A maszatolástól az írásig Ungár Ágnes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Grafológiai előadások Önértékelés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Advertisements

Iskolaérettség.
Számítógép bemeneti egységei
Az olvasástanítás módszere:
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
Gyermekkori írászavarok felismerése a grafológia szemüvegén keresztül
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Finommotorikus mozgás fejlesztése origamival a betűtanítás időszakában
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A HELYESÍRÁS TANÍTÁSA FEBRUÁR 11. Készítette: Völgyi Péterné.
TOLLBAMONDÁS A magatartásról
DIFFERENCIÁLT MOZGÁSÁBRÁZOLÁS
GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR
Lukács Oktatási Központ -
A spanyol sztenderdírás
MINTA1 Element of the Theory of the Computation Lecture x. Title.
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
Intervallum.
Készítette: Nagy Emese GFLUOU MF09F2
A munka világával kapcsolatos tudás
Grafológiai előadások Munkavégzés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Interaktív tábla és az Easiteach használata
V. Ki és hogyan tervezi és szervezi a tevékenységet
A szövegszerkesztés alapjai
A ZENEI ISMERETSZERZÉS ÚTJA
Asszimetria Barna Gergely.
Speciális tanulási nehézségek
Az olvasástanítás módszertana előkészítés, betű és hangtanítás
A RAJZOLÁS A GYERMEK SZÁMÁRA TERMÉSZETES KIFEJEZÉSI ESZKÖZ
AZ ÍRÁS Ókori Hellász írása.
AZ ÍRÁS Ókori Róma írása.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Másodfokú függvények.
Katica csoport Október Tűz modul
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Lehetőségek a tanulási problémák korai felismerésében és megelőzésében
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Készítette: Ábelné Pintér Éva
Two countries, one goal, joint success!
A DIFER használata.
Albertné Balogh Márta tankönyvszerző
3 p vissza.
Írástörténet Napjainkban divatos metafora a "Gutenberg galaxis" búcsúztatása. A multimédiás kommunikáció, a "digitális írásbeliség" megjelenésével sokan.
Balesetvédelem, Házirend, A tanév rendje
Felvételi eljárás 2014/2015.
Tűzoltótanfolyam Az Országos Katasztrófaelhárítási Tanfelügyeleti Tanács (OKTAT) legújabb segédanyagán Maca Puncoga okleveles főcsővezető mutatja be a.
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
1. óra Balesetvédelem, Házirend, A tanév rendje. Balesetvédelem O Személyes (testi és szellemi) épségünkre és társainkéra is figyelünk O Szünetben: rendkívüli.
Petőcz András: Könyörgés 30/B. Hogyan elemezhetünk egy ilyen rövid művet? Életrajzi háttér: 1959-ben született, a nyolcvanas évek egyik formabontó irodalmi.
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Balkezes eszközök A balkezes eszközök tulajdonságai, működésük, felépítésük, használatuk.
2015. szeptember 21.. Tapasztalataink Gyermekek megismerése – „osztályközösség” Tanórák és szünetek hangulata-élmények Játékosság Aktivitás, motiváltság.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
MÁSSALHANGZÓK GYAKORLÁSA
Megjegyzés: Ez a brosúra nyomtatásra készült. Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a brosúra helyesen jelenik-e.
A számírás kialakulása. A ‘sok’ fogalom kifejezése Egy, kettő, sok: egyes szám, kettes szám (duális), többes szám (arab, orosz, vogul) ter felix = háromszorosan.
A kreatív találkozó Előadó neve.
A billentyűzet és részei
Csonka Martin A hallókészüléktől a bilaterális cochlea implantációs műtétig Kaposvár,
Megjegyzés: Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a kártyák helyesen jelennek-e meg a nyomaton. A Nyomtatás.
Egyenletek.
Mássalhangzók.
Megjegyzés: Mielőtt a speciális papírlapra nyomtatna, hagyományos papíron tesztelje, hogy a kártyák helyesen jelennek-e meg a nyomaton. A Nyomtatás.
2. A számító- gépes grafika eszközei
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
Előadás másolata:

A maszatolástól az írásig Ungár Ágnes Praclik és ceruzák A maszatolástól az írásig Ungár Ágnes

Az íráselőkészítés: az írás előfeltételei Kéztőcsontok megerősödése Bal-jobb irány kialakítása Helyes ceruzafogás Kézfej csúsztatása a papíron Lendületes vonalvezetés Megfelelő nyomaték

Feltételek megteremtése Nagymozgásoktól a kismozgásokig Dalok, mondókák Finommotorikai fejlesztő gyakorlatok magyar órán és a készségfejlesztő órákon Gyurmázás (betűelemek kialakítása is) Csipeszelés Betűelemek vázolása lisztbe, fürdető krémbe Betűelem ragasztása fonálból – a betűkötés is Apró magvak, termések ragasztása (betűelemek is) Betűelemek vázolása vizes ujjal a padon Lisztbe Viaszos vásznon krémbe Betűelemek kialakítása gyurmából Fonalból ragasztással (Kötést is!) Apró magvakból, termésekből ragasztással Vázolás sima lapra, vastag ceruzával Vázolás előírt vonalra csukott szemmel Vizes ecsettel vázolás a táblára Betűelem kiegészítése valamilyen képpé

A ceruzafogás után Vázolás csomagolópapírra Előírt formák vázolása Előírt formák vázolása csukott szemmel Szebben akarok írni  A vonalrendszer Speciális füzet, az egyéni készségekhez alkalmazkodva Betűelemek tollbamondása Betűírás

A helyesírás Hosszú-rövig hangok megkülönböztetésére vonatkozó játékok Tapsolás és madárnyelv Betűelemek, betűk, szótagok tollbamondása Képek nevének leírása Analógia a diktálásban Gyakoriság

A javításról Hibázni szabad A tollbamondás,mint gyakorlás Van is hiba, nincs is hiba Ceruza és toll

ungar.agnes@meixneriskola.hu