Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai Budapest, 2014 dr. Nagy Tamás
Mit tudjon a szerkesztő Wordforce Wordből Wordforce – szöveg, kép Az előadás tartalma Fejlesztés céljai Mit tudjon a szerkesztő Wordforce Wordből Wordforce – szöveg, kép Wordből Wordforce – multimédia Wordből Wordforce – kérdések Példák 2
Felsőoktatási e-learning tartalmak fejlesztése Cél: Távoktatás és jelenléti képzés támogatása, „tömeges” tartalomfejlesztés LMS rendszerre történő feltöltés Önállóan tanulható tartalom: szöveg (tananyag, módszertani elemek), kép, videó, animáció, feladat, önellenőrző kérdések… A megjelenés fontos, de nem elsődleges (tanulhatóság a cél) Fejlesztés: Szerző(-k) Módszertanos Digitalizáló Tömeges tartalom fejlesztés Milyen eszközzel történjen a fejlesztés? 3
Mi tudjon a szerkesztő? Legyen egy „szabványos forrás: Word (Power Point), sablon fájl A szerző által készített Word tartalom a lehető legjobban hasonlítson az e-learning szerkesztővel fordított végeredményhez A fordítás lehetőleg gyorsan, külső beavatkozás mentesen történjen Gyorsan lehessen javítani, módosítani Gyorsan tanulható legyen Kimenetek: HTML (WEB) – offline megoldáshoz Scorm 1.2 és Scorm 2004 az LMS rendszerekhez – online megoldások 4
Wordforce A Wordforce többségében teljesítette az elvárásokat Az internetről letöltve is működtek az alapfunkciók (ingyenes verzió) Egy szoftver 80.000 Ft-ba került Vannak kiegészítő elemek is (kérdőív, tesztmodul, LMS, Powerpoint) Telepítés után beépülő modulként jelenik meg 5
Wordből Wordforce – szöveg, kép 6
Word sablon 7
Wordből Wordforce - multimédia 8
Wordből Wordforce - multimédia 9
Kérdések 10
Kérdések 11
Kérdések 12
Kérdések 13
Kérdések 14
Kérdések 15
Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! dr. Nagy Tamás nagytomi@sze.hu tutor-nt@sze.hu 16