Közösségi szolgálat 2014.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Advertisements

- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Hiányzással kapcsolatos szabályok 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 51. §
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
Türr István Gimnázium és Kollégium 8500 Pápa , Fő utca 10
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A közösségi szolgálat, mint új lehetőség a köznevelésben
Az iskolai dokumentumok
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Demecser Oktatási Centrum
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Összeállította: Sütő Szilvia iskolapszichológus
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Az önkormányzatok szerepe a közösségi szolgálat szervezésében május 13.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Tájékoztató gimnazista gyerekek szüleinek az 50 órás közösségi szolgálatról Károlyi István Gimnázium január Hirmann László.
BEVEZETŐ.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A tanárképzés szerkezete
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Közösségi szolgálat Összeállította:
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Intézményi önkéntes programok támogatása a szabályozás eszközével
Pályaválasztási szülői értekezlet
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Pályaválasztási szülői értekezlet
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

Közösségi szolgálat 2014

Jogszabályalkotó szándéka Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség fejlesztési stratégiája – iskolák bekapcsolása az önkéntes tevékenységbe Cél: a felnövekvő nemzedékben szemléletváltás elérése a közjó és a rászorulók irányában

Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011) Jogi háttér I. Közérdekű önkéntes tevékenységről szóló törvény (2005. évi LXXXVIII. Tv.) Közérdekű önkéntes tevékenység a fogadó szervezetnél meghatározott tevékenységi körben ellenszolgáltatás nélkül végzett munka. Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011) Az önkéntesség olyan tevékenység, amelyet a személy szabad akaratából, egyéni választása és motivációja alapján, a pénzügyi haszonszerzés szándéka nélkül végez más személy, személyek vagy a közösség javát szolgálva. Köznevelési törvény (2011. évi CXC. Tv.) Az érettségi bizonyítvány kiadásának feltétele ötven óra közösségi szolgálat elvégzésének igazolása.

Jogi háttér II. A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 04.) Kormányrendelet A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet

Közösségi szolgálat célterületei I. Egészségügy Szociális és jótékonysági terület

Közösségi szolgálat célterületei II. Oktatási Kulturális és közösségi terület

Közösségi szolgálat célterületei III. Környezet és természetvédelem Katasztrófa védelem

Közösségi szolgálat célterületei IV. Óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, az idős emberekkel közös sport- és szabadidős terület

Tevékenységtípusok megválasztása Legalább 1, legfeljebb 3 óra Mentor igény (eü., szoc. terület) 9-11. évfolyam 3 tanévre arányosan elosztva Diák életkorának, testi, értelmi és erkölcsi fejlettségének, illetve képességeinek megfelel Fogadószervezetnél vagy egyéni segítségnyújtásban valósul meg Megfelelő és nem veszélyezteti egészségét, fejlődését és tankötelezettségének teljesítését Tevékenység nem eshet 20.00 és 6.00 közé, 14 óra pihenő idő

A közösségi szolgálat kapcsolatrendszere Iskola Fogadó szervezet FF Iskola vezetősége: az érettségiért felelős igh. Tálas Valéria Szervezet / intézmény vezetősége és munkatársai Iskolai koordinátor: ofö munkaköz.vez. Rumble Erika Szakmai koordinátor Pedagógus: ofö+mentor Szakmai mentor Diák Szülő Kliens

Jellegzetességek Tanórán kívüli Pedagógiai célzatú (5 óra felkészülés, 5 óra feldolgozás), élménypedagógiai alapok Tanár-diák viszony új módja Kölcsönösségre és együttműködésre épít

A foglalkozások időtartama

Kérésünk Önökhöz… Az 50 óra teljesítésének nyomon követése – a közösségi szolgálati napló biztonságos megőrzése, mert csak ezzel tudja a tanuló igazolni a teljesítést! A kötelezően kitöltendő nyomtatványok aláírása.

Technikai lebonyolítás Hova szeretnék menni? Jelentkezési lap leadása az osztályfőnöknek. A választott fogadóhely mentortanárának megkeresése. Képzés és a szolgálat teljesítése. A közösségi napló vezetése… … és gondos kezelése! A teljesítés jelzése az osztályfőnök felé.

JELENTKEZÉSI LAP JELENTKEZÉSI LAP iskolai közösségi szolgálatra Alulírott …………………………………………………………………………….. tanuló a Szeberényi Gusztáv Adolf Evangélikus Gimnázium, Művészeti Szakközépiskola, Általános Iskola, Óvoda, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium ………………………………………………………………………. osztályos tanulója a 201 /201 . tanévben az alábbi területeken kívánok eleget tenni a közösségi szolgálatnak: ………………………………………………… területen …………………órában …………………………………………………. területen …………………órában   …………………………………… a tanuló aláírása A szülő, gondviselő nyilatkozata: Alulírott ……………………………………………………………………………………….. nevezett tanuló szülője/gondviselője az iskolai közösségi szolgálat teljesítését a jelzett területeken támogatom és tudomásul veszem. …………………………………… a szülő, gondviselő aláírása

SZÜLŐI NYILATKOZAT SZÜLŐI NYILATKOZAT (*) a tanuló egészségügyi állapotáról a nevelés-oktatási, illetve más, külső fogadó intézményben az iskolai közösségi szolgálat teljesítéséhez   A gyermek neve: ……………………………………………………………………………… A gyermek születési dátuma: ………………………………………………………………… A gyermek anyjának neve: …………………………………………………………………… A gyermek TAJ száma: ………………………………………………………………………. További, a gyermekre vonatkozó fontos információ (pl.: allergia, méh, darázs, vagy más rovarcsípés, ételérzékenység, vélt, valós félelmek, pókiszony, esetleg „alvajáró”, stb.): …………………………………………………………………………………………………... Nyilatkozom, hogy gyermekemen nem észlelhetőek az alábbi tünetek: Láz, torokfájás, hányás, bőrkiütés, sárgaság, egyéb súlyosabb bőrelváltozás, bőrgennyesedés, váladékozó szembetegség, gennyes fül- és orrfolyás. A gyermek tetű- és rühmentes. Törvényes képviselő neve: …………………………………………………………………… Lakcíme: ……………………………………………………………………………………… Telefonos elérhetősége: ………………………………………………………………………. Dátum: ………………………………………….. ………………………………….. szülő/gondviselő/törvényes képviselő aláírása

Javasolt segédletek, dokumentumok, honlapok Segédlet az iskolai közösségi szolgálat megszervezéséhez – OFI (www.kozossegi.ofi.hu) www.begart.hu

Köszönöm a figyelmüket! Tálas Valéria igazgatóhelyettes vali@begart.hu +36-20-3393740