, bevételekkel nem fedezett indokolt költségek A 20/2012. (III. 14.) Főv. Kgy. rendelet alapján a BKV Zrt-től a BKK Zrt-hez átkerült feladatok Közlekedésszervezés, Menetrend készítés, Forgalomirányítás, Értékesítés - ellenőrzés, Forgalom ellenőrzéshez és a komplex közlekedésfejlesztési projektek lebonyolításához kapcsolódó feladatok, Részben az ügyfélszolgálati tevékenység. EGYÉB SZOLGÁLTATÓ KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS Közbeszerzési eljárásban nyertes ár

Új Közszolgáltatási Szerződés (2012 – 2020) Tartalma: A finanszírozás módja, az értékelés szabályai. Az alkalmazható jogkövetkezmények. A BKK Zrt. ágazatonként rendeli meg a közszolgáltatási menetrendi teljesítményt. A BKK a bevételekkel nem fedezett indokolt költségeket finanszírozza, a hiteltörlesztést egyáltalán nem, az amortizációt pedig nem teljes mértékben ismeri el. A kompenzáció számítás alapját az ágazati indokolt költségek alkotják.

Új autóbusz üzemeltetési modell A BKK Zrt. az autóbusz ágazat teljesítményét személyszállítási teljesítményének max. 66 %-át versenyezteti. A BKV Zrt. jelen körülmények között a versenyben nem tud indulni. A teljesítménycsökkenés rövid távon hatékonyságromlást eredményez és jelentős számú munkahely megszűnése lehet a következménye.

Az új modellben a BKV jelentős piacvesztéssel szembesül és a versenyben is hátrányos helyzetből indul Versenyhátrányt okozó tényezők: Új buszok vásárlásának minimális lehetősége saját beruházási forrásból. Versenytársakhoz képest kedvezőtlenebb fajlagos költségű feladatok (napi két részes feladatok, éves teljesítmény egyenetlenség). Teljesítménycsökkenéssel párhuzamos fajlagos költséghatékonyság- romlás a fix költségek miatt. Tartalék-szerep a pótlásokra. A Társaság működésének hatékonysága szempontjából nagyon fontos a teljesítménycsökkenés hatásainak mérséklése.

Új feladatmegosztás a fejlesztéseknél MEGRENDELŐ: BKK SZOLGÁLTATÓ: BKV Közreműködés a BKK menedzselésű projektekben (előkészítés és megvalósítás) A BKV a saját fejlesztési forrásokat a BKK-n keresztül kapja a Közszolgáltatási Szerződés keretében. Stratégia – Tervezés – Megrendelés Jegyértékesítés – Jegyellenőrzés Forgalomirányítás Külső kommunikáció Finanszírozás Kiemelt fejlesztések meghatározása és irányítása

Megvalósult az M4 metróvonal Az M4 az elmúlt évtizedek legjelentősebb fővárosi beruházása Az M4 üzembe helyezése a BKV működésére is jelentős hatással van Költségvetés: 452,5 milliárd Ft 10 megálló – 7,3 km – 13 perc Az átmeneti időszak után teljesen automata üzem Jelentős teljesítmény-növekedés: Metró ágazat: 21% Összes ágazat: 5% Új, korszerű technológia üzemeltetése Jelentős, több milliárd Ft-os üzemeltetési költségtöbblet (2014: közel 4 Mrd Ft amortizáció nélkül)

Elöregedett járműállomány és infrastruktúra Év % 2013. 12. 31 2013. 12. 31 Elfogadható műszaki állapotszint Berendezések és infrastruktúra átlagos műszaki állapota (%) *Az M2 vonalon üzembe állított új Alstom kocsik nélkül a metrók életkora is meghaladja a tervezett élettartamot. Alapelv, hogy az utas- és forgalombiztonságot veszélyeztető jármű nem kerülhet forgalomba, infrastruktúra nem tartható üzemben!

A vasúti eszközállomány állapotából fakadó belső eladósodottság ~85% infrastruktúra ~15% járműállomány (Alstom és Combino nélkül)

A BKV Zrt. válaszai a környezeti változásokra Szervezet átalakítás, üzleti folyamatok újraszervezése 1. Intézkedések az autóbusz ágazat versenyképességének javítására 2. Szolgáltatási színvonal növelés 3. Hatékonyságjavítás 4.

Szervezet átalakítás több lépcsőben (2012-2013) Előtte: 2012. szeptember 30. Utána: 2013. március 1. Vezérigazgató Vezérigazgató ÁGAZAT Autóbusz Támogató szervezetek Támogató szervezetek Trolibusz Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság Gazdasági Igazgatóság Villamos Vasúti Üzemeltetési Igazgatóság Közlekedési Igazgatóság Metró Gazdasági Igazgatóság Műszaki Igazgatóság HÉV Fejlesztési és Koordinációs Igazgatóság Egyértelműen elhatárolható üzemeltetői felelősség Eltérő ágazati stratégiák hatékony támogatása Jobb adaptációs képesség, rugalmasabb, hatékonyabb struktúra Tulajdonosi elvárásoknak való jobb megfelelés Kevesebb vezetői szint

