A középiskolai oktatás szabályzatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Aktualitások a szakképzésben
Aktualitások a szakképzésben
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A SZAKKÉPZÉSI KERETTANTERVEK KIDOLGOZÁSA ÉS BEVEZETÉSE Nemzeti Fejlesztési Alap Képzési.
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Informatika tanítása ea.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
1 AZ ÁTALAKULÓ SZAKKÉPZÉS FŐVÁROSI PEDADÓGIAI NAPOK 2OO4.november 15. Dr. Szenes György igazgató.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A kerettantervek implementációja
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A kerettantervek fejlesztése
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Felnőttoktatási tájékoztatója
Szakképzési változások
BEVEZETŐ.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Iskolai közösségi szolgálat
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
PH-skála készítése és háztartási anyagok pH-jának meghatározása projekt gimnázium 9. osztály tanár: Szakács Erzsébet.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Felvételi a középfokú iskolákba
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Barcsák Marianna KPSZTI
Pályaválasztási szülői értekezlet
Pályaválasztási szülői értekezlet
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

A középiskolai oktatás szabályzatai Készítette: Dukán András Ferenc

Jogszabályi háttér 190/2011. törvény a nemzeti köznevelésről 110/2012. Kormány rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról 51/2012. EMMI rendelet a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről 23/2013. EMMI rendelet a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjérõl szóló 51/2012. (XII. 21.) EMMI rendelet módosításáról

A törvény Különböző középiskola típusokat határoz meg: 7.§ (1) c) gimnázium, d) szakközépiskola (a továbbiakban a c)–d) pont alattiak együtt: középiskola), e) szakiskola (a továbbiakban a d)–e) pont alattiak együtt: szakképző iskola; a továbbiakban a c)–e) pont alattiak együtt: középfokú iskola),

Legfontosabb újdonságok Hídprogramok Híd I. Középiskolába fel nem vettek felzárkóztatása Híd II. Továbbtanulni nem szándékozók pályaorientációja és tanulásba bekapcsolása Közösségi szolgálat Érettségihez 50 óra kötelező

NAT Meghatározza a kerettanterveket (ezekről részletesebben később) „Matematikai kompetencia A matematikai kompetencia kialakításához elengedhetetlen az olyan meghatározó bázisképességek fejlesztése, mint a matematikai gondolkodás, az elvonatkoztatás és a logikus következtetés. E kompetencia összetev it alkotják azok a készségek is, amelyekre támaszkodva a mindennapi problémák megoldása során a matematikai ismereteket és módszereket alkalmazzunk. A matematikai kompetencia kialakulásában, hasonlóan más területekhez, az ismeretek és a készség szint tevékenységek egyaránt fontos szerepet töltenek be.”

Százalékos arányok

Matematika a NAT-ban Középiskola egyben 56. oldaltól

Kerettantervek NAT alapján kell elkészülniük, általában 2 éves bontásban (kivétel szakiskola) Rendeletben kerültek meghatározásra Új kerettanterv is engedélyeztethető (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet hatásköre) 10% szabad órakeret az iskola döntése alapján http://kerettanterv.ofi.hu/

Helyi tanterv Éves bontásban kell készülnie A kerettanterv csak az óraszám 90%-át határozza meg évfolyamonként. Dönteni kell 10%-nyi óráról

4 osztályos gimnázium óraszámai

Köszönöm a figyelmet! Kérdezzetek, ha tudok válaszolok.