RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG
Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga körül koncentrikus körökben hullámokat idéz elő. Rippln a neve annak az új, a terv szerint májusában induló mobil alkalmazásnak, amely sok online marketinges szakértő szerint forradalmi változásokat fog okozni az online marketingben is. Az alkalmazás részletei jelenleg nem nyilvánosak, az előzetes csatlakozás folyik. A csatlakozás ingyenes, de kzárólag meghívóval lehetséges.
Az átláthatóság értéke Facebook, Google, LinkedIn, Zynga, Twitter, Instagram, Angry Birds... És még sorolhatnánk. Mi a közös bennük? MINDET MI ÉPÍTJÜK. Valójában mi vagyunk ezeknek a vállalatnak a marketingesei a meghívásainkkal, a megosztásainkkal. Mi segítjük őket a sikerre. A Facebook emberről emberre terjed, ahogy meghívjuk barátainkat, családtagjainkat, kollegáinkat baráti körünkbe. Az Angry birds vírusszerűen terjed, amint barátaink meglátják, hogy játszunk vele. Az InstaGram ugyancsak virágzásnak indult, ahogy elkezdtük megosztani képeinket, és barátaink figyelmét felhívtuk erre.
Az átláthatóság értéke ÉRTHETŐ, UGYE? SZOCIÁLIS AKTIVITÁSUNK EGYÚTTAL AZ ADOTT OLDAL REKLÁMJA. Más szavakkal: a világ leggyorsabban fejlődő és legsikeresebb internet technológiai vállalatainak mi magunk vagyunk a marketing csápjai. Pénzügyileg viszont elég egyoldalú a kapcsolat. Küldött neked Mark Zuckerberg legalább egy köszönetet, de még inkább néhány dollárt azért, hogy facebookozol, játszol, megosztasz a facebookon? Szerintem neked sem. Hirdetik a Facebookot óriásplakátokon? Nem kell. Te meg én „hirdetjük”, amikor meghívunk valakit.
Az átláthatóság értéke Továbbmenve: igazából ma nem tudjuk, hogy milyen hatásunk van ezekre az oldalakra. Más szavakkal: fogalnunk sincs arról, hogy hány ember csatlakozott például a Facebookhoz (vagy más említett oldalhoz) miattunk, azaz úgy, hogy mi meghívtuk a barátunkat, aztán az is meghívta, és az is, és így tovább. Érthető már a FODROZÓDÁS? Ma még nem tudjuk, hogy mekkora fodrokat keltünk az online közegben akkor, amikor bedobunk egy kavicsot, azaz megosztunk egy alkalmazást, egy oldalt, egy terméket, stb. valakivel. Pénzügyes nyelvre lefordítva: nem tudjuk, hogy mekkora közvetlen és közvetett hasznot hozunk ezzel az adott vállalatnak.
Az átláthatóság értéke Érdekelne egy olyan lehetőség, ami ezen változtat? Azaz nyomon tudnád követni a hatásodat (fodrozódás), és még pénzt is kereshetnél vele? A Rippln egy olyan alkalmazás, amivel nyomon követheted, hogyan terjed valami a te hatásodra (pl. Egy ingyenes játék, aminek viszont bizonyos pályái már fizetősek). És ha valaki a te „hatásodra” költ (ami azt jelenti, hogy a te általad keltett fodrozódásban van), azért te fogsz jutalékot kapni. A vállalat a freemium üzleti modellre épül (free = ingyenes, prémium = fizetős összevonásából keletkezett szó), ami manapság nagyon népszerű. Az előregisztráció öt napja alatt regisztrált (ingyenes) tagja van. A cél a 100 millió tag. Ezért mondják, hogy vírusszerűen terjed.
Az átláthatóság értéke Csatlakozás kizárólag meghívóval lehetséges: Ehhez küldj egy t a címre. A tárgymezőbe írd be, hogy Rippln meghívót A szöveg mezőben add meg vezetékneved, keresztneved és az címet, ahova a meghívót kéred.