Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
jogorvoslati rendszere
Advertisements

Webshopok+jogi megfelelőség
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Elektronikus vám – E-Customs
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
2007. június 19.Pozsony Varga Zoltán június 19.Pozsony Varga Zoltán CÉLOK •Internet használat növelése, magyar nyelvű kultúra elterjesztése, esélyegyenlőség,
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Egészségügy Betegjogok.
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
FOAGYASZTÓVÉDELEM AUSZTRIÁBAN Conference „Consumer protection and unfair commercial practices” Budapest Maria Ecker Austrian Consumer Association.
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Az Európai Közösségek Bírósága - A Bíróság - Az Elsőfokú Bíróság - (A Közszolgálati Törvényszék)
NAV ÁNTSZ OMMF Fogyasztóvédelem Jogszabályfigyelés
Egy határon átívelő régió (EGTC) kialakításának lehetőségei a szerb-magyar határtérségben Ricz András PhD hallgató Szabadka.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
EU IV.. Európa Parlament – Strassbourg Titkársága - Luxemburg - tagországok állampolgárai választják a tagjait (Magyarország 23 fő) - elfogadja a költségvetést.
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
1 Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Dr. Tóth Róbert Jogi és Igazgatási Főosztály Szeptember 11.
Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai márc. 27.
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
A Békéltető Testületek szerepe a fogyasztóvédelemben
HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Fogyasztóvédelmi panaszok, vállalkozások, oktatás dr. Kispál Edit április 3.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
Az egészségügyi szakmai felelősségről
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Európai közjog és politika Jogász szak (nappali/levelező képzés) 2006/2007./I. félév Széchenyi István Egyetem (Győr)
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
TÁMOP Fogyasztóvédelmi ismeretek az utazások területén Dr. Eitmann Norbert Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület október 6-8.
A z alternatív vitarendezés lehetőségei a hagyományostól eltérő értékesítési formák terén, a békéltető testületek jövője és lehetőségei Konferencia 2011.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Fogyasztóvédelmi jogviták rendezése a Pest Megyei Békéltető Testület gyakorlatában Egyszerűen - Gyorsan - Ingyenesen „Törökbálinti Ősz” – Vásár és Kiállítás.
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
„Határon innen és határon túl – integráció és migráció a Kárpát-medencében” A Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a munkaerő-migráció Korózs Lajos államtitkár.
Országos Egészségbiztosítási Pénztár – Egészség, biztonság!
1. / Áttekintés ›Az EU természete ›Mikor lehetséges / alkalmas eszköz az EU jog? ›Az EU jogorvoslat keretei ›Tagállammal szembeni EU jogorvoslat ›Kötelezettségszegési.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
A múlt alacsony társadalmi mobilitás kis távolságú utazások helyváltoztatási eszközök alacsony kapacitása a nem saját használatú eszközök értékesítési.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
1 A fogyasztóvédelem magyarországi helyzete és gyakorlata, a fejlesztés lehetséges irányai Budapest, Dr. Horváth Sándor Főosztályvezető Ifjúsági,
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Az Európai Unió gazdasági joga Nemzetközi magánjog Dr. Nagy Csongor István egyetemi docens.
Békés Megyei Kormányhivatal
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
Az Európai Unió polgári eljárásjogának kialakulása, fejlődése Joghatósági szabályok az Európai Unióban Debrecen, november 16.
Polgári perjog előadás
Kompetenciák 1. Joghatóság
Előadás másolata:

Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben” Békéscsaba, január 20.

Miért jött létre a Fogyasztói Központok Hálózata? Az Európai Bizottság a határon átnyúló fogyasztói jogviták rendezésének elő- segítésére hozta létre a Fogyasztói Központok Hálózatát, amely az Európai Unió tagállamaiban, illetve Norvégiában és Izlandon működik.

Melyek a határon átnyúló jogviták? A külföldi vásárlással, szolgáltatások igénybevételével kapcsolatosan felmerülő fogyasztói panaszokat nevezzük határon átnyúló fogyasztói panaszoknak.

Miért „problémásak” a határon átnyúló ügyletek? A szolgáltatás helyszíne szerinti szabályok az irányadók Panaszok érvényesítésére más tagállambeli fórum előtt kell, hogy sor kerüljön  rendszer ismeretlen Nyelvi nehézségek, földrajzi akadályok

Központok feladatai Fogyasztói tájékoztatás a hazai és uniós fogyasztóvédelmi rendelkezésekről, valamint azok érvényesíthetőségéről. Információnyújtás, tanácsadás és segítségnyújtás abban az esetben, ha a határon átnyúló áru vagy szolgáltatás vásárlása során problémák merülnek fel. Segítségnyújtás a fogyasztóknak kereskedővel/szolgáltatóval történő egyezség/megállapodás létrehozásában. Igényérvényesítéshez szükséges fordítási feladatok elvégzése. Panasz továbbítása a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező alternatív vitarendező testület felé. Panasz továbbítása az illetékes uniós tagország fogyasztói központja felé. Fogyasztóvédelmi politika fejlesztése mind nemzetközi, mind európai uniós szinten.

Tájékoztatási tevékenység  Kiadványok: Kis értékű követelések európai eljárása Alternatív vitarendezés fogyasztóknak Tisztességtelen kereskedelem – Mi is az? A jótállás és szavatosság fogyasztói szerződések esetén (angol és német nyelven is) Információs anyag az ECC-ről németül és angolul Az utazási szerződésről és utazási feltételekről  Honlap (  Sajtóközlemények  „HOWARD vásárlási tanácsadó”

Panaszok típusai A fogyasztói központ tevékenységét alapvetően két részre lehet osztani, egyrészt a hazai fogyasztókat érintő feladatokra, másrészt a többi tagállam állampolgárainak határon átnyúló panaszkezelésére.

Eljárás menete Fogyasztó Fogyasztó lakhelye szerinti ECC Vállalkozás székhelye szerinti ECC Vállalkozás

Statisztika PanaszInformációkérés (szeptember 30-ig)

Leggyakoribb panaszok Légiutas jogok megsértése  261/2004 EK rendelet  Poggyász Elektronikus kereskedelem  Le nem szállított áru  Hibás teljesítés

Egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok Fogászati kezelések Plasztikai sebészet

Esettanulmány A fogyasztó 2005 júniusában fogorvosi kezelésre jött Magyarországra. Az első látogatás alkalmával két implantátumot ültettek be. Néhány hónap múlva egy háromtagú hidat készítettek számára, amelyet a fogyasztó túl szorosnak érzett, illetve problémát okozott a nyelvének, ezért eltávolították, és egy újat készítettek számára. Fél év múlva a fogyasztó ismét Magyarországra jött fogpótlásra, ekkor közölte, hogy a híd továbbra sem megfelelő. A fogorvos igazított a híd formáján. A fogyasztó ezen látogatás alkalmával újabb implantátumot is kapott szeptemberében még mindig kifogásolta a hidat, ekkor a vállalkozás visszafizette részére a híd árát. Később a fogyasztó további kártérítési igényt terjesztett elő (mivel álláspontja szerint a vállalkozás az engedélye nélkül két egészséges fogát is kezelte), valamint a Magyarországra való utazás és az itteni tartózkodás költségeinek a megtérítését kérte.

Köszönöm a figyelmet!