Hogyan lássunk el egy barokk lassú tételt önálló dallami díszítésekkel Georg Friedrich Händel: C-dúr furulyaszonáta I. tétel: Larghetto Bácsi Zoltán László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fejlesztések a hallgatói juttatások terén az ELTE-n
Advertisements

Zenei műszavak.
Tömörítés.
Nana Mouskuri – Schubert / Ave Maria
YES •A "progresszív" (haladó) kifejezést a mai napig használják olyan zenei törekvésekre, amelyek kísérleti módon, az adott műfaj megszokott, elfogadott.
SZTE KLEBELSBERG KÖNYVTÁR Különgyűjtemények Zenei és Audio-vizuális Dokumentumok Gyűjteménye Nagy Anita SZTE Klebelsberg Könyvtár november 20.
A SZABÁLYOZOTT JELLEMZŐ MINŐSÉGI MUTATÓI
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
Hallelujah Thake This Waltz If It Be Your Will Suzanne Who By Fire Zenei pályafutása háttérbe szorítja költői és írói érdemeit, pedig a zeneiparbeli.
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
Napjaink „népviselete” A katonai gyakorlók utóélete egy Közép- Tisza-vidéki faluban.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Barokk zene Barokk zene.
Dél Amerika Dél-Amerika területe 17 840 000 km² a Föld felszínének kb. 3,5%-a ös adat szerint népessége több mint 371 000 000. Területe alapján a.
ZENEELMÉLEt.
A KÜLSŐ NYOMÁSKIEGYENLÍTÉSÜ
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
VIRTUÁLIS TEREK online életpálya-menedzsment Dexter - MarkCon
A magyar népdalok jellemzői
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gazdi László – mérnök informatikus Bsc. Tipikus viselkedési minták felismerése Bsc. Önálló labor téma Készítette: Gazdi László Konzulens:
FIZIKA A MŰVÉSZETBEN A zenei szimmetriákról
A tudatos zenehallgatás
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Bécsi klasszicizmus Joseph Haydn
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
A KEVERÉK-ÖSSZETÉTEL HATÁSA AZ ÜVEGHIBÁK JELLEGÉRE ÁS GYAKORISÁGÁRA
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
38. A magyar illetve előmagyar történelem, a magyarság származása (bevezető) A 6. és a Középiskola 2. osztályában használható Dr. Mészáros Zoltán.
Johannes Brahms.  Született : m á jus 7. én Hamburgban  Német zeneszerző  2. gyerek ként született ben zongora ór á kat kezdett venni.
Georg Friedrich Händel
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A határmentiség kutatása a számok tükrében Tiner Tibor Selye János Egyetem, Révkomárom MRTT évi Vándorgyűlés, Szabadka, nov
OTDK Társadalomtudományi Szekció; Politikatudomány I április 15. AZ ÖKOPOLITIKA IDENTITÁSA Vita a fenntartható fejlődés identifikációs szerepéről.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
(XVI. század- XVIII. elejéig)
A hatásos prezentáció jellemzői
Nyelvi jog és hivatali nyelvhasználat Molnár Csikós László.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
NÉPMŰVÉSZET ÉS ORVOSI REHABILITÁCIÓ Dr. Pető Zoltán SZTE ÁOK, Neuropsychiátriai Rehabilitációs Osztály S z e g e d.
Pénzszámlaszám struktúra átalakítás Konzultációs fórum Április 18.
Zentai László: Térképészet Térinformatika sáv Térképészet Zentai László Eötvös Loránd Tudományegyetem Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
7. A színek szerepe a térképeken
A barokk, a XVII.sz. korstílusa
Autonómia és felelősségvállalás
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
BOLDOG VALENTIN NAPOT!.
International Symposium on Singing in Music Education Demonstration with class of the ELTE Trefort Ágoston Secondary School and Teacher Training Institution.
Zenetörténeti korok.
INFOÉRA 2006 Nagypontosságú aritmetika I.
Biotermékek piaca Magyarországon
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
A barokk kor K észítette: D eák S zilvia (11.B). T T artalom  Általános jellemzés  Építészet  Képzőművészet  Szobrászat  Festészet  Zene  Irodalom.
Kakukktojás játék. 1.G. P. da Palestrina William Byrd Thomas Morley Orlandus Lassus Arezzoi Guido Luca Marenzio Arezzoi Guido, mert ő a középkorban volt.
Mintavétel.
Poltrona di Proust | 1978 Alessandro Mendini Fiktusz Lilla.
Fény Királya Ő, fenségbe öltözött. Örüljön a Föld!
Kezem felemelem, úgy várok Rád, Neved vigasz nekem, úgy várok Rád.
Ő tett szabaddá! Ő tett szabaddá! Az ördög minden hatalmát
A stílus.
Málagai összefüggő szakmai gyakorlat
Minden Karácsonykor van egy álmom,
A Nyugat költőinek kiadásai a magyarországi antikvár árveréseken c
Ingatlan fogalma december 27..
a mézzel folyó földeken, Hol nincs hiányom semmiben, áldom nevedet.
A magyar "kézműves" rajzfilm készítésről
Előadás másolata:

Hogyan lássunk el egy barokk lassú tételt önálló dallami díszítésekkel Georg Friedrich Händel: C-dúr furulyaszonáta I. tétel: Larghetto Bácsi Zoltán László ELTE Zenei Tanszék

Díszítés Díszítés a barokkban Traktátusok, hangszeriskolák, egykorú kritikák Önálló díszítések szükségessége ma Mintakövetés és önállóságra törekvés A díszítés határai

A díszítés logikája A díszítés intuitív... Kidolgozásának módszere „próbálgatás” A végleges változat kiválasztása szubjektív...de – általában – megmagyarázható Utólag többnyire találhatunk objektív okot Néha azonban nem (Sztravinszkij)

A díszítés folyamata Ismerkedés az eredeti zenei szöveggel Díszítés nélkül G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto Ismétlődések Szekvenciák

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto 1-2. ütem

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto 3-4. ütem

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto 3-4. ütem

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto 3-4. ütem

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto ütem

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto ütem

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto ütem

G. F. Händel: C-dúr furulyaszonáta, Larghetto ütem

Díszítés gyors tételekben Nem köztudott Bizonyos tételeknél kívánkozik Ezen tételek jellege

G. F. Händel: a-moll furulyaszonáta, Allegro Basszus-szóló, furulyakísérettel Alberti-basszus fölött nyolcadmozgás Díszítés: harmóniai figuráció – tizenhatodok

Köszönöm a figyelmet!