Egyenlő Bánásmód Hatóság TAPASZTALATÁTADÓ TALÁLKOZÓ Diszkrimináció és autizmus 2014.09.11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Projekt általános bemutatása
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
Autizmussal élő személyek lakhatási szükségletei
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„NE HAGYD MAGAD!” Antidiszkriminációs program Kedvezményezett: Kézenfogva Alapítvány A projektet támogatta az Európai Unió
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Környezeti szemléletformálás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Családi napközi.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
MENEKÜLTEK INTEGRÁCIÓJA A MAI MAGYAR TÁRSADALOMBA ÁPRILIS 15. Készítette: Majer Zsuzsanna Konzulens: Kóbor Krisztina.
Közigazgatási kommunikáció
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Mit tartunk ma normális családnak?
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Dudás Zoltán Gyermekvédelmi és Gyámügyi Főosztály
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Támogató politikák Angliában Neumann Eszter Educatio lapbemutató 2008/4-es szám március 5.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
A támogatott lakhatás kihívásai
ABIGÉL KÖZHASZNÚ EGYESÜLET. Megalakulásunk  érintett család hozta létre az egyesületet, kicsit később néhány pedagógus is csatlakozott  Elnök:
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Langerné.
Dr. Kovács Krisztina 1 HOVÁ FORDULJON A FOGYASZTÓ? Az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Jövőkép Hasznos Gábor Kármentesítési referens
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Egyenlő Bánásmód Hatóság TAPASZTALATÁTADÓ TALÁLKOZÓ Diszkrimináció és autizmus

Röviden az autizmusról Ki az autista?

Röviden az autizmusról A képen látható gyerekek közül kinek van autizmusa?

Röviden az autizmusról tények Az autizmus spektrum zavar olyan állapot, melynek megjelenése egyénenként változó, az enyhe zavartól a súlyos fogyatékosságig számtalan formája lehet. Az autizmus az esetek túlnyomó részében nem látszik. Autizmusról akkor beszélünk, ha a diagnoszták a társas kapcsolatok, a rugalmas viselkedésszervezés és a kommunikáció terén minőségi eltérést tapasztalnak az átlaghoz képest. 100 – ból 1 ember autista, háromszor annyi fiú érintett, mint lány.Az autizmus okai jelenleg még tisztázatlanok. Az autizmus nem gyógyítható, de megfelelő fejlesztéssel az érintett életminősége jelentősen javítható.

Röviden az autizmusról film

Röviden az autizmusról tények még Az autizmust tudományosan először 1943 – ban írta le Leo KannerAz autizmus 2003 óta önálló fogyatékossági ág. (141/2000 Korm.rendelet nevesíti)Országos Autizmus Kutatás (2009) Vályi Réka, Petri Gábor szerk, Jelenkutató Alapítvány – AOSZ Az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosának AJB 1438/2009. sz. jelentése az autista tanulók oktatáshoz való jogának érvényesülésével kapcsolatban („Méltóképpen másképp” projekt keretében.) Autizmussal élő személyek jogi chartája (Hága 1992.)

DISZKRIMINÁCIÓ TIPIKUS DISZKRIMINÁCIÓS HELYZETEK AUTIZMUSBAN (AZ AUTIZMUS TERMÉSZETÉBŐL FAKADÓ PROBLÉMÁK ÉS AZ ELLÁTÓRENDSZER HIÁNYOSSÁGAIBÓL EREDŐ GONDOK) Oktatás – nincs megfelelő intézmény Egézségügy – ellátás megtagadása Munka – védett munkahelyek hiánya Lakhatás – nem megfelelő, állapottól függ az ellátáshoz jutás (pszichiátria, vagy lakóotthon)

DISZKRIMINÁCIÓ a szereplők család döntéshozókszakemberek többségcivilek

DISZKRIMINÁCIÓ Aktivitás Jelzés, kiállni a jogainkért (hosszú távon az ügy összes szereplőjének hasznos) Kérni és elfogadni segítséget Integrálódni a társadalomba (a leghitelesebb szemléletformálás) MIT TEHETÜNK SZÜLŐKÉNT Sorstárs közösségek létrehozása Informálás Szükségletek felmérése, kommunikálás,kielégítése Közvetítés a szereplők között MIT TEHETÜNK CIVIL SZERVEZETKÉNT

MOZAIK EGYESÜLET 2011 – ben alapították autista gyerekek szülei és az őket kísérő szakemberek. Tevékenységek: Szülőklubok (tematikus, kötetlen) Szülőtréningek Szülősegítő kiadványok Szabadidős programok Segítő szülők Szemléletformáló rendezvények

Köszönöm a figyelmet! Kapitány Imola 70/