Az autóbusz ágazat versenyképességének javítása Azonnali intézkedések A BKV autóbusz-ágazatának teljes szervezeti átalakítása Járatkimaradások csökkentésére új motivációs rendszer bevezetése Használt járművek beszerzése: jó állapotú 4-10 éves nyugat-európai járművek A régi járművek felújításának költségéhez hasonló áron 2014-ig ~200 jármű

Használt autóbuszok után 2014-ben új autóbuszok beszerzése A 157-es járat (II. kerület) vonalára 3 db midibusz került beszerzésre Dijon városából 37 db használt Van Hool, sűrített földgáz-üzemű autóbusz került beszerzésre, amelyeket tavasztól fokozatosan állítunk forgalomba a Főváros dél-pesti régiójában HASZNÁLT BESZERZÉS PKD konstrukció: 3 db + 500% új Ikarus busz, a BKV a végszerelő 15 db + 400% alacsonypadlós új szóló autóbusz beszerzési eljárás folyamatban (dízel / dízel- hibrid / elektromos) 75 db alacsonypadlós új autóbusz biztosítása rendelkezésre tartási szerződés keretében ÚJ BESZERZÉS 3 db Solaris Urbino 10 37 db Van Hool A330 CNG 3+15 db Ikarus V127

A meglévő autóbusz állomány felújítása I. ESZTÉTIKAI ÉS GÉPÉSZETI BUSZFELÚJÍTÁSOK I. Célok: üzembiztonság növelése, károsanyag- kibocsátás csökkentése, utaskomfort növelése (alacsonypadlósítás, egységes arculat, klimatizálás, utastér- korszerűsítés) IKARUS 412 vázcserés felújítás IKARUS 412T, 435T felújítás Felújított IKARUS 412T Felújított IKARUS 412 Felújított IKARUS 435T

A meglévő autóbusz állomány felújítása II. ESZTÉTIKAI ÉS GÉPÉSZETI BUSZFELÚJÍTÁSOK II. Van Hool AG318 arculati felújítás IKARUS 260 részleges alacsonypadlósítás (prototípus) IKARUS 405 alacsonypadlósítás (prototípus) Alacsonypadlós IKARUS 405 Van Hool AG318 új arculattal Részlegesen alacsonypadlós IKARUS 260

Szolgáltatási színvonal növelés 2013-ban a trolibuszon kívül minden ágazatban 1% alatt volt a műszaki okú menetkimaradás A vasúti ágazatoknál kismértékű emelkedés látszik Az autóbusz-ágazatban rendkívül nagymértékű javulás látható – részben a legrosszabb állapotú járművek leselejtezése miatt, részben az erre a célra fordított címzett források miatt

Hatékonyság javítás

A BKV Zrt. az elmúlt négy évet üzemi szinten nyereséggel zárta. A folyó működési kiadások finanszírozása és az üzemi eredmény alakulása Milliárd Ft Milliárd Ft A BKV Zrt. az elmúlt négy évet üzemi szinten nyereséggel zárta.

A BKV Zrt. adósságállománya csökkent, azonban… Az adósságállomány csökkent az elmúlt években… ...ehhez azonban a saját beruházások alacsony szintje párosult Milliárd Ft Milliárd Ft Az eladósodottság miatti „hitelstop” és a rendelkezésre álló szűkös források csak alacsony saját beruházási szintet tesznek lehetővé (az EU-forrásokból történő beruházásokat a BKK koordinálja). Az amortizációnál lényegesen magasabb műszakilag indokolt beruházási szinttől való elmaradás pedig éves szinten is tízmilliárdos nagyságrendű.

Hírünk a világban Rangos építészeti díjat ítélt oda a budapesti 4-es metró Gellért téri, illetve Fővám téri állomásának az Architizer A+ Awards.

A 2-es villamos a világ legszebb 10 villamosvonala között. A Budavári Sikló és a 2-es villamos vonal (1987 óta), valamint a Millenniumi Földalatti Vasút (2002 óta) az UNESCO Világörökség része.

Fényvillamos külföldről is sokan érkeznek megtekinteni A Deák téri Földalatti Vasúti múzeum megkapta a Tripadvisor nemzetközi utazási portál ajánló matricáját

A BKV egy „Energiatudatos Vállalat” Pályáztunk a Virtuális Erőmű program által indított „Energiatudatos Vállalat” címre, amely feltételeinek a BKV Zrt. már ma is megfelel. 2015-ben az Energiahatékony Vállalat cím megszerzése a cél.

Társadalmi felelősségvállalás (CSR) A BKV a lehetőségeihez képest csatlakozik a társadalmilag hasznos kezdeményezésekhez: Futottunk a Mosoly Váltóban – A Mosoly Alapítvány célja, hogy ingyenes terápiás szolgáltatásokkal és élményprogramokkal segítse a beteg és lelki traumát átélt gyerekek gyógyulását. A gyerekekkel való törődés kifejezéseként minden évben Gyereknapot szervezünk színes programokkal Mexikói festménnyel szépült a Keleti pályaudvar metróállomás. A Dallamos Villamossal különleges utazási élményt nyújtottunk a Magyar Dal Napján. Múzeumok éjszakája: tematikus kiállítás minden évben  

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Bolla Tibor Vezérigazgató 2014. szeptember 17